تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری باشگاه پرسپولیس دیروز در حالی در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 9 برگزار شد ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاشانی: ورزش در قالب وزراتخانه نمی گنجد

حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس

نشست خبری باشگاه پرسپولیس دیروز در حالی در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 9 برگزار شد که سرمربی پرسپولیس با تاخیر خود باعث شد تا این نشست با تاخیری چند دقیقه ای آغاز شود و مسئولان باشگاه دقایقی این نشست خبری را برای رسیدن سرمربی سرخ ها با تاخیر آغاز کنند.

پس از مراسم ابتدایی مراسم حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس شروع کننده صحبت ها بود و در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شهرآورد پایتخت در ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه تیم های لیگ برتری تعطیلاتی ناخواسته و 38 روزه را به تازگی پشت سر گذاشته اند سازمان لیگ در فرصت اندک باقی مانده باید شرایط را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و جام حذفی فراهم آورد و این در حالی است که برای برنامه ریزی این رقابتها باید حضور 4 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را نیز مد نظر قرار دهد با این شرایط تیم ها باید به نحو احسن با سازمان لیگ همکاری کرده و نهایت تلاش خود را به عمل آورند که این رقابتها در زمان خود به اتمام رسیده و تماشاگران فوتبال شاهد رقابتهایی داغ و جذاب باشند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین با ابراز خرسندی و رضایت از عملکرد این تیم در تعطیلات نیم فصل گفت: بعضا از ما سئوال می کنند چرا اردوهای تیم پرسپولیس به جای دبی و ترکیه در کیش برپا نشده است ما از ابتدای فصل جاری تا به امروز سه اردوی داخلی در شهرهای سرعین ، مشهد و کیش برپا کرده ایم باید عرض کنم اردوهای ما در ترکیه و امارات از ماهها قبل هماهنگی شده بود و ما در این دو کشور اردو برپا نکردیم چرا که برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی و شرکت در تورنمنت های دوستانه دعوت شده بودیم.

ما به دبی دعوت شدیم و سه بازی با تیم های بزرگ اروپایی انجام دادیم شاید اگر مربی دیگری غیر از علی دایی سرمربی پرسپولیس بود این ریسک را نمی پذیرفت که با تیم های بزرگ بازی کند

وی با تاکید بر اینکه زمان و مکان سفر پرسپولیس به امارات و ترکیه به انتخاب مسئولان این باشگاه نبوده، افزود: باشگاه پرسپولیس از میان 18 باشگاه لیگ برتری ایران به این دو رویداد مهم دعوت شده بود و این در حالی بود که در زمان حضور تیم پرسپولیس در کشور ترکیه تیم های سپاهان، استقلال، استیل آذین و تراکتورسازی نیز در این کشور حضور داشتند این برای اولین بار بود که تیم پرسپولیس در تورنمنتی شرکت می کرد که برای ورود به این رقابتها 30 هزار دلار حق ورودی دریافت کرد برای برگزاری بازی با تیم های اروپایی حتی یک ریال هم پرداخت نکرد و با دریافت 50 هزار دلار حق اسپانسرینگ به کشور بازگشت.

کاشانی با تاکید بر اینکه نداشتن امکانات کافی و نبود حریف تدارکاتی از دلایل عدم استقبال تیم های ایرانی به برگزاری اردو در جزیره کیش است، گفت: ما به دبی دعوت شدیم و سه بازی با تیم های بزرگ اروپایی انجام دادیم شاید اگر مربی دیگری غیر از علی دایی سرمربی پرسپولیس بود این ریسک را نمی پذیرفت که با تیم های بزرگ بازی کند ما در دبی با تیم اسپارتا پراگ جمهوری چک بازی کردیم تیمی که پیش از این نه تیم های باشگاهی ما بلکه تیم ملی ایران با آن تیم روبرو شده بود ما با تیم های اسم و رسم دار و قهرمان اروپا بازی کردیم.

حبیب کاشانی و علی دایی

کاشانی خاطرنشان کرد: برای برگزاری بازی خداحافظی کریم باقری از تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا دعوت به عمل آوردیم. این تیم برای سفر به ایران یک میلیارد تومان از ما درخواست کرد شاید اگر قرار بود با هر کدام از این تیم هایی که در امارات بازی کردیم در کشورمان روبرو شویم چیزی در حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه را متقبل می شدیم ما سه بازی در امارات برگزار کردیم بدون اینکه یک ریال پول بدهیم و بازیهایمان از 36 شبکه دنیا به صورت زنده پخش شد. عایدی ما از سفر به امارات و ترکیه هم بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان و پیشرفت تیم در ابعاد تاکتیکی و تکنیکی بود که نمود آن را در دیدار این هفته دیدیم.

وی در ادامه مدعی شد که تیم پرسپولیس برای اولین بار سه حضور بین المللی داشته و در پاسخ به خبرنگاری که گفت وجود علی دایی باعث شده که تیم پرسپولیس به تورنمنت های ترکیه و امارات دعوت شود گفت: بی شک دایی از بزرگترین افتخارات فوتبال ایران است که نمی شود به هیچ عنوان این موضوع را رد کرد. علی دایی شخصیتی است که در کمیته فنی فیفا حضور دارد و تمام دنیا او را می شناسند قطعا حضور علی دایی در تیم پرسپولیس این موضوع را تقویت کرده که باشگاه ما به تورنمنت های مهم بین المللی دعوت شود اما نباید از کنار نام پرسپولیس به سادگی عبور کنید.

وی ادامه داد: پرسپولیس باشگاهی است با 40 سال قدمت که نمی توان از کنار نام این باشگاه و هوادارانش به سادگی عبور کرد. باشگاه پرسپولیس فقط به خاطر نامش و بزرگی اش به این رقابتها دعوت شده است تیمی ریشه دار که در دنیا میلیون ها هوادار دارد و نامی مطرح است.

من اعتقاد دارم شیث توانایی هایی دارد که نمی خواهد یا نمی تواند آنها را بروز دهد در حال حاضر سرمربی ما تشخیص داده که این بازیکن را از فهرست تیم کنار بگذاریم در تیم ما سرمربی تصمیم گیرنده اصلی است

حبیب کاشانی همچنین در خصوص کنار گذاشتن شیث رضایی از فهرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در ماههای گذشته اتفاقاتی افتاد که همه شما از آن مطلع هستید و من نمی خواهم این موضوعات را کالبد شکافی کنم. شیث بازیکنی بزرگ است که از نظر فنی قابلیت های بالایی دارد . من شیث رضایی را دوست دارم همانطور که علی دایی هم او را دوست دارد او بازیکنی با قابلیت های بالاست که هر تیمی به وجودش نیاز دارد شما قطعا بدانید اگر برای شیث رضایی اتفاقی بیفتد من علی دایی و آقای خوردبین بدو بدو به دنبال حل مشکل او خواهیم بود. ما با شیث رضایی اختلاف داریم و اختلافمان هم فنی است.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم شیث توانایی هایی دارد که نمی خواهد یا نمی تواند آنها را بروز دهد در حال حاضر سرمربی ما تشخیص داده که این بازیکن را از فهرست تیم کنار بگذاریم در تیم ما سرمربی تصمیم گیرنده اصلی است و او صلاح دانسته که شیث را در اختیار کمیته فنی بگذارد کمیته فنی باشگاه هم در هفته آینده تشکیل جلسه داده و به این موضوع رسیدگی می کند.

کاشانی همچنین تصریح کرد: این حرف ها درست نیست که می گویند دایی شیث را اخراج کرده و کاشانی موافق این اخراج نیست. من این اقدام علی دایی را کاملا حرفه ای می دانم و با این شیث را دوست دارم اما اعتقاد دارم پرسپولیس برای همه ما باید از همه چیز مهمتر باشد و ما نام تیم پرسپولیس را بر همه چیز ترجیح می دهیم.

کاشانی و دایی

حبیب کاشانی در ادامه صحبت هایش در نشست خبری عصر امروز باشگاه پرسپولیس در مورد جذب سامال سعید مدافع تیم ملی عراق گفت: علی دایی این بازیکن را در جام ملتها دید و از باشگاه خواستار جذبش شد. با توجه به اینکه محمد پروین به خاطر مصدومیت پزشکی از فهرست بازیکنان زیر 23 سال تیم خارج شد ما قصد داشتیم این بازیکن عراقی را به فهرست بازیکنان زیر 23 سالمان اضافه کنیم اما به خاطر مسائلی این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در استقلال افتاد می توانست برای ما هم تکرار شود، افزود: فردی که خود را مدیر برنامه این بازیکن معرفی کرده بود به ما اعلام کرد از وی وکالت برای امضا دارد و این بازیکن متولد 1989است. ما برای اولین بار با تدبیری حرفه ای اعلام کردیم باید خود این بازیکن به اتفاق پاسپورتش به ایران بیاید. وقتی ما هزینه های هتل این بازیکن را ندادیم نشان می دهد که ما توافقی با وی نداشتیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه با توجه به اینکه علی دایی شخصیت بین المللی است و اشراف کامل به مسائل دارد، به ما اعلام کرد باید خود این بازیکن به ایران بیاید، اضافه کرد: طبق اعلام مدیربرنامه سعید همه بازیکنان عراقی دو پاسپورت دارند مانند عماد رضا و ... اما وقتی دیدیم وی پاسپورت سال 1986 را آورده و از دادن پاسپورت با سال 1989 امتناع می ورزد وی را جذب نکردیم. البته این بازیکن عراقی برای 6 بازی در این فصل 250 هزار دلار و بازی در فصل آینده 600 هزار دلار می خواست و ما صلاح ندیدیم با توجه به اینکه بازیکن ملی پوشمان که برای یک فصل 400 هزار دلار می گیرد را از این بازیکن استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خواهان جذب بازیکنی جدیدی هستید اظهار داشت: سی دی دو بازیکن عراقی و کویتی تهیه شده و در اختیار علی دایی قرار گرفته است. در صورتی که ایشان موافقت خود را برای جذب آنها اعلام کند در این خصوص اقدامات لازم را انجام می دهیم.

کاشانی در مورد بدهی های باشگاه پرسپولیس که خطر کسر امتیاز از این باشگاه را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: باشگاه یک سری مشکلات داخلی دارد زیرا ما باشگاهی دولتی هستیم و باید دولت محل درآمدمان را مشخص کند. همچنین قرار بوده سازمان تربیت بدنی 50 درصد هزینه هایمان را تقبل و ما با درآمد زایی 50 درصد دیگر را پرداخت کنیم. سال گذشته به خاطر انجام 41 مسابقه مبلغی حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان بابت تبلیغات، بلیت فروشی و حق پخش به باشگاه پرداخت شد که عین آنها را سازمان لیگ به طلبکاران سالهای گذشته پرسپولیس پرداخت کرده است.

درآمد ما از طریق اسپانسر و مسائل دیگر است در این فصل هم از 20 بازی گذشته حدود 400 میلیون تومان درآمد داشتیم که همه آنها به طلبکاران گذشته پرداخت شده است متاسفانه هنوز پول بازیکنان فوتسال که در این تیم زحمت کشیده اند را نداده اند

وی با بیان اینکه باشگاه محلی برای درآمد زایی ندارد افزود: فصل گذشته از محل در اختیار قرار دادن بازیکنانمان به صورت قرضی به باشگاه دیگر درآمدهایی داشتیم طبیعتا مدیری که بیاید چگونه باید 300 هزار دلار بدهی وینگادا را که با جریمه های به 500 هزار دلار رسیده است را در شرایطی پرداخت کنند که باشگاه منبع درآمدی ندارد امروز خوانده ام برانکو از سال 2006 طلبی از فدراسیون داشته که امروز در حال دریافت آن است.

وی اضافه کرد: نعیم سعداوی اصرار دارد بدهی اش را در باشگاه پرسپولیس دریافت کند در غیر این صورت از باشگاه کسر امتیاز خواهد شد. با توجه به احترامی که برای این مربی قائلیم باید بگویم باشگاه منبع درآمدی ندارد و من از سازمان لیگ خواسته ام اولین درآمد حاصله از برگزاری مسابقات پرسپولیس در لیگ را به سعداوی پرداخت کند.

کاشانی در نشست خبری باشگاه پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه این باشگاه نه فولاد و نه  آهن و غیره دارد که از آنها بودجه های خود را دریافت کند افزود: درآمد ما از طریق اسپانسر و مسائل دیگر است در این فصل هم از 20 بازی گذشته حدود 400 میلیون تومان درآمد داشتیم که همه آنها به طلبکاران گذشته پرداخت شده است متاسفانه هنوز پول بازیکنان فوتسال که در این تیم زحمت کشیده اند را نداده اند. من از دوستان می خواهم که هر کسی بر اساس درآمد خودش در باشگاه هزینه کند نه اینکه بدهی های مالی را برای مدیران بعدی بگذارد.

وی افزود: ما خودمان هم اموری داریم که باید برای اجرای آن هزینه هایی انجام دهیم. مثلا 2.5 میلیارد تومان هزینه بازسازی ورزشگاه درفشی فر شد که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به امکانات آن نیاز داریم اما برای عابدزاده ، پیروانی ، سعداوی ، پتروویچ و همه این بازیکنان که در تیم پرسپولیس زحمت کشیده و به گردن ما حق دارند نیز حقی را قائلیم و شرعا و قانونا باید مطالبات آنها را پرداخت کنیم به همین دلیل به سازمان لیگ نوشته ایم که از محل درآمدهای باشگاه این بدهی ها پرداخت شود.

کاشانی دلیل آرامش امروز بازیکنان پرسپولیس را پرداخت به موقع حق و حقوق آنها دانست و تصریح کرد: باشگاه ما صد درصد دولتی است و برای هر یک هزار تومان هم باید به نهادهای نظارتی مختلف پاسخگو باشیم. به ما می گویند وقتی بدهکارید چرا به اردوهای ترکیه و امارات می روید اما ما در این اردوها نه تنها هزینه ای نکرده ایم بلکه از طریق اسپانسر حتی درآمدزایی هم داشتیم. متاسفم برای این دوستان که حقشان در زمان خودشان پرداخت نشده اما از امسال نعیم سعداوی ها می خواهم به خاطر مردم به ما فرصتی دهند تا بدهی های آنان را بر اساس اولویت بندی پرداخت کنیم.

وی که از مشکلات مالی گذشته باشگاه پرسپولیس بسیار ناراحت بود گفت: به خاطر بدهی به بازیکنان فوتسال در سال 87 ابتدا 3 امتیاز را از تیم فوتسال ما کم کردند و حالا تهدید می کنند ما را به یک رده پایین تر می فرستندما در فوتسالی که نه حق پخش داریم نه بلیت فروش و نه تبلیغات، تنها برای سرگرمی مردم تهران و اینکه این استان هم در لیگ یک تیم داشته باشد هزینه می کنیم. اصلا اگر این گونه پیش برود بهتر است  این تیم را نابود و یا حذف کنند ما امروز زحمت می کشیم ولی تمام زحماتمان به خاطر بدهی های گذشته برباد رفته است.

کاشانی با تاکید بر اینکه در زندگی خصوصی اش هم پول حرام وارد نکرده و شرمنده همه طلبکاران باشگاه خصوصا نفراتی همچون احمد رضا عابدزاده، سعداوی و پیروانی ما مشتاقیم مشکلات حل شده و طلبکارانی که از زمان کماسی  از باشگاه پرسپولیس پول می خواهند مانند پنجعلی ، کرمانی مقدم، فنایی و رهبری فرد پرداخت شود. البته این پول را که امروز به آنها می دهیم نسبت به زمان خودشان بی ارزش است اما از آنها عذرخواهی می کنم که  قصوری در این پرداختها صورت گرفته است. ما امروز باید از درآمدنمان به جای برنامه ر یزی برای آینده به فکر پرداخت بدهی های گذشته باشیم.

وی در بخش دیگر این نشست خبری در مورد آخرین وضعیت شکایت شرکت آلفا از باشگاه پرسپولیس گفت: اولین بار که قرارداد بین باشگاه پرسپولیس و این شرکت بسته شد قرار شد برای دو بازی در کانادا و یک بازی در آمریکا 40 هزار دلار به پرسپولیس بدهند و تیم سفر تفریحی ورزشی 25 روزه هم داشته باشد. من در سال 86 که آمدم پس از جلسه با مسئولان این شرکت به آنها گفتم بر خلاف اینکه مطرح شده محل رسیدگی و دعوا باید ایالات کالیفرنیا باشد اعتقاد دارم به خاطر اینکه طرفین ایرانی هستند باید تابع قوانین جمهوری اسلامی مشکل حل شود. من حتی زمان قرارداد با افشین قطبی هم که وی اعلام کرده بود در صورت مشکل بر اساس قوانین و دادگاه سوئیس مشکلات برطرف شود آن را قبول نکردم و رسیدگی را به دادگاه جمهوری اسلامی سپردم.

وی افزود: در نشست با مسئولان این شرکت به آنها گفتم ما برای بازی به آنجا می آییم و 500 هزار دلار هم می گیریم زیرا پرسپولیس هواداران زیادی دارد ضمن اینکه باید 50 بلیت بیزنس و هتلی در شان پرسپولیس در اختیار ما قرار گیرد. همچنین بندی را هم اضافه کردیم که این سفر در صورت اینکه وزارت امورخارجه اجازه نداد انجام نشود.

نشست خبری باشگاه پرسپولیس

کاشانی اضافه کرد: بعد از رفتن من مدیران وقت پرسپولیس باز هم با مسئولان این باشگاه مذاکراتی داشتند و قرارداد قبلی به هم خورد امروز که مجددا در باشگاه پرسپولیس هستم دو وکیل مجرب ایرانی که در خارج حضور دارند همراه شکری وکیل باشگاه چهارشنبه گذشته در دادگاه لوزان سوئیس حاضر شده و به دفاع از باشگاه پرسپولیس پرداخت.

وی تصریح کرد: در این دادگاه اعلام کردیم شرکت آلفا وجود خارجی ندارد و شرکتی ورشکسته است که رئیس دادگاه هم در وسط جلسه تنفس داد و به طرفین گفت: با یکدیگر مصالحه کنیم. در این جلسه از مسئولان شرکت آلفا خواسته شد ابتدا دادخواست خود را پس بگیرد و ما در شرایطی مساوی و در حالی که دو برنده باشد با همدیگر به توافق برسیم زیرا ما قرارداد ترکمنچای را قبول نمی کنیم طبیعتا دادگاه رسیدگی کننده هم ظرف ماههای آیندای رای نهایی را صادر می کند.

کاشانی تاکید کرد: آنها باید آماده مصالحه شوند زیرا استدلال من این است که این قرارداد به نفع باشگاه پرسپولیس نیست ما در قرارداد جدید ابتدا خواستار بازپس گرفتن داد خواست آنها هستیم و سپس قرارداد به نحوی منعقد خواهد شد که ابتدا قوانین جمهوری اسلامی رعایت شود و سپس درآمد حاصله از این بازی به سود باشگاه باشد.

خبرنگاری پرسید علی سعیدلو اعلام کرده بود به زودی اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی می شود. وی در این خصوص گفت:  آقای سعیدلو گفتند معرفی می کند اما ما تقریبا 250 نفر حقوق بگیر داریم از کارمند گرفته تا بازیکنان تیم های پایه  ضمن اینکه باید هزینه های تعمیرات در درفشی فر و همچنین هزینه های تیم های فوتسال و تیراندازی را هم پرداخت کنیم. قطعا اداره باشگاه با چند فکر بهتر خواهد بود زیرا شاید اعضای هیئت مدیره بتوانند با توجه به تخصصشان در امور عمرانی ، اقتصادی و غیره بتوانند به پیشرفت باشگاه کمک کنند.

وی افزود: 18 تیم در لیگ برتر حضور دارند و شما در این ماهها یک بازیکن پرسپولیس را نام ببرید که در مورد پرداخت نشدن بدهی اش صحبت کرده است امروز ما وظایفمان را کاملا انجام می دهیم و حتی برای اولین بار که قول داده بودیم یک 206 به بازیکنا ن پاداش می دهیم به آنها پرداخت شد.

کاشانی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که داریم برای حضور در ازبکستان که پرواز مستقیم ندارد باید چارتر بگیریم که در این شرایط کارها سخت تر می شود من در این مدت که بودم وظایفم را انجام دادم گرچه اداره باشگاه به تنهایی کار سختی است ولی من تلاش کردم کارکنان و اعضای کادرهای فنی بازیکنان احساس خلاء نکنند و با قدرت کارشان را انجام دهند.

کاشانی همچنین گفت: حتی ما 400 هزار تومان پاداش تیم پس از پیروزی مقابل تیم نفت محمود آباد را پرداخت کردیم و وقتی یک بار پول دیر به حساب سرپرست ریخته شد من شب در اردو از بازیکنان عذرخواهی کردم. این کار وظیفه من است  و من قول و قرارها را به خوبی انجام می دهم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه از مسئولان شرکت آلفا خواسته ایم ابتدا دادخواست خود را بازپس بگیرند تا در محیطی دوستانه  با یکدیگر مذاکره کنیم گفت: ما قرارداد ترکمنچای را قبول نداریم و به نظر من این قرارداد به نفع باشگاه پرسپولیس نیست.

حبیب کاشانی در ادامه نشست خبری امروز باشگاه پرسپولیس  در پاسخ به یک خبرنگار گفت: یکی از بدی های من این است که زیاد اهل مصاحبه نیستم اما امروز یک مطلب از سایت شما در خصوص مازیار زارع خواندم که در این مطلب آورده بودید یکی از بازیکنان پرسپولیس در محل تمرینات تیمش با یک سگ حضور یافته که قیمت آن چند میلیون تومان است در ضمن مدیر عامل این باشگاه هم حبیب کاشانی است.

وی ادامه داد: ارتباط این دو موضوع را نفهمیدم اینکه بازیکن  ما با سگ در محل تمرین حضور یافته به من چه ربطی دارد. بله حرف شما درست است بازیکن تیم پرسپولیس با یک سگ در محل تمرینات حضور یافته و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس که نماینده من در این تیم است به این بازیکن تذکر داده حالا سئوال من این است آیا بنده به عنوان مدیر عامل باشگاه باید جلوی در خانه بازیکنان و محل تمرینات بایستم و ببنیم یک بازیکن با سگ، گربه و ... به محل تمرینات می آید یا خیر؟ کجای این موضوع به من مربوط می شود؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس با یادآوری این نکته که یک خبرنگار با قلم خود می تواند به بهشت برود در پاسخ به این پرسش که چرا باشگاه پرسپولیس با علی دایی که گاهی اوقات با اظهار نظرهای خود برای باشگاه حاشیه درست می کند برخورد نمی کند گفت: در باشگاه پرسپولیس هیچ کس مصونیت ندارد من علی دایی، محمود خوردبین و ... همگی عضو خانواده پرسپولیس هستیم و در این خانواده هیچ کس مصونیت ندارد. همین خوردبین که عضو کمیته فنی باشگاه است می‌تواند شهادت دهد که ما یکی از اعضای این کمیته را به علت تاخیر در یکی از نشست ها یک میلیون تومان جریمه کردیم. خود من اگر رفتاری خلاف منافع باشگاه انجام دهم قطعا مصونیتی ندارم و مطابق قوانین باشگاه با من برخورد خواهد شد.

کاشانی خاطرنشان کرد: آقای علی دایی هم اگر حرکتی خلاف منافع باشگاه انجام دهد البته نه به زعم شما بلکه به زعم آیین نامه و مقررات باشگاه قطعا مطابق قانون با او برخورد خواهیم کرد.

من به سرپرستی همین باشگاه پرسپولیس که 15 ماه و 6 روز است عهده دار آن هستم راضیم و اگرهمین کار را به نحو احسن انجام دهم کافی است اعتقاد دارم که افراد با کفایتی هستند که می توانند مسئولیت وزارت ورزش را بر عهده گیرند

وی با تاکید بر اینکه در کمیته فنی این باشگاه مسائل و مشکلات مطرح می شود و اعضا بی جهت از تیم تعریف و تمجید نمی کنند گفت: ما اولین باشگاهی هستیم که کلیه بازیکنان ما اعم از ملی پوش، سرباز و ... از کشور بدون مشکل خارج شده اند در بهترین هتل ها اقامت کرده اند و برای  برگزاری تمرینات و دیدارهای دوستانه کوچکترین مشکلاتی بوجود نیامد. با این وجود ما عملکرد تیم را  در همین اردوی گذشته مطابق با شاخص های بین المللی مورد ارزیابی قرار دادیم چرا که می خواهیم به سمت و سوی فوتبال حرفه ای حرکت کنیم و برای رسیدن به این نقطه می باید ایرادهای خود را برطرف کنیم.

کاشانی خاطرنشان کرد: فرقی بین من سرپرست باشگاه، سرمربی تیم و دیگران وجود ندارد و گردن ما مقابل قانون از مو هم باریکتر است. اما باید اتفاقی بوقوع بپیوندد که بر اساس آن بخواهیم با  افراد مختلف برخورد کنیم.

"گواهی می دهم دایی بحث شخصی ندارد" کاشانی با طرح این موضوع افزود: پیش از یکی از بازیها دیدم علی دایی ناراحت است علت ناراحتیش را جویا شدم که گفت من نام سامان آقازمانی را در فهرست 18 نفره تیم قرار ندادم از آنجایی که شرایط او با یک بازیکن بزرگتر یکسان بود ترجیح دادم آن بازیکن که تجربه بیشتری دارد را در فهرست تیم قرار دهم به همین خاطر ناراحتم که مبادا حقی از آقازمانی جوان ضایع شود.

وی ادامه داد: علی دایی مواظب قیامتش است. او هم مانند من و همه شما خودش را بیشتر ازدیگران دوست دارد. اما به مانند هر سرمربی دیگری منافع باشگاه را در نظر گرفته و سعی می کند از بازیکنانی استفاده کند که شرایط بهتری داشته باشند. چطور می شود بازیکنی که ایده آل باشد از ترکیب تیم کنار بگذارد؟ علی دایی مراقب قبر و قیامتش است و تا امروز ندیده ام که حق کسی را ضایع کند.

خبرنگاری از حبیب کاشانی در خصوص طرح تشکیل وزارت وزرش و جوانان پرسید که وی گفت: اگر قرار است ورزش پویا باشد نباید آن را در قالب وزارتخانه تعریف کنیم. اما ظاهرا نمایندگان مردم  مصالح مردم و ورزش را در تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان دیده اند. اعتقاد دارم ورزش در قالب وزارتخانه نمی گنجد ورزش پویاست و تامین بودجه آن در قالب ردیف بودجه نمی گنجد. شرایط خاص ورزش می طلبد که حمایت های زیادی از آن به عمل آید که اگر به صورت وزارتخانه اداره شود این حمایت ها عملی نیست. با این حال به نظرات نمایندگان ملت احترام می گذارم و اعتقاد دارم فردی برای وزارت ورزش باید انتخاب شود که تحصیل کرده و دارای سوابق ورزشی باشد و لزوما نباید آن شخص فردی ورزشی باشد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با رد این شایعه که از وی به عنوان وزیر آینده ورزش و جوانان یاد می شود گفت: من به سرپرستی همین باشگاه پرسپولیس که 15 ماه و 6 روز است عهده دار آن هستم راضیم و اگرهمین کار را به نحو احسن انجام دهم کافی است اعتقاد دارم که افراد با کفایتی هستند که می توانند مسئولیت وزارت ورزش را بر عهده گیرند من هم بنای کارم در باشگاه پرسپولیس این است که تا زمان انتخاب هیئت مدیره جدید مسئولیت باشگاه را بر عهده داشته باشم اگر اعضای هیئت مدیره مرا به عنوان مدیر عامل انتخاب کردند که تلاش می کنم زمینه پیشرفت باشگاه را فراهم آورم در غیر این صورت باشگاه را دو دستی به مدیر عامل جدید اهدا خواهم کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: طی یک ماه گذشته 2 بار با آقای احمدی نژاد ملاقات کردم. در این ملاقات ها پیرامون مسائل مختلفی صحبت کردیم اما هیچ کدام مربوط به تعیین سرپرست برای وزارت ورزش و جوانان نبود و ایشان از من نخواسته است که این مسئولیت را بر عهده گیرم.

بخش ورزشی