تبیان، دستیار زندگی
از پنجم اسفند بازسازی سالن‌های تیراندازی آزادی آغاز می‌شود دكتر حیدری با بیان این كه با اعلام مدیریت مجموعه‌ی ورزشی آزادی كار بازسازی سالن‌های تیراندازی این مجموعه از پنجم اسفند ماه آغاز خواهد شد، گفت: با تكمیل این سالن‌ها و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس فدراسیون تیراندازی:آكادمی تیراندازی ایران ایجاد می‌شود

از پنجم اسفند بازسازی سالن‌های تیراندازی آزادی آغاز می‌شود


دكتر حیدری با بیان این كه با اعلام مدیریت مجموعه‌ی ورزشی آزادی كار بازسازی سالن‌های تیراندازی این مجموعه از پنجم اسفند ماه آغاز خواهد شد، گفت: با تكمیل این سالن‌ها و ساخت سالن 80 خطه‌ی تفنگ و تپانچه بادی 10 متر و سالن فینالیست‌ها، در آینده‌ی نزدیك آكادمی بزرگ تیراندازی كشور را در این مجموعه بوجود خواهیم آورد.

رییس فدراسیون تیراندازی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این موضوع، اظهار داشت: با توجه به جلسه‌ی اخیری كه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی داشتیم، پس از ارائه برنامه‌ی پنج ساله‌، گزارش كاملی از فعالیت‌های انجام شده و نیازمندی‌های فدراسیون به وی ارایه شد كه مهندس علی آبادی نیز با اعلام حمایت از آنها، بر ساخت و تجهیز سالن‌های تیراندازی مجموعه‌ی آزادی تاكید كرد و مقرر شد تا با همكاری شركت توسعه‌ و نگهداری اماكن ورزشی هر چه سریع‌تر، این سالن‌ها آماده‌ی بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: با مدیریت مجموعه‌ی ورزشی آزادی نیز جلساتی را در این خصوص برگزار كردیم، كار مناقصه‌ی اول بازسازی سالن‌ها انجام شده و هم اكنون كار مرحله‌ی دوم مناقصه در حال پیگیری است و فكر می‌كنم با توجه به گفته‌ی مدیر مجموعه آزادی از پنجم اسفند ماه عملیات بازسازی سالن‌های تیراندازی این مجموعه آغاز شود.

امیر سرتیپ حیدری با بیان این كه تیم ملی‌ تیراندازی برای آماده‌سازی خود جهت شركت در رقابت‌های آسیایی دوحه‌ نیازمند این سالن‌هاست، تصریح كرد: البته ساخت سالن 80 خطه‌ی تفنگ و تپانچه 10 متر بادی جوابگوی نیازهای ما در بازی‌های آسیایی قطر نیست و به احتمال فراوان برای المپیك پكن بتوان از آن استفاده كرد اما، امیدوارم سالنهای دیگر حداكثر از ابتدای تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

رییس فدراسیون تیراندازی همچنین گفت: ما هم اكنون در حال تدوین یك برنامه‌ی 20 ساله برای این رشته‌ی اسلامی و ایرانی هستیم و امیدواریم با حمایت‌های مهندس علی آبادی از بخش عمرانی ورزش تا چند سال آینده در هر 30 استان كشور یك سالن استاندارد برای اهداف ثابت داشته باشیم، ضمن این كه برای رشته‌های اهداف پروازی نیز 4 استان را در اولویت قرار خواهیم داد تا بعد از تكمیل آنها در سایر نقاط كشور نیز مجموعه‌های كامل تیراندازی را احداث كنیم.

دكتر حیدری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا به راه‌اندازی لیگ تیراندازی اشاره كرد و گفت: ‌سال گذشته برای راه‌اندازی لیگ دستورالعملی تهیه شد اما، مشكلات مالی اجازه‌ی عملی شدن آن را نداد. یكی از مواردی كه مورد تاكید رییس سازمان تربیت بدنی نیز هست، همین بحث لیگ و مسابقات انتخابی سراسر كشور است كه با اقدامات انجام گرفته امیدواریم از سال آینده به گونه‌ای كه تمرینات ملی‌پوشان ما برای آمادگی در بازی‌های آسیایی دوحه‌ را تحت تاثیر قرار ندهد لیگ تیراندازی را برای اولین بار راه‌اندازی كنیم.