تبیان، دستیار زندگی
سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، نمایشگاه آثار سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های عكاسی، پوستر و كاریكاتور پنجشنبه 21 بهمن ماه در وین اتریش و پاریس افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین جشنواره هنرهای تجسمی  در وین
سومین جشنواره هنرهای تجسمی  در وین

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، نمایشگاه آثار سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های عكاسی، پوستر و كاریكاتور پنجشنبه 21 بهمن ماه در وین اتریش و پاریس افتتاح شد.


نمایشگاه آثار سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجموعه «رادولفزهایم» وین اتریش و در خانه فرهنگ ایران در پاریس فردا گشایش می یابد.

نمایشگاه آثار سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در ونیز استالیا نیز  در رشته‌های عكاسی، پوستر و كاریكاتور در نگارخانه هنر ایران در ونیز با حضور علی اسماعیلی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرحیم سیاهكارزاده، دبیر اجرایی سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گشایش یافت.

اسماعیلی:برگزاری جشنواره در دیگر كشورها به گسترش تعامل و ارتباط فرهنگی هنری كشورها كمك می‌كند و زمینه گسترش و تقویت فعالیت های هنری مشترك می‌شود.

اسماعیلی در این مراسم با اشاره به حضور و مشاركت گسترده هنرمندان در سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال برای اولین بار آثار تجسمی در دیگر كشور ها هم نمایش داده می‌شود كه این سبب می‌شود هنر ایران و مردم دیگر كشور معرفی شود.

اسماعیلی همچنین گفت: برگزاری جشنواره در دیگر كشورها به گسترش تعامل و ارتباط فرهنگی هنری كشورها كمك می‌كند و زمینه گسترش و تقویت فعالیت های هنری مشترك می‌شود.

همچنین نمایشگاه آثار سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر  در نگارخانه هنر ایران در روتردام هلند و موزه ملی آكرا در غنا و در دمشق؛ پایتخت سوریه برپا شده است.

سومین جشنواره هنرهای تجسمی  در وین

همزمان با برگزاری این جشنواره، 34 اثر خوشنویسی و 16 اثر سفال از هنرمندان پیشكسوت و استادان در بخش جنبی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شده است. به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، در رشته خوشنویسی در بخش استادان مدعو 34 اثر از 34 هنرمند این رشته از جمله غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، كیخسرو خروش، جلیل رسولی، محمد سلحشور، ناصر جواهرپور،‌ اسرافیل شیرچی، جواد بختیاری، مجتبی ملك زاده، امیر احمد فلسفی، جهانگیر نظام العلما و ... ارائه شده است.

در رشته سفال و سرامیك نیز 14 اثر از 14 هنرمند در این بخش ارائه شده است كه از جمله آثار مریم سالور، محمد مهدی قان بیگی، محمد مهدی انوشفر، ژیلا كامیاب، نغمه بهار، بهزاد اژدری، فریده تطهیری مقدم، عشرت سیروس، اوژن سیروسی و ... را می‌توان نام برد برد.

سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی، پوستر، سفال و سرامیك، عكاسی، نگارگری، كاریكاتور و خوشنویسی در تهران، 23 استان، جزیره كیش و شش كشور تا 13 اسفند ماه ادامه دارد.


بخش هنری تبیان