تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش های تربیتی و ورزشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش باید به صورت مجزا از یکدیگر فعالیت کنند. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، حمید رضا حاجی بابایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش شهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاونت پرورشی و تربیت بدنی باید مجزا از یکدیگر باشند.

نمونه سؤالات امتحانی دروس حرفه ای رشته تربیت بدنی

وزیر آموزش و پرورش:

معاونت پرورشی و تربیت بدنی باید مجزا از یکدیگر باشند.

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش های تربیتی و ورزشی معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش باید به صورت مجزا از یکدیگر فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا، حمید رضا حاجی بابایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران که امروز در سالن حجاب برگزار شد، اظهار کرد: معاونت پرورشی نیازمند شکل گیری مهندسی جدیدی است که باید فراگیر و همه جانبه باشد و با به کارگیری تمام نهادهای درون و برون سازمانی بتواند جلوه های زیبای تربیت را به تصویر بکشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه یک ماه به صورت شبانه روزی اصلاح ساختار معاونت پرورشی را شخصا برعهده گرفته ام، ادامه داد: سیاست های معاونت پرورشی به طور کامل مشخص و توقع از این معاونت بسیار زیاد است.

*ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی از گام های اولیه معاونت پرورشی است.

وی ایجاد 10 هزار مدرسه قرآنی را از گام های اولیه معاونت پرورشی عنوان کرد و افزود: در معاونت پرورشی نمی شود کارهای موردی و مصداقی انجام داد و این معاونت به تفکر و اندیشه ای نیاز دارد که بتواند بر 13 میلیون دانش آموز و خانواده های آن ها ببالد.

حاجی بابایی تصریح کرد: این مهم مستلزم آن است که همه اقشار جامعه اعم از مدیران، مربیان، دانش آموزان، کارشناسان و علما در آن ورود پیدا کنند.

وی گفت: تمام مدیران مدارس در سراسر کشور مربیان پرورشی هستند و باید تفکر و اندیشه حاکم بر دانش آموزن را مدیریت دهند.

*دانش آموزان باید وارد صحنه ورزش شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ورزش دانش آموزی اظهار کرد: نوع تفکر در آموزش و پرورش باید متحول شود و شنای دانش آموزی فراگیر شده بتواند انقلاب و تحولی بزرگ در آموزش و پرورش ایجاد کند.

حاجی بابایی ادامه داد: وقتی در خصوص شنای دانش آموزی صحبت می کردیم یک کتاب می نوشتند که نمی شود این کار را انجام داد ولی امروز 10 ها کتاب در خصوص اینکه این ورزش باید برای عموم دانش آموزان اجرا شود، نوشته می شود.

فیل, ماهی ژله ای یا اتوماسیون ربات؟

* مدارس ابتدایی بایدکتابخانه کلاسی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: 260 هزار مدرسه ابتدایی باید دارای کتابخانه کلاسی شوند و دانش آموزان باید خود نمازخانه، کتابخانه و اردوهای دانش آموزی را اداره کنند.

وی آموزش و پرورش شهر تهران را پیشانی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: تهران از نظر فضای آموزشی جز استان های آخر کشور محسوب می شود که این زیبنده شهر تهران نیست.

حاجی بابایی افزود: تاسال گذشته 12هزار معلم ورزش در مدارس مشغول به خدمت بودند و استخدام 15 هزار معلم ورزش در سال جاری نشان دهنده تحولی عظیم در آموزش و پرورش است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته 12 هزار مشاور در سراسر مدارس کشور وجود داشتند ولی امسال 10 هزار مشاور دیگر به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند که در طول تاریخ این وزارتخانه بی سابقه است.

حاجی بابایی با بیان اینکه مشاور می تواند مدرسه را صدها گام جلو ببرد، تأکید کرد: معتقدم مدرسه ای که 500 دانش آموز دارد باید حداقل پنج مشاور داشته باشد.

*آموزش و پرورش شهر تهران هر روز در برنامه کاری من قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش شهر تهران نیازمند توزیع عادلانه نیروی انسانی و برگزاری کلاس های ضمن خدمت برای ارتقای معلمان است.

وی با بیان اینکه مدیریت من به ویژه در شهر تهران، مدیریت زنده و از نزدیک است، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران هر روز در برنامه کاری من قرار دارد تا برنامه های خوبی برای آن پیش بینی کنیم.

حاجی بابایی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش کمیته ای تشکیل شده است که بر ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران نظارت می کند.

وی خاطرنشان کرد: یزدیخواه در سخت ترین شرایط، ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان های استان تهران را مدیریت کرد و کوچکترین مشکلی در این زمینه به وجود نیامد.

اتوماسیون

*احکام معلمین در سراسر کشور باید بررسی شود.

وزیر آموزش و پروش گفت: تمام احکام معلمین در کل کشور باید بررسی شود و شهر تهران باید مجهز به فناوری شود که صدور احکام در آن به سرعت انجام پذیرد.

حاجی بابایی ادامه داد: ما به دنبال ارتقای نظام تعلیم و تربیت هستیم و نباید درگیر پرداخت حقوق و معوقات باشیم و این مشکلات باید به کلی در نظام آموزش و پرورش رفع شود.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور براساس ساختار جدید، مسوول پژوهشی و آموزشی داریم، اظهار کرد: اگر نبض آموزش و پرورش در یک روستا زد، باید در تهران مشخص شود.

*اداره ستاد آموزش و پرورش با 500 نفر نیرو

وی خاطرنشان کرد: اساس کار در وزارت آموزش و پرورش بر پایه عزت است و هم کارمندان اداری و مدرسه و هم معلمان باید در این نظام از عزت برخوردار باشند.

حاجی بابایی ادامه داد: معلم باید از چگونگی احکام خود با خبر باشد و شرایط به گونه ای مهیا شود که معلمان برای رفتن به دوره ابتدایی از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی افزود: آموزش و پرورش هر هفته باید دو کار تحولی در دستور کار داشته باشد و اگر اینگونه نباشد، آفتی در کمین آموزش و پرورش خواهد بود.

* تصویب سند ملی، آموزش و پرورش را در جاده تحول بنیادین قرار می دهد.

حاجی بابایی گفت: تمام جملاتی که در طول بیست سال آن ها را فریاد زدم امروز در نقشه جامع علمی کشور خود را نشان می دهند.

وی ادامه داد: سند ملی آموزش و پرورش با همکاری حوزه علمیه و تمام اهالی فن، مورد بازنگری قرار گرفته و هم اکنون در دستور شورای انقلاب فرهنگی است.

حاجی بابایی تصریح کرد: این سند باید به زودی مشخص شود و در اختیار معلمان قرار گیرد تا آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش های همه جانبه در جهت تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش صورت می گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه 900 میلیارد تومان جهت احداث و نوسازی مدارس شهر تهران در سال آینده اختصاص یافته است، گفت: هشت ساختمان وزارتخانه در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده شده و بزودی استخرها، ورزشگاه ها و درمانگاه نیز در اختیار آموزش و پرورش شهر تهران قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: امروز در شهر تهران به مدیریت منسجم اجرایی که اولین حرفش احترام به معلم باشد و بتواند 19 منطقه شهر تهران را اداره کند، نیاز داریم.

حاجی بابایی افزود: تمام مدارس شهر تهران باید هوشمند شوند و در حال حاضر تجهیز  500 مدرسه سطح پایین شهر تهران با اختصاص  4 میلیارد تومان، در حال بررسی است.

* ایجاد یکصد مدرسه ورزش در شهر تهران تا سال آینده.

حاجی بابایی گفت: سال آینده در شهر تهران باید حداقل 100 مدرسه ورزش ایجاد شود.

وی افزود: تمام مدارس ابتدایی شهر تهران باید به کتابخانه کلاسی مجهز شوند و در حال حاضر برخی از مدارس شهر تهران در دنیا بی نظیر هستند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که ورزش وارد مدارس نشود تیم های ملی ما دچار مشکل خواهند بود.

وی ادامه داد: تیم ملی ژاپن که می تواند در عرض سه دقیقه نتیجه بازی را عوض کند، از 5 سالگی در مدارس به دانش آموزان ورزش می آموزد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: استاندار تهران جزو استاندارهایی است که در برابر آموزش و پرورش هیچگاه نه نگفته است و به خوبی می داند که آموزش و پرورش چه نیازهایی دارد.

حاجی بابایی گفت: ستاد آموزش و پرورش را می توان با به کارگیری اتوماسیون اداری و 500 نفر به جای 2500 نفر اداره کرد و 2 هزار نفر به مدارس می روند و کار اداری انجام می دهند.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: نسرین صادقی

منبع: خبرگزاری پانا