تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تربیت و اخلاق حوزه‌های علمیه، تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب را بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دانست و از تدوین کتاب درسی اخلاق حوزه‌های علمیه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب درسی اخلاق حوزه‌های علمیه به زودی منتشر می‌شود

مدیر کل تربیت و اخلاق حوزه علمیه

مدیرکل تربیت و اخلاق حوزه‌های علمیه، تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب را بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دانست و از تدوین کتاب درسی اخلاق حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد همتیان، مدیرکل تربیت و اخلاق حوزه‌های علمیه، صبح امروز در نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گفت: تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه است.

وی بر ایجاد همدلی بیشتر بین معاونت‌های مختلف حوزه در بخش اخلاق تأکید کرد و افزود: تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب از ارزشمندترین، عمیق‌ترین و اساسی‌ترین خدمات به فرهنگ دین است؛ چراکه مردم دین خود را از طلاب دارند.

مدیرکل تربیت و اخلاق حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره‌کل تربیت اخلاقی حوزه‌های علمیه از اجرایی شدن طرح‌ پیش‌آشنایی با حوزه و طرح اخلاق نظری و آموزش اخلاق در حوزه‌ها، خبر داد.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف طرح پیش‌آشنایی با حوزه، آشنایی طلبه با موقعیت‌ حوزه و همچنین با قابلیت‌های خود است، گفت: مدت اجرای این طرح در سه مرحله یک ساله، شش ماهه و سه ماهه پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام همتیان همچنین به طرح اخلاق نظری و آموزش اخلاق در حوزه‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که براساس این طرح از طلاب خواسته شده هفته‌ای یک ساعت از بهترین وقت خود را به اخلاق اختصاص دهند، از تدوین کتاب درسی اخلاق حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: این کتاب هم‌اینک تدوین شده و به زودی منتشر و در اختیار طلاب دوره مقدمات قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که 87 تن از استادان سطح عالی اخلاق حوزه‌های علمیه پس از ماه رمضان به سراسر کشور اعزام شده‌اند و در این مدت بیش از 150 جلسه اخلاقی را در مدارس علمیه برگزار کرده‌اند، گفت: اکنون این ارتباط مستمر با 80 استاد برجسته اخلاق حوزه برقرار است.

مدیرکل تربیت و اخلاق حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به قداست پوشیدن لباس روحانیت اشاره کرد و با تأکید بر ساماندهی آن، افزود: با توجه به دشمنی‌های فراوان و امکان سوء استفاده از لباس روحانیت، هر طلبه‌ای که شرایط پوشیدن این لباس مقدس را احراز می‌کند، باید از اداره تلمذ مجوز دریافت کند.

حجت‌الاسلام همتیان با اشاره به نام‌نویسی 5 هزار و 236 طلبه برای معمم شدن، گذراندن حداقل پایه ششم دروس حوزوی را از جمله شرایط ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت برشمرد.

وی اذعان داشت: گرفتن تأییدیه اخلاقی از دو استاد و انجام تحقیقات لازم و بررسی صلاحیت طلبه برای معمم شدن از سوی مرکز آمار و بررسی حوزه از شرایط دیگر ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت است. /920/پ202/ص


منبع: خبرگزاری رسا

تنظیم: گروه حوزه علمیه تبیان