تبیان، دستیار زندگی
منطقه 10 توانسته جز 4 منطقه ای قرار گیرد که به جامعه ایمن پیواسته اند به همین دلیل ما مسئولیت سنگین تری بر عهده داریم که نسبت به ایمن سازی و کاهش آسیب ها در سطح منطقه بیشتر و جدی تر تلاش کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار منطقه 10 خبر داد:

کنگره1000شهید منطقه10برگزار می شود


امسال حدود 70 درصد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده و 30 درصد پروانه‌ها تجمیعی بوده است و تا 15 بهمن ماه برای بیش از 4 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر کردیم که این میزان 2 برابر سال قبل بوده است.


سید ابوالفضل حسینی شهردار منطقه ده

بنا به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی تبیان، شهردار منطقه 10 گفت: ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) به سمت جنوب از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) در سال 90 به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس سید ابوالفضل حسینی امروز در نشستی مطبوعاتی با بیان این مطلب اظهار کرد : به دلیل معارضان ملکی و تاسیساتی زیادی که در این بخش از مسیر بزرگراه یادگار امام (ره) وجود دارد ، کمی پیشرفت پروژه با وقفه مواجه شده اما تا سال آینده از خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی (ره) به طول هزار و 800 متر مربع به عنوان بخشی از بزرگراه یادگار امام (ره) آماده بهره ‌برداری و افتتاح می‌شود.

وی افزود:  مغازه نان سنگکی یکی از معارضین این پروژه است که مالک آن با شهرداری توافق کرده ولی بعد مشکلاتی به وجود آورده و تاکنون ملک را تحویل نداده است، البته اقداماتی برای تخلیه ملک انجام داده‌ایم.

شهردار منطقه 10 همچنین پست برق را یکی دیگر از معارضان این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد که مسئولان برای جابه جایی این پست برق به نقطه ای دیگر که پیش بینی شده نهایت همکاری را داشته باشند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه منطقه 10 موفق به کسب رتبه نخست در نوسازی شهر تهران بین سایر مناطق شده است گفت:  این منطقه یکی از پرتراکم‌ ترین مناطق شهر تهران است و بخش قابل توجهی از بافت منطقه بافت فرسوده است.

وی با تاکید براینکه بهترین روش برای نوسازی بافت های فرسوده ایجاد بستر و فراهم کردن تسهیلات برای نوسازی است ادامه داد: از 817 هکتار مساحت منطقه 427 هکتار جز بافت های فرسوده محسوب می شود یعنی 53 درصد از بافت منطقه جز بافت های فرسوده شدید قرار دارد که این رقم 10 برابر میانگین بافت فرسوده در شهر تهران است.

وی با بیان اینکه 95 درصد از پلاک های این منطقه نیز زیر 200 متر مساحت دارند و در واقع بافت ریز دانه بر منطقه حاکم است گفت: نوسازی بافت های فرسوده در این منطقه یکی از مهمترین برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود چنانچه آمار و ارقام نشان می‌دهد که منطقه 10 و 11 در نوسازی بافت فروسده بین تمام مناطق شهر پیشتاز هستند و فاصله آنها با سایر مناطق بیشتر است.

منطقه 10 توانسته جز 4 منطقه ای قرار گیرد که به جامعه ایمن پیواسته اند به همین دلیل ما مسئولیت سنگین تری بر عهده داریم که نسبت به ایمن سازی و کاهش آسیب ها در سطح منطقه بیشتر و جدی تر تلاش کنیم

شهردار منطقه 10 تصریح کرد: امسال حدود 70 درصد پروانه‌های صادره در بافت فرسوده و 30 درصد پروانه‌ها تجمیعی بوده است و تا 15 بهمن ماه برای بیش از 4 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر کردیم که این میزان 2 برابر سال قبل بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز شبکه آب و فاضلاب منطقه تکمیل نشده است، گفت:به ما قول داده شده که تا تیر سال 90 شبکه آب و فاضلاب منطقه به جزدر دو محله کامل شود که امیدواریم شاهد تحقق این مهم در سطح منطقه باشیم.

حسینی با اشاره به  نشست ساختمان‌ها به دلیل نداشتن شبکه فاضلاب تاکید کرد: پلاک‌ها در این محدوده ریزدانه هستند و چاه‌ها نزدیک به هم و همین امر موجب نشست و ریزش ساختمان‌ها می‌شود که امیدواریم با تکمیل شبکه فاضلاب منطقه شاهد کاهش این معضلات باشیم.

شهردار منطقه 10 در مورد کمبود فضاهای پارک خودرو در این منطقه نیز گفت: باید به سمت خصوصی‌سازی حرکت کنیم و کارها را برون سپاری کنیم با منابعی که در اختیار داریم نمی‌توانیم همه کارها را انجام دهیم.

سید ابوالفضل حسینی شهردار منطقه ده

وی با اشاره به اینکه منطقه 10 حدود 35 هزار پارکینگ نیاز دارد گفت: در حال حاضر حدود بیست هزار کسری پارکینگ در این منطقه وجود دارد که امیدواریم در این بخش نیز با کمک و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم شاهد توسعه فضاهای پارک باشیم چنانچه در این راستا نسبت به صدور سند تفکیکی برای پارکینگ ها نیز اقدام می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: به ازای هر محله باید یک سرای محله ایجاد شود که در این راستا از ابتدای سال 3 سرای محله در منطقه احداث شده است.

شهردار منطقه 10 اظهار کرد: همچنین منطقه 10 توانسته جز 4 منطقه ای قرار گیرد که به جامعه ایمن پیواسته اند به همین دلیل ما مسئولیت سنگین تری بر عهده داریم که نسبت به ایمن سازی و کاهش آسیب ها در سطح منطقه بیشتر و جدی تر تلاش کنیم.

وی در ادامه به موضوع ایجاد هیات امنای محله در محلات گفت: ما به دنبال واگذاری امور محلات به دست مردم هستیم که در این راستا هیات امنای محله در محلات تشکیل شده است تا امور و مسائل سطح محله توسط این افراد پیگیری و اجرا شود.

مهندس حسینی در پایان در مورد برگزاری کنگره شهدا در این منطقه گفت: روز چهارشنبه در منطقه 10 کنگره ای تحت عنوان کنگره بزرگداشت هزار شهید منطقه برگزار می شود که امیدواریم برگزاری این گونه اقدامات سبب شود که بتوانیم از فرهنگ ایثار و شهادت برای پیشرفت و توسعه بیشتر منطقه بهره مند شویم.

وی افزود: به موازات این کنگره جشنواره فرهنگی و ورزشی نیز به موضوع شهادت برگزار شده و همچنین سایت ویژه ای شکل گرفته که اطلاعات و مطالب خواندنی در مورد شهدا این منطقه روی آن به ثبت رسیده است.


عباس عباسزادگان

بخش اجتماعی