تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر و رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاكید بر این كه ‌باید یكی از تولیدكنندگان عمده محتوای اینترنتی در منطقه شویم، اظهار كرد: خوشبختانه با روابط خوبمان با شورای عالی اطلاع‌رسانی و وزارت ارشاد و متولیان این حوزه،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قول های سخت یک معاون!

وزیر اطلاعات


معاون وزیر ارتباطات در اظهاراتی  سهم ایران را از تولید محتوا بر روی شبکه اینترنت ناکافی خوانده و خواهان تلاش های جدی برای اماده کردن زیرساخت‌ها تولید محتوا جهت قرارگیری در درجه تولیدكنندگان عمده محتوا در منطقه باشیم


علی حكیم جوادی - معاون وزیر و رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاكید بر این كه ‌باید یكی از تولیدكنندگان عمده محتوای اینترنتی در منطقه شویم، اظهار كرد: خوشبختانه با روابط خوبمان با شورای عالی اطلاع‌رسانی و وزارت ارشاد و متولیان این حوزه، اقدامات خوبی نیز در حال انجام است كه خوشبختانه با یك هماهنگی و یكپارچگی بعد از ایجاد زیرساخت‌ها بتوانیم بیش‌تر به سمت تولید محتوا برویم.

وی با تاكید بر این كه سهممان از تولید محتوا در اینترنت رضایتبخش نیست گفت: بیش از سه هزار مركز آموزش عالی در كشور وجود دارد كه در آینده باید به این شبكه بپیوندد كه بخش عمده آن در استان تهران است؛ ایجاد این شبكه علمی وظیفه ما بود اما بر اساس هدف‌گذاری ممكن است نهایتا به یك شبكه علمی جهانی متصل شوند و این‌ها موضوعاتی است كه در قالب اهداف دیده شده است.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران افزود: اگر این شبكه راه‌اندازی شود، بدون شك برای تبادل بخشی از اطلاعاتشان ارتباطاتی را خواهند داشت و این شبكه می‌تواند مركزی باشد تا بسیاری از كشورهایی كه در این حوزه فعالیت‌هایی داشتند به این مركز وصل شوند و بتوانند از آن استفاده متقابل داشته باشند.

همانطور که واضح است تولید محتوا و ارائه پیام در یک فرایند ارتباطاتی از مهمترین بخش های این فرآیند می باشد. اینکه ما با توجه  به نوع رسانه و قابلیت و ویژگی های فنی آن و مخاطبمان چه نوع محتوایی تولید کنیم از مهمترین نکات است که به کمیت ارائه محتوا کیفیت می بخشد و آن را مثمر ثمر خواهد کرد.

تولید محتوا آنهم در فضای اینترنت که تعاملی ترین وسیله مدرن می باشد و هر فرد می تواند به سادگی خود به تولید محتوا اقدام کند و سایت های اینترنتی بسیاری نیز در این راستا در حال فعالیت می باشند بسیار امری دقیق و نیازمند برنامه ریزی می باشد.

همانطور که معاون وزیر ارتباطات اشاره کرده اند آماده کردن زیر ساخت ها برای تولید محتوا تا رسیدن به یکی از برترین های  این مقوله کاری خوب و درخور توجه است اما آنچه نباید در این راستا فراموش شود چگونگی رو بناهای این زیر ساخت است  به بیان بهتر ما چگونه و به چه وسیله ای می خواهیم این محتوا را تولید کنیم.

تولید محتوا آنهم در فضای اینترنت که تعاملی ترین وسیله مدرن می باشد و هر فرد می تواند به سادگی خود به تولید محتوا اقدام کند و سایت های اینترنتی بسیاری نیز در این راستا در حال فعالیت می باشند بسیار امری دقیق و نیازمند برنامه ریزی می باشد.

اینکه چه محتوایی در می خواهیم تولید کنیم و تولید ان مطابق کدام نیاز است همه  به یک مهندسی پیام احتیاج دارد که اگر زیر ساخت ها اماده شود ولی این مهندسی پیام وجود نداشته باشد این کار امری بیهوده و عبث خواهد بود. هم اکنون بسیاری از سازمان های رسانه ای فعال در این شبکه  اقدام بخه این امر کرده اند اما به این دلیل که در این راه دچار کمیت زدگی شده اند کیفیت را از دست داده و دچار بیماری هایی چون موازی کاری، ذائقه سوزی و.... شده اند.

این قول نوید بخش و دست یافتنی رئیس سازمان فن آوری اطلاعات از این جهت سخت خواهد بود که بتوان علاوه بر آمادگی سخت افزاری، آمادگی محتوایی و نرم افزاری هم در سازمان های مربوطه به وجود آید تا بتوان در عرصه بین امللی و به خصوص جنگ نرم با عرضه محتوای درست و مهندسی شده  این پتانسیل را در بهترین صورت بکار گرفت و از آن بهره برد.

فرآوری:عطاءاله باباپور

بخش ارتباطات


منبع:

ایسنا