تبیان، دستیار زندگی
ظاهرا به نظر می رسد رئیس جمهور فعلا تصمیمی برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان ندارد و عجله ای هم در انجام این کار نیست هر چند مهلت قانونی برای این امر رو به پایان است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزارت ورزش و جوانان چه شد؟

ورزش


ظاهرا به نظر می رسد رئیس جمهور فعلا تصمیمی برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان ندارد و عجله ای هم در انجام این کار نیست هر چند مهلت قانونی برای این امر رو به پایان است.


استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری ظاهرا برای رئیس جمهور قابل هضم نبود و باتوجه به اینكه در برنامه توسعه قرار شده 4 وزارتخانه حذف شود، از همین رو وزارت راه و ترابری با وزارتخانه‌های زیربنایی ادغام می‌شود و رئیس جمهور نیز برای این وزارتخانه تا مشخص شدن وضعیت آن سرپرست انتخاب می‌كند... با توجه به اوضاع و احوال به وجود آمده ظاهرا به نظر می رسد رئیس جمهور فعلا تصمیمی برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان ندارد و عجله ای هم در انجام این کار نیست هر چند مهلت قانونی برای این امر رو به پایان است.

رییس جمهور پیش از تایید وزارتخانه ورزش و جوانان از سوی شورای نگهبان با تاكید بر اینكه دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان با یكدیگر همخوانی ندارند، گفت: سازمان ملی جوانان سیاستگذار در مسایل اجتماعی جوانان است و اعلام می‌كنم كه این ادغام حتما به ضرر ورزش خواهد بود.

پیش بینی می شود که علی سعیدلو به عنوان سرپرست دو سازمان ورزش و جوانان معرفی شود.

یک عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به تایید وزارتخانه ورزش و جوانان از سوی شورای نگهبان تاکید کرد: (از روز تایید طرح ) رییس جمهور ?? روز فرصت دارد تا سرپرست این وزارتخانه را منصوب کند.

به گفته دهقان پس از تشکیل وزارتخانه جدید رییس جمهور موظف است حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن قانون، وزیر را به مجلس معرفی کند.

این مهلت قانونی برای رییس جمهور در حالی اعلام می شود که هنوز رایزنی ها برای انتخاب گزینه نهایی جهت وزارتخانه ورزش و جوانان ادامه دارد. وزارت ورزش و جوانان در حالی در مجلس تصویب شد که دولت مخالفت جدی خود را با آن اعلام کرده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی در خصوص نحوه نظارت و پاسخگویی مسوولان ورزش كشور دارند كه بخشی از این دغدغه‌ها بجا است اما باید مشكلات را برطرف كرد.

با این همه ، باید دید رییس جمهور طی روزهای آینده چه تصمیمی را برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان انتخاب خواهد کرد.

احتمال ادغام 4 وزارت‌خانه‌ با یکدیگر

باتوجه به اینكه در برنامه توسعه قرار شده 4 وزارتخانه حذف شود، از همین رو وزارت راه و ترابری با وزارتخانه‌های زیربنایی ادغام می‌شود و رئیس جمهور نیز برای این وزارتخانه تا مشخص شدن وضعیت آن سرپرست انتخاب می‌كند.

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور با اشاره به انجام كار كارشناسی در ادغام وزارتخانه‌ها گفت كه احتمال دارد وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و وزارت نیرو با وزارت نفت ادغام شود.

مجلس

مهدی خورشیدی دبیر شورای مشاوره رئیس جمهور پیش از ظهر یكشنبه پس از سخنرانی در جمع دانش‌آموزان مدرسه دخترانه مقطع راهنمایی شاهد حضرت معصومه(س) در جمع خبرنگاران ‌در پاسخ به سؤالی در خصوص بحث استیضاح وزیر راه و ترابری گفت: بحثی كه در این خصوص وجود داشت، ‌این بود كه تعداد نمایندگان استیضاح كننده به حد نصاب نرسیده بود، از همین رو رئیس جمهور نیز گفت كه ده روز پس از آخرین تغییرات و تحولات درباره تعداد نمایندگان استیضاح كننده، وزیر مهلت داشته ‌كه این مهلت را به وزیر ندادند.

وی ادامه داد:‌ البته همانطور كه رئیس جمهور اعلام كرد، باتوجه به اینكه در برنامه توسعه قرار شده 4 وزارتخانه حذف شود، از همین رو وزارت راه و ترابری با وزارتخانه‌های زیربنایی ادغام می‌شود و رئیس جمهور نیز برای این وزارتخانه تا مشخص شدن وضعیت آن سرپرست انتخاب می‌كند

گفتنی ست ، نمایندگان مجلس در جلسه علنی 12 دی‌ماه 89 جزئیات طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان را بررسی و تصویب كردند. این طرح با 157 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر به تصویب رسید.

براساس این مصوبه مجلس، از تاریخ تصویب این قانون، سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان با اعتبارات، ‌نیروی انسانی و امكانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن به عمل می‌آید.

هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین ‌شود.

یك فوریت طرح مذكور 6 مرداد 1388 و كلیات ‌آن 8 دی‌ماه 89 به تصویب مجلس رسیده بود.

به هر حال با توجه به این که مهلت قانونی برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان رو به پایان است باید دید رئیس جمهور چه تدبیری می اندیشد.

بخش ورزشی


منبع: عصر ایران