تبیان، دستیار زندگی
صهیونیست‌های اسراییل و آمریكا به منظور عدم پخش فیلم فلسطینی «و اینك بهشت» در هفتاد و هشتمین مراسم اسكار رایزنی‌های مخفیانه خود را با برگزار‌كنندگان این مراسم آغاز كرده‌اند. یك دیپلمات اسرائیلی روز گذشته ضمن تائید این خبر،‌ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فشار‌ صهیونیست‌ها به برگزاركنندگان اسكار برای عدم پخش فیلمی فلسطینی


صهیونیست‌های اسراییل و آمریكا به منظور عدم پخش فیلم فلسطینی «و اینك بهشت» در هفتاد و هشتمین مراسم اسكار رایزنی‌های مخفیانه خود را با برگزار‌كنندگان این مراسم آغاز كرده‌اند.

یك دیپلمات اسرائیلی روز گذشته ضمن تائید این خبر،‌ ادعا كرد كه نمایش فیلم فلسطینی «و اینك بهشت» برای میلیون‌ها نفر، جز آنكه به اختلافات موجود میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دامن می‌زند، فایده دیگری نخواهد داشت.

این فیلم داستان دو جوان فلسطینی به نام‌های سعید و خالد است كه تصمیم می‌گیرند تا در تل‌آویو‌ دست به عملیاتی انتحاری بزنند، ولی به تدریج در طول فیلم این دو دوست تصمیم‌شان را عوض می‌كنند.

«و اینك بهشت» به كارگردانی «هنی ابواسد» یكی از پنج فیلم منتخب اسكار در بخش بهترین فیلم خارجی‌ زبان (غیرآمریكایی) است.

ابواسد در «و اینك بهشت» این مساله می‌پردازد كه چه چیزی باعث می‌شود كه یك جوان فلسطینی با داشتن آن همه امید و آرزو دست به عملیات انتحاری بزند.

او در این فیلم ذهن مخاطب را با این مسئله درگیر می‌كند كه چه شرایط و مشكلاتی این جوانان را براین می‌دارد كه دست به چنین اقداماتی زده و همچنین به جایی می‌انجامد كه پدر برای نجات جان پسرش جان خودش را به خطر می‌‌اندازد... و پسر برای بهبود وضعیت زندگی خانواده‌اش در عین جوانی حاضر می‌شود از جانش بگذرد.

زمانیكه فیلم «و اینك بهشت» بعنوان یكی از نامزدهای جوایز اسكار معرفی شد بسیاری از اسرائیلی‌ها نسبت به این مسئله معترض شده و از اعضای آكادمی علوم و هنرهای سینمایی خواستند كه در تصمیم خود هر چه زودتر تجدید نظر كنند.

عوامل فیلم «و اینك بهشت» متشكل از كارگردانی عرب اسرائیلی، بازیگران عرب اسرائیلی، عده‌ای از فلسطینیان متخصص در عرصه سینما،تهیه‌كننده‌ای اسرائیلی یهودی و سرمایه‌گذاری خصوصی اروپایی است.

گفتنی است: هفتاد و هشتمین مراسم اسكار پنجم مارس (14 اسفند) در سالن كداك هالیوود، لس‌آنجلس، برگزار خواهد شد.