تبیان، دستیار زندگی
ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که تمامی آحاد، اقشار و گروههای ‏مختلف مردمی و گرایش های وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، که در رسیدن به قله رفیع و عبور از ‏گذرگاه‌ها و گردنه‌های سخت حوادث انقلاب به خود هیچ تردیدی راه نداد، امسال نیز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران آماده جشن 22 بهمن

ایران اسلامی در شب 22 بهمن ماه، نورافشانی می شود

22(gef

به مناسبت بزرگداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با تکبیر ملت ایران، 20 نقطه شهر ‏تهران و 300 شهر دیگر در روز پنجشنبه ساعت 21 توسط نیروهای مسلح نورافشانی می‌شود.‏

این نورافشانی‌ها با بردهای کوتاه و بلند به همت ستاد کل نیروهای مسلح، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، ‏‏‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی با همکاری ستاد دهه فجر در شب 22 بهمن به مدت 15 دقیقه ‏انجام می‌پذیرد‎.

در 300 شهر از 31 مرکز استان و 20 نقطه شهر تهران شامل مراکز و میادین ذیل می باشد: برج میلاد و برج ‏سپهر، میدان‌های نبوت و شهید محلاتی، میدان ابوذر، میدان تجریش،‌میدان نماز، میدان معلم و پارک‌های بسیج ‏‏(افسریه)، پرواز، پلیس (تهران پارس)، ملت و پامچال و بوستان دانشجو و ضلع شمال غرب میدان‌آزادی، بلوار ‏سردار جنگل و دانشگاه آزاد حصارک، فلکه اول تهران پارس و مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره‎(.

مسیرهای دهگانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران/ احمدی نژاد سخنران مراسم

‎مسیرهای دهگانه راهپیمایی مردمی یوم‌الله بیست و دوم بهمن سال 1389 تهران توسط ستاد ‏مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه ‏فرارسیدن سی و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال همت مضاعف، کار مضاعف و ‏ورود به سومین سال از دهه‌پیشرفت و عدالت راهپیمایی مردمی یوم‌الله بیست و دوم بهمن، پرشورتر از ‏سال‌های گذشته با حضور گسترده و انبوه مردم مومن و انقلابی در بیش از 850 شهر از شهرهای سراسر ‏کشور، برگزار می‌شود.

این راهپیمایی مردمی در تهران از ساعت 9:00 صبح جمعه 22/11/1389 همراه با نمایش ‏همبستگی ملی و عشق به ارزشهای الهی و حمایت از خواسته های به حق ملت های مسلمان، از ‏مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی، میعادگاه انقلابیون، آغاز می‌شود.

مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن ماه از ساعت 10 صبح با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با ‏سخنرانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در میدان آزادی به پایان می رسد.

مسیرهای منتهی به رینگ خارجی میدان ازادی تا ساعت6روز22بهمن باز بوده و از این ساعت در تمامی این مسیرها محدودیت های کامل تردد صورت می گیرد.

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که تمامی آحاد، اقشار و گروههای ‏مختلف مردمی و گرایش های وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، که در رسیدن به قله رفیع و عبور از ‏گذرگاه‌ها و گردنه‌های سخت حوادث انقلاب به خود هیچ تردیدی راه نداد، امسال نیز پرشورتر و با صلابت تر ‏از سال‌های قبل با حضور مبتنی بر بصیرت و آگاهی انقلابی، پاسخ کوبنده و تاریخی به دشمنان قسم ‏خورده انقلاب اسلامی بدهند.

‏مسیر شماره یک: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین ، خیابان انقلاب، خیابان ‏آزادی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره دو : مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی ، ‏میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره سه : مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهیدحیدری، میدان معلم ، خیابان ‏تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان ‏انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، ‏خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره شش: مسجد نور، میدان فاطمی ، خیابان فلسطین ، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، ‏میدان بزرگ آزادی

‏         

‏مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج  ، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، ‏خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)،خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان ‏توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد (ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم ‏صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

‏مسیر شماره ده: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی ‏جناح، میدان بزرگ آزادی

‏ساعت شروع راهپیمایی 9:00 صبح می ‌باشد

تمهیدات ترافیکی راهپیمایی 22 بهمن

سردار حسین رحیمی با اشاره به تسهیلات تردد راهپیمایی 22 بهمن گفت: تسهیلات تردد از ساعت 24 شب 21 بهمن در مسیر های بزرگراه جناح از شمال به جنوب از خیابان دانشگاه به سمت جنوب، دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوبی میدان آزادی به رینگ داخل میدان، خیابان آزادی شرق به غرب از ابتدای شهید برادران عزیزی به سمت غرب و بزرگراه مخصوص غرب به شرق از ابتدای راستگرد مخصوص به سمت آیت الله سعیدی و میدان آزادی اجرایی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: تسهیلات تردد روز 22بهمن از ساعت6 صبح در طول خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا میدان انقلاب و در ادامه طول خیابان آزادی از میدان انقلاب تا میدان آزادی،همچنین طول جاده مخصوص کرج از دوربرگردان تامین اجتماعی تا میدان آزادی اجرا می شود.

وی ادامه داد: همچنین طول بزرگراه محمدعلی جناح از فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی، طول بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح تا میدان آزادی، بزرگراه نواب از مسیر جنوب به شمال از میدان جمهوری تا خیابان آزادی و خیابان توحید در مسیر شمال به جنوب از میدان توحید تا خیابان آزادی شامل طرح تسهیلات تردد می شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه تسهیلات ترافیکی در بزرگراه یادگار امام از خیابان تیموری تا دوربرگردان ضلع جنوبی آزادی اجرا می شود، افزود: خیابان حبیب اللهی و خیابان اکبری و بلوار برادران شهید عزیزی از آخرین تقاطع به جنوب تا به خیابان آزادی حدفاصل خیابان برادران شهید رحمانی از میدان رحمانی تا جاده مخصوص کرج نیز شامل این طرح می شوند.

با توجه به اینکه مراسم 22بهمن با روز جمعه تطابق پیدا کرده است ساعت 12 مراسم راهپیمایی پایان یافته و اتوبوس های شرکت واحد و استفاده از خط بی آر تی نمازگزاران به دانشگاه تهران منتقل می شوند

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه اعلام کرد: همچنین خیابان کارگر از جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فردوسی از جمهوری تا سمیه، طول خیابان ولیعصر از تقاطع جمهوری تا طالقانی، مسیرهای عمود بر خیابان های آزادی در ضلع شمالی شامل خیابان دکتر غریب، خیابان اسکندر شمالی از خیابان فرصت شیرازی به سمت خیابان آزادی، خیابان رودکی شمالی و خیابان خوش شمالی از خیابان نیایش تا آزادی شامل اجرای این طرح می شوند.

وی از اجرای محدودیت های توقف همزمان با اجرای مراسم خبر داد و افزود: در طول بزرگراه جناح از میدان آزادی تا فلکه دوم صادقیه در هر دو مسیر، طول بزرگراه مخصوص از میدان آزادی تا پل اکباتان در هر دومسیر، طول بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان آزادی تا میدان فتح، طول میدان آزادی تا میدان انقلاب و در ادامه تا میدان امام حسین ممنوع است.

رحیمی با اعلام انسداد تمامی مبادی ورودی رینگ داخلی میدان آزادی از ساعت 22 روز 21بهمن گفت: مسیرهای منتهی به رینگ خارجی میدان ازادی تا ساعت6روز22بهمن باز بوده و از این ساعت در تمامی این مسیرها محدودیت های کامل تردد صورت می گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: همچنین ترمینال مسافربری غرب از ساعت 20 روز پنج شنبه تا خاتمه مراسم تعطیل بوده تا اتوبوس هایی که از شهرستان های غرب کشور به مقصد تهران مسافر حمل می کنند با استفاده از کمربندی آزادگان به سمت ترمینال جنوب هدایت می شوند و برای رفاه حال مسافران تعداد اتوبوس شرکت واحد و تاکسی ون به صورت گردشی تا پل جناح مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه مراسم 22بهمن با روز جمعه تطابق پیدا کرده است ساعت 12 مراسم راهپیمایی پایان یافته و اتوبوس های شرکت واحد و استفاده از خط بی آر تی نمازگزاران به دانشگاه تهران منتقل می شوند.

سردار رحیمی با اعلام در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای مسافران فرودگاه تصریح کرد: خروجی سه راه فرودگاه از خیابان معراج به سمت بزرگراه آیت الله سعیدی تا ساعت 10صبح برای تردد مسافران باز خواهد بود.

وی گفت: همچنین کارکنان و ساکنان محدوده فرودگاه مهرآباد و مسافرانی که دارای بلیط هستند می توانند از مسیر بزرگراه شیخ فضل الله نوری اتوبان تهران- کرج، پل ورودی شهرک اکباتان، بزرگراه فتح علی، جاده مخصوص کرج و خیابان های فرودگاه استفاده کنند و رانندگانی که قصد عزیمت به کرج را دارند می توانند از طریق اتوبان تهران- کرج و یا جاده قدیم کرج تردد کنند.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست


منابع:

مهر

خبرآنلاین