تبیان، دستیار زندگی
خاوری افزود: با وجود تحریمها اما در کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه، کشورهای آسیایی، حاشیه خلیج فارس همانند عمان و افغانستان دارای شعبات فعالی هستیم. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بانک ملی گفت: برای تام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای صحبت مدیر عامل بانک ملی


خاوری: 191بدهكار عمده بانك ملی شناسایی شده‌اند كه مجموعا 40 هزار میلیارد ریال به بانك بدهی دارند كه با احتساب سود و جریمه 28 هزار میلیارد ریال است.


خاوری

دکترخاوری مدیر عامل بانک ملی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تاكنون به 577 شركت مصرف‌كننده گاز معادل 184 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، که در مجموع تسهیلات پرداختی به بخش‌های انرژی معادل 995 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است. همچنین قرارداد عاملیتی با وزارت بازرگانی منعقد شده و بر اساس آن ‌حدود سه هزار و 160 میلیارد ریال به 176 فعال اقتصادی تسهیلات پرداخت شده است.

خاوری با بیان اقدامات بانك ملی در بخش مسكن گفت: بانك ملی برای آماده‌سازی زمین با هدف ساخت مسكن و حق بهره‌برداری 99 ساله در قالب مسكن مهر، اجاره‌ای، احداث بافت فرسوده شهری و كمك به اقشار خاص و حوادث غیرمترقبه مجموعا معادل 239 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت كرده است.

وی گفت: تا كنون 47 درصد تسهیلات بانك به بخش مسكن پرداخت شده است. همچنین در بخش مسكن روستایی نیز بانك ملی چهل درصد از بازسازی‌ها را به عهده دارد.

دکترخاوری به پرونده‌های معوقات بانك ملی اشاره كرد و گفت: 35 هزار میلیارد ریال از معوقات این بانك وصول شده است و 44 پرونده‌ با مبالغ سنگین در دادگستری مطرح است كه حدود 9 هزار میلیارد ریال است كه با احتساب جرایم و سود 20 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بانك ملی افزود: 31 پرونده در مجتمع اقتصادی مطرح شده كه به نظر می‌رسد جنبه كیفری دارند.

به گفته خاوری 191 بدهكار عمده بانك ملی شناسایی شده‌اند كه مجموعا 40 هزار میلیارد ریال به بانك بدهكارند كه با احتساب سود و جرایم 28 هزار میلیارد ریال است.

خاوری: با وجود تحریمها اما در کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه، کشورهای آسیایی، حاشیه خلیج فارس همانند عمان و افغانستان دارای شعبات فعالی هستیم.

مدیرعامل بانك ملی به نسبت 82 درصدی تسهیلات به سپرده‌های این بانك اشاره كرد و گفت: تا پایان دی‌ ماه سالجاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای برطرف كردن احتیاجات ضروری، ازدواج، خوداشتغالی، نیازمندان كمیته امداد و سایر موارد پرداخت شده است. كل منابع قرض‌الحسنه در این بانك 34 هزار و 758 میلیارد ریال است كه 83 درصد آن تسهیلات ارائه شده است. خاوری تاكید كرد: مانده معوقات در پایان دی ماه سال جاری 96 هزار میلیارد ریال است كه در پایان سال گذشته 132 هزار میلیارد ریال بود.

خاوری افزود: با وجود تحریمها اما در کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه، کشورهای آسیایی، حاشیه خلیج فارس همانند عمان و افغانستان دارای شعبات فعالی هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بانک ملی گفت: برای تامین سوخت صنایع در راستای امضای موافقتنامه های تسهیلاتی به 971 واحد تولیدی در سال جاری پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک ملی در پایان افزود: ازطرف دیگر طبق موافقت‌نامه‌های این بانک با وزارت نیرو به 283 پرونده معادل 37 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

حشمت اله بهادری

بخش اقتصاد