تبیان، دستیار زندگی
علیرضا خمسه همبازی مرحوم یوسف بیک در مجموعه هشیار و بیدار با بیان خاطراتی از دوران همکاری با این هنرمند گفت: بسیار خوشحال بودیم که در شرایط پر استرس وضعیت قرمز و موشکباران در کنار بچه‌ها هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات "هشیار و بیدار" از زبان  خمسه

هوشیار و بیدار


علیرضا خمسه همبازی مرحوم یوسف بیک در مجموعه "هشیار و بیدار" با بیان خاطراتی از دوران همکاری با این هنرمند گفت: بسیار خوشحال بودیم که در شرایط پر استرس وضعیت قرمز و موشکباران در کنار بچه‌ها هستیم.


علیرضا خمسه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ضمن ابراز تاسف از شنیدن خبر فوت محسن یوسف بیک به شبکه ایران گفت: مراسم تشییع پیکر مرحوم محسن یوسف بیک  در ابتدا به دلیل عضو نبودن این بازیگر در خانه سینما امکان دفن پیکر وی در قطعه هنرمندان وجود نداشت که به همت انجمن بازیگران و تلاش‌های داوود رشیدی این امر محقق شد.

همراهی با مخاطب در وضعیت قرمز و شرایط موشک‌باران

این بازیگر درباره خاطرات همکاری‌اش با مرحوم یوسف بیک اظهار داشت: مجموعه "هشیار و بیدار" در سال‌های 63 و 64 در سه نوبت تولید و پخش شد که با ایام جنگ مقارن بود. با اعلام وضعیت قرمز و شرایط موشک‌باران مخاطبان این برنامه که اغلب کودکان بودند با استرس زیادی مواجه می‌شدند و ما بسیار خوشحال بودیم که در این دقایق و لحظات دلهره‌آور موفق شده‌ایم کمی از اضطراب بچه‌ها کم کنیم.

به دلیل عضو نبودن این بازیگر در خانه سینما امکان دفن پیکر وی در قطعه هنرمندان وجود نداشت که به همت انجمن بازیگران و تلاش‌های داوود رشیدی این امر محقق شد.

علیرضا خمسه

هشیار و بیدار همیشه با هم هستند

وی ادامه داد: ارتباط خوبی بین شخصیت‌های هشیار و بیدار شکل گرفته بود به طوری که اغلب کودکان آن دوره که هم‌اکنون جوانان برومندی هستند اغلب در مواجهه با من و یا مرحوم یوسف بیک، سراغ دیگری را می‌گرفتند و تصور می‌کردند که هشیار و بیدار همیشه با هم هستند.

هنوز در برنامه‌سازی کودک و نوجوان جایگزین پیدا نکرده است

خمسه همچنین درباره تولید مجموعه‌های موفقی همچون "هوشیار و بیدار" و دلیل خاطره‌انگیز شدن چنین آثاری گفت: هم‌ شکل برنامه نو بود و هم موضوعاتی که به شکل سوال و جواب مطرح می‌شد برای مخاطب تازگی داشت. خیلی‌ها معتقدند که این برنامه هنوز در برنامه‌سازی کودک و نوجوان جایگزین پیدا نکرده است.

یک کمدین دوست داشتنی

این بازیگر در توضیح تداوم ارتباط با محسن یوسف بیک، در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه به دلیل سکونت ایشان در مرزن‌آباد کرج و شغل پرمشغله بنده، امکان ملاقات متداوم وجود نداشت و آخرین دیدار من با ایشان به 5 سال قبل و برنامه نمایشی زنده "جمعه تعطیل نیست" برمی‌گردد که که خود نویسنده و کارگردانی کار را بر عهده داشتم و یوسف بیک در نقش پیرمرد فراموشکار در یک قسمت از برنامه حضور داشتند. ضمن اینکه حدود 3 ماه پیش برای حضور در یک کار تلویزیونی دعوت کردیم که به دلیل مساعد نبودن شرایط جسمی نپذیرفت.

علیرضا خمسه در پایان ضمن عرض تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری از توصیف هنر بازیگری محسن یوسف‌بیک در قالب یک جمله گفت: "یک کمدین دوست داشتنی"

سینما و تلویزیون تبیان


منبع : شبکه ایران