تبیان، دستیار زندگی
پیام ایرایی متولد دی ماه 1358 است و در رشته گرافیک تحصیل کرده؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکس‌های بازیگران در خانه هنرمندان
عکس‌های بازیگران در خانه هنرمندان

پیام ایرایی متولد دی ماه 1358 است و در رشته گرافیک تحصیل کرده؛ او علاوه بر عکاسی صنعتی، عکاسی از مدل، چند سالیست که وقت خود را به عکاسی از هنرمندان سینمای ایران اختصاص داده است.  دوشنبه 25 بهمن ماه نمایشگاهی از این عکاس جوان در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود که به نمایش 160 قطعه عکس از 160 بازیگر سینمای ایران اختصاص دارد.


نمایشگاه عکس پیام ایرایی «گلبرگ ها» نام دارد  از دوشنبه ۲۵ بهمن ماه تا ۴ اسفندماه در تالار انتظامی خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

ایرایی: برای انتخاب کتاب عکس بازیگران، از خانم علو خواستم در نوشتن متن‌ها و انتخاب نام کتاب همراهی‌ام کنند. فکر می‌کنم خانم علو مجموعه سینمای ایران را گلی تصور کردند که بازیگران گلبرگ‌های آن هستند.

در این نمایشگاه روزه پرتره هایی از هنرمندانی چون گوهر خیراندیش، داوود رشیدی، جمشید مشایخی، فرامرز قریبیان، بیتا فرّهی، ژاله علو، ثریا قاسمی، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، شهلا ریاحی، نیکی کریمی، مهتاب کرامتی، محمدرضا گلزار، بهرام رادان، شهاب حسینی، حامد بهداد، پژمان بازغی، زیبا بروفه و ... به نمایش در آمده است.

عکس‌های بازیگران در خانه هنرمندان

ایرایی درباره این نمایشگاه می‌گوید: عکس‌های این نمایشگاه نتیجه 4 سال تلاش من برای انتشار کتابی ار عکس‌های بازیگران سینمای ایران است. همه این عکس‌ها رنگی هستند و در ابعاد 100 در 70 در این نمایشگاه ارائه می‌شوند.

ایرایی در چهار سال گذشته تعداد زیادی عکس از بازیگران کشورمان گرفته، که بهترین آنها را برای ارائه در نمایشگاه گلبرگ‌ها انتخاب کرده است. جالب اینجاست که نام این نمایشگاه را هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو یعنی ژاله علو انتخاب کرده است.

ایرایی درباره چگونگی این انتخاب می‌گوید: برای انتخاشر کتاب عکس بازیگران، از خانم علو خواستم در نوشتن متن‌ها و انتخاب نام کتاب همراهی‌ام کنند. فکر می‌کنم خانم علو مجموعه سینمای ایران را گلی تصور کردند که بازیگران گلبرگ‌های آن هستند.

گفتنی است مقدمه این کتاب به قلم فاطمه معتمد آریا نوشته شده است. کتاب عکس گلبرگ‌ها به صورت کامل برای انتشار آماده نشده و پیش از آن علاقمندان به دیدن این عکس‌ها می‌توانند به خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، بوستان ایرانشهر مراجعه کنند.

افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ساعت 17 برگزار می‌شود.


بخش هنری تبیان