تبیان، دستیار زندگی
مان طور که می‌دانید آندروید نامیست که گوگل برای سیستم عامل‌های خود انتخاب کرده است. این سیستم عامل که لوگو آن یک روبات سبز رنگ است در سال 2010 خوش درخشید و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسخیر دنیا با آندروید

آندروید


همان طور که می‌دانید آندروید نامیست که گوگل برای سیستم عامل‌های خود انتخاب کرده است. این سیستم عامل که لوگو آن یک روبات سبز رنگ است در سال 2010 خوش درخشید و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرد.


گوگل سال‍‌ها در انتظار این بود که بتواند وارد دنیای سیستم‌عامل‍ها شود و بر سلطه به ظاهر بی پایان سیمبیان، مایکروسافت و... پایان دهد و اکنون که در ماه دوم سال میلادی جدید قرار داریم، آمارها حاکی از پیروزی و موفقیت با ارزش گوگل است.

بنابر گزارش موسسه کانالیز، آندروید در سه ماه آخر سال 2010 محبوب‌ترین پلتفورم گوشی‌های موبایل بوده است و پس از ماه‌ها تلاش توانست مقام نخست را از آن خود کند و سیمبیان را به مقام دوم بفرستد. مجموع فروش گوشی‌های موبایل مبتنی بر آندروید در سال 2010 به 32.9 میلیون نسخه می‌رسد و این در حالی است که گوشی‌های موبایل سیمبیانی تنها در 31 میلیون نسخه به فروش رفته است. کارشناسان دلیل این رشد فروش گوگل را ارتقا دادن آندروید و سقوط نوکیا به مقام دوم را در پیشرفت کند سیستم عامل سیمبیان می‌دانند.

در مقام سوم این گزارش، شرکت اپل بامحصول آیفون خود قرار دارد. اپل با فروش 16 میلیون نسخه آیفون رکورد بی نظیری زده است زیرا این شرکت تنها یک مدل موبایل هوشمند فروخته است در حالی که نوکیا موبایل‌هایی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف طراحی و فروخته است.

به طور کلی سال 2010 برای گوشی‌های هوشمند بعد از رکود اقتصادی سال 2009 سال موفقیت آمیزی بوده است.

منبع: http://www.reuters.com/article/2011/01/31/us-google-nokia-idUSTRE70U1VW20110131?pageNumber=2

موبایل

خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که گوگل قصد دارد دو سری از سیستم عامل آندروید را ارائه دهد. سری 2 مخصوص موبایل‌ها و سری 3 مخصوص تبلت‌ها. Gingerbread نام نسخه 2.3 است که گوگل ماه‌ها پیش قول ارائه آن را داده و هنوز ارائه نشده و در همین حال نسخه 2.4 نیز قرار است به بازار عرضه شود! حتی شرکت Viewsonic اعلام کرده که محصول جدیدش را با نسخه 2.4 به فروش میر‌ساند.

قرار بود نام نسخه بعد از 2.3 Ice Cream نام بگیرد ولی از آنجایی که گوگل تنها قصد تصحیح مشکلات عدم سازگاری سیستم‌عامل با سخت افزار دارد شاید نسخه جدیدی در کار نباشد و همه تغییرات در قالب نسخه Gingerbread عرضه شود.

از طرف دیگر اولین نسخه سری 3 که مخصوص تبلت‌هاست با نام Honeycomb بر روی تبلت‌ها قرار گرفته است و مخصوص تبلت‌های دو هسته‌ای است و بر روی موبایل‌های تک هسته‌ای به خوبی جواب نمی‌دهد.

منبع: http://www.pocket-lint.com/news/38311/android-2-4-april-release-date

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان