تبیان، دستیار زندگی
حال سوال اینجاست مگر جوانان حزب الله چه کرده اند که دشمن این گونه حساس شده است ؟ باید گفت بسیار ساده ولی منطقی عمل کرده اند. تولید بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان با الهام از عملیات حزب الله بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس که این اقدام در نهایت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی رایانه ای فرصت یا تهدید؟

ما در عصری زندگی می کنیم که ارتباطات گسترده و تبلیغات پیچیده هر چند موجب بهبود روند بسیاری از امور گردیده اما از سوی دیگر همچون شمشیری دو لبه شرایط مطلوب تری را نیز برای استعمار پنهان استعمارگران فراهم نموده است.

اگر در گذشته استعمارگران مجبور بودند با لشکر کشی های فراوان و تحمل دشواری ها و مشکلات بسیار به مرز و بوم و سرزمینی یورش برند، امروز به مدد ابزارهای پیشرفته ی تصویری و... تا عمق خانواده های ما نفوذ می کنند و به سهولت بنیان های فرهنگی ما را می سوزانند.

بازی یارانه ای

صهیونیسم نیز به عنوان یکی از مظاهر استعمار جدید اتکا بر پشتوانه های اقتصادی و ابزارهای تبلیغاتی و با حمایت همه جانبه ی آمریکا حرکت گسترده ای را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تدارک دیده است .

آنها تا کنون تلاش کرده اند که دقت و حساسیت جوانان و نیروهای کارآمد جوامع مختلف را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خویش از بین برده و آنان را به موجوداتی بی تفاوت و سطحی نگر مبدل سازند .

نگاهی گذرا به جوامع گوناگون ؛ به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ، کشورهای عربی شمال آفریقا و آسیا مؤید این ادعاست .

در همین راستا امروز قدرت های استعماری از قدرت تصویر در بالاترین حد بهره می برند و ذهنیت مخاطبان نیز این امر را می پذیرد . اکنون مهمترین کار غرب این است که مبانی نظری بر آمده از ایده ها و اهداف خود را به زبان تصویر ترجمه کند . حال این تصویر می تواند یک فیلم باشد و یا یک بازی با طراحی گرافیک و جذابیت بالا .

روانشناسی مدرن تأثیر تصویر را بسی فراتر از کلام می داند و هر تصویر را با هزار کلمه برابر می شمارد .

برای رسیدن به هدف فوق ، بازی های مختلف رایانه ای توسط همین غرب به بازارهای کشورهای مختلف دنیا من جمله ایران عرضه شده است .

نیروهای دلتا - IGI  - خلیج فارس ( یا مهدی ) و ... از جمله این بازی هاست که همواره دو قطب خیر و شر در آن وجود دارد که ایفاگر قطب شر اغلب مسلمانان و اعراب هستند و قطب خیر را سربازان آمریکایی بازی می کنند .

مسلمانان به عنوان تروریست هایی معرفی می شوند که امنیت جهانیان را به خطر انداخته اند و سربازان آمریکایی باید این تروریست ها را از بین ببرند .

این گونه بازی ها ، آمریکا و در بعد وسیع تر نظام حاکم بر غرب را تنها سیستم مدافع جهان در برابر خطر که همان مسلمانان هستند می دانند .

در این بازی ها حتی بخش های آینده نگری نیز مطرح می شوند که این حتی در بعضی از فیلم های هالیوودی نیز وجود دارد و به نظر می رسد از آنجا به بازی ها سرایت کرده است .

به نظر می رسد که این بازی ها در راستای اهداف کلان آمریکا عمل می کنند که همانا آماده سازی افکار عمومی مردم جهان برای لشکر کشی  ها ی آمریکا به کشورهایی است که از آنها به عنوان پرورش دهنده ی تروریست یاد می کند .

در این دعوای اساسی متأسفانه دوستان ما در سایر نهادها ی فرهنگی از آن غافل شده اند و فقط بازی نیروی مخصوص در ایران تولید شد که مانند بازی حزب الله به تولید انبوه رسید و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت .

حال سوال اینجاست  مگر جوانان حزب الله چه کرده اند که دشمن این گونه حساس شده است ؟

باید گفت بسیار ساده ولی منطقی عمل کرده اند. تولید بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان با الهام از عملیات حزب الله بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس که این اقدام در نهایت با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در بین کودکان و نوجوانان لبنانی می انجامد.

حزب الله با ساخت این بازی یکی از مؤثرترین ابزارهای فرهنگی عصر حاضر را برای مقابله با رژیم اشغالگر به کار گرفته است . یعنی همان ابزاری که صهیونیست ها سالهاست  علیه کشورهای اسلامی استفاده می کنند امروز به مدد حزب الله به ابزاری علیه خودشان تبدیل شده است .

حال سوال اینجاست  مگر جوانان حزب الله چه کرده اند که دشمن این گونه حساس شده است ؟

باید گفت بسیار ساده ولی منطقی عمل کرده اند. تولید بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان با الهام از عملیات حزب الله بر علیه نیروهای رژیم اشغالگر قدس که این اقدام در نهایت با نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در بین کودکان و نوجوانان لبنانی می انجامد.

این دقیقاً همان بلایی است که سال ها استراتژیست های فرهنگی غربی و آمریکایی بر سر کودکان معصوم این مرزوبوم و سایر کشورهای اسلامی آورده اند سال هاست که کودکان ما با بازی ها و فیلم های جهت دار شرکت های صهیونیستی در خانه ی من و شما سر گرم می شوند و بذر لمپتیزم و اباحه گری را در بین کودکان ما می باشند.

در حالی که مردان سیاسی و فرهنگی ما مدام سابقه و پیشینه ی فرهنگی ایران را به رخ جهانیان می کشند، غافل از این که سابقه غنی فرهنگی ما تا زمانی که به زبان روز ترجمه نشود و به تکنولوژی روز مسلح نشود مانند معدنی است که استخراج نشده است.

همین هشت سال دفاع مقدس و یا در کل حوادث بعد از انقلاب سوژه بسیار مناسبی است که متأسفانه تاکنون دست نخورده مانده است.

مگر نمی شود عملیات های هشت سال دفاع مقدس را در قالب بازی های رایانه ای در آورده و در ضمن آن هم آموزش های نظامی به کودکان بدهیم و هم روحیه شهادت طلبی و دفاع را در کودکانمان تقویت کنیم؟

با نگاهی به بازی های رایانه ای ساخته شده در کشورهایی مثل ژاپن و چین ملاحظه می شود که روحیه کارفرمایی، برنامه ریزی و کار و تلاش را در قالب بازی های رایانه ای جذاب که از دل فرهنگ و ادبیات ملی استخراج کرده اند در آورده اند و در اختیار کودکان و نوجوانان می گذارند.

ما توانایی ساخت بازی های مختلف با سوژه های بکر و اعتقادی را داریم  و وقت آن است که دستگاه های عظیم متولی امر فرهنگی دست برآرند و در این عرصه گام بر دارند.

وقت آن است که آگاهانه دوست را از دشمن باز شناسیم و تاوان آن چه را که گذشته بر ما و ملت های ما و بنیان های فرهنگی اسلام و کشورهای اسلامی رفته است را باز ستانیم.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

ماهنامه شمیم عشق