تبیان، دستیار زندگی
این‌كه در هنگام اجرای قطعه«آمدم ای شاه پناهم بده» دل من شكست و با توسل به امام هشتم این قطعه را اجرا كردم خاطرنشان كرد: من آرزو داشتم اثری را برای حضرت اجرا كنم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمدم ای شاه پناهم بده

آمدم ای شاه پناهم بده

استاد محمدعلی كریم‌خانی:

قطعه«آمدم ای شاه پناهم بده» را نذر امام هشتم كردم

مداح اهل بیت گفت: قطعه«آمدم ای شاه پناهم بده» را نذر امام هشتم كردم. زیرا امام رضا(ع) تاكنون محبت‌های فراوانی در زندگی به من داشته كه اجرای این قطعه برگ سبزی می‌باشد، تحفه درویش كه تقدیم ساحت قدسی حضرت شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، استاد محمدعلی كریم‌خانی، با اشاره به‌ این‌كه برای اجرای این قطعه دست مزدی را دریافت نكرده است، افزود: من این قطعه را نذر حضرت ثامن الحجج(ع) كرده‌ام، زیرا امام رضا(ع) تاكنون محبت‌های فراوانی در زندگی به من داشته كه اجرای این قطعه برگ سبزی می‌باشد، تحفه درویش كه تقدیم ساحت قدسی حضرت شده است.

وی با بیان این‌كه در هنگام اجرای قطعه«آمدم ای شاه پناهم بده» دل من شكست و با توسل به امام هشتم این قطعه را اجرا كردم خاطرنشان كرد: من آرزو داشتم اثری را برای حضرت اجرا كنم و وقتی این فرصت را خود حضرت به من دادند سعی كردم با تمام وجود این اثر را اجرا كنم هیچ وقت پیش بینی نمی‌كردم این قطعه این قدر به دل مردم بنشیند و با آن ارتباط برقرار كنند ولی این اتفاق افتاد چون خود آقا به آن نظر كرده بود.

وی با اشاره به اشعار قطعه«آمدم ای شاه پناهم بده» تصریح كرد: این اشعار بسیار با معناست و تاثیر فراوانی بر ذهن انسان دارد و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا درد دل مردم دردمندی است كه به دامان او پناه آورده‌اند.


منبع: پایگاه آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی