تبیان، دستیار زندگی
در چند روز گذشته در مورد نمایشگاه موبایل بارسلونا نوشتیم و اخبار این نمایشگاه را پوشش دادیم. سال قبل تبلت‌ها برای الین بار وارد بازار شدند و از آن موقع تا به امروز شرکت‌های مختلف اقدام به تولید محصولات مختلف کردند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوربین و موبایل در یک دست

در چند روز گذشته در مورد نمایشگاه موبایل بارسلونا نوشتیم و اخبار این نمایشگاه را پوشش دادیم. سال قبل تبلت‌ها برای الین بار وارد بازار شدند و از آن موقع تا به امروز شرکت‌های مختلف اقدام به تولید محصولات مختلف کردند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند امسال سال شکوفایی تبلت‌ها و ورود فناوری‌های جدید به موبایل‌هاست.

نمایشگاه امسال نیز از 14 فوریه آغاز شد و در آن بیش از 1300 شرکت از 200 کشور دنیا شرکت کردند. این نمایشگاه از طرف سازمان جی اس ام که در حوزه فناوری موبایل فعالیت می‌کند حمایت می‌شود. بازدید کنندگان این نمایشگاه که حدود 50 هزار نفر تخمین زده شده‌اند از نزدیک با جدیدترین فناوری‌های سال جدید آشنا شدند.

شرکت ژاپنی  NTT DoCoMo نیز یکی از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بود و در نمایشگاه امسال 3 محصول جدید خود را معرفی کرد.

Lumix P-03C

با دیدن تصاویر این موبایل چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ بله، این موبایل‌ از روی طراحی دوربین‌های دیجیتالی پاناسونیک طراحی شده‌اند تا علاوه بر موبایل بودن ویژگی‌های دوربینی آن را نیز به کاربران یاد آوری کنند.

لومیکس

این محصول ترکیبی، دارای صفحه نمایشگر VGA LCD در اندازه 3.3 اینچ است. ابعاد این دوربین- تلفن 17.7*52*116میلی‌متر بوده و در سه رنگ آبی، صورتی، مشکی و طلایی به نمایش درآمده است.

صفحه نمایش آن کاملا لمسی‌ست و کار کردن با آن آسان است. اگر بخواهیم قسمت دوربین آن را بررسی کنیم باید بگوییم با داشتن دوربین 13.2 مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری HD می‌تواند نیاز شما را بر طرف کند.

Sharp Lynx 3D

در این مدل شرکت NTT DoCoMo دوربین را به لنز CCD مجهز کرده است و با دوربین 9.6 مگاپیکسلی آن را  قادر ساخته تا عکس‌های با کیفیت هر چه بهتر و حتی در قالب سه بعدی از محیط بگیرد.

نمایشگر این مدل مجهز به تکنولوژی نمایش سه بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص است و سیستم عامل به کار رفته در آن آندروید گوگل با نگارش 2.1 است.

شارپ

Touch Wood

این مدل نیز مخصوص دوست داران طبیعت ساخته شده است. عناصر سازنده آن سازگار با محیط زیست بوده و حتی جنس بدنه‌ی آن نیز از چوب است. طراحی بدنه آن فانتزی‌ست. این محصول هواداران خاص خودش را دارد.

تاچ وود

به طور کلی مشخصات جزیی و فنی این محصولات و قیمت نهایی آنها هنوز اعلام نشده است.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: http://mobilenews.omio.com/mobile-phone-news/mwc-2011-docomo-booth-tour-mo-amazing-phones-straight-out-of-tokyo/