تبیان، دستیار زندگی
اقدامات فراوانی که اکنون در حوزه های علمیه انجام می شود می طلبد اصحاب رسانه به اخبار حوزه بهای بیشتری دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشته های تخصصی حوزه علمیه به 20 رشته افزایش می یابد

مدیر حوزه علمیه قم گفت: اقدامات فراوانی که اکنون در حوزه های علمیه انجام می شود می طلبد اصحاب رسانه به اخبار حوزه بهای بیشتری دهند.

آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی در حوزه های علمیه گفت: رسانه ها نسبت به انعکاس اخبار حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: اکنون در حوزه های علمیه اقدامات فراوانی انجام می شود، دوازده انجمن علمی که هر کدام دارای یکصد و بیست عضو هستند فعالیت دارند و چهارده رشته تخصصی از جمله تفسیر، فقه، کلام، حقوق و قضای اسلامی، فلسفه، تاریخ و تبلیغ فعال است که تا بیست رشته هم افزایش خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های فرهنگی، تهذیبی، پژوهشی و آموزشی فراوان در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: مؤسسات پژوهشی فراوانی در حوزه است که هر کدام در رشته های خاص پژوهش های فراوانی دارند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: اصحاب رسانه علاقه مند به انتشار اخبار حوزه باید بدانند کسانی بیرون از حوزه از فعالیت های گسترده حوزه خبر ندارند.

وی با بیان این که معتقدم مراکز علمی هم مانند دانشگاه ها نمی دانند چه اقداماتی در حوزه صورت می گیرد، اضافه کرد: انعکاس اخبار حوزه برای اطلاع مردم و مطرح شدن فعالیت های دینی حوزه در دانشگاه ها از این جهت که برای ارتباط با مراکز حوزوی ترقیب شوند، بسیار مناسب است.

مدیر حوزه علمیه قم در مورد مراکز علمی داخل قم که فعالند اما فعالیتشان بی سر و صدا و ساکت است، گفت: اگر این مراکز بدانند اخبار و فعالیت های علمیشان منعکس می شود، ممکن است انسجام بیشتری به فعالیت هایشان بدهند.


تنظیم برای تبیان گروه حوزه علمیه