تبیان، دستیار زندگی
تاجیک در بخش دیگری از این نشست از افزایش 5 درصدی ظرفیت ریلی برای جابجایی زائران سرزمین‌های نور به 13 درصد خبر داد و با اشاره به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعار امسال راهیان نور

جواد تاجیک دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، شعار امسال «راهیان نور» را «راه شهیدان، راه بصیرت» اعلام کرد و افزود: سه محور این شعار «دشمن‌شناسی»، «ولایت‌محوری» و «مقاومت اسلامی» است.

به گزارش راهیان نیوز در این نشست خبری، وی معرفی 6 شهید شامل مریم فرهانیان، محسن وزوایی، محمد طرحچی طوسی، شریف اشراف، محمد آوردگانی و آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی را از برنامه های امسال ستاد مرکزی راهیان نور دانست و گفت: امسال برای خانواده‌هایی که با خودروی شخصی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می‌کنند، تسهیلاتی فراهم شده است و ستاد مرکزی راهیان نور در نظر دارد برای ارائه خدمات عمومی از جمله اسکان و تغذیه به این کاروان‌ها اقدامات بیشتری را انجام دهد.

راهیان نور

تاجیک با اشاره به ایجاد امکانات بازی و تفریح کودکان با محتوا و فضای مناطق عملیاتی یادآور شد: مشکل تغذیه و مسکن کاروان‌های غیر متمرکز و مشکلات مربوط به خدمات بین راهی نیز مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اعزام 600 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در سال جاری گفت: بر این اساس، یادمان‌ها و مناطق عملیاتی از دو ماه پیشین آماده پذیرایی از زائران هستند در حالی که در سال‌های گذشته این مناطق با ورود دانشجویان کم کم آماده پذیرایی می‌شدند.

تاجیک در بخش دیگری از این نشست از افزایش 5 درصدی ظرفیت ریلی برای جابجایی زائران سرزمین‌های نور به 13 درصد خبر داد و با اشاره به استقرار سامانه‌ امداد یاور در مناطق عملیاتی، افزود: در هر نقطه‌ای از یادمان‌های دفاع مقدس که از نظر تغذیه، اسکان، مشکل فنی خودروها، مشکلی برای زائران رخ دهد این سامانه در کمترین زمان ممکن با حضور خود مشکلات مربوط را رفع خواهد کرد.

تاجیک به دیگر خدمات ارائه شده به زائران اشاره کرد و افزود: امسال زائران، خادمان و متولیان راهیان نور تحت پوشش بیمه حوادث و مسوولیت قرار گرفته‌اند.

تاجیک گفت: در فصل اعزام کاروان‌های راهیان نور امسال تمام مناطق عملیاتی تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

تاجیک به اقدامات فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور اشاره کرد و افزود: امسال یک بسته فرهنگی در قالب «کوله‌بار» به زائران اهدا می‌شود و سرودی نیز در رابطه با راهیان نور در حال تولید است. همچنین 10 نمایشگاه موضوعی و یادمانی در مناطق عملیاتی برپا خواهد شد.

وی به حضور نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی اشاره کرد و افزود: بعد از یک وقفه دوسه ساله یگان‌هایی از ارتش، سپاه و جهاد حضور خواهند داشت که به افزایش خدمات و تقویت آن کمک خواهد کرد. همچنین ترکیبی از راویان نیروهای مسلح نیز رشادت‌های دفاع مقدس را روایت می‌کنند. در کنار اینها هفت هزار خادم افتخاری نیز به زائران خدمت‌ رسانی می‌کنند.

امسال یک بسته فرهنگی در قالب «کوله‌بار» به زائران اهدا می‌شود و سرودی نیز در رابطه با راهیان نور در حال تولید است. همچنین 10 نمایشگاه موضوعی و یادمانی در مناطق عملیاتی برپا خواهد شد

تاجیک همچنین اعلام کرد: امسال شناسنامه پنج یادمان دفاع مقدس نصب خواهد شد تا زائران با این مناطق بیشتر آشنا شوند. همچنین گویاسازی چند منطقه عملیاتی از جمله سوسنگرد و خرمشهر و محل شهادت شهید محمدرضا سبحانی در سوسنگرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به اضافه شدن چند یادمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یادمان شهدای حور و عملیات بدر، محور عملیات کربلای 4 و جبهه ذوالفقاریه از جمله این یادمان‌هاست. همچنین در سال جاری معراج شهدای خوزستان به حور و انتهای جاده شهید همت منتقل می‌شود.

تاجیک گفت: امسال حضور خواهران برای روایتگری به ویژه در سوسنگرد، آبادان و خرمشهر جدی است. همچنین حداقل 40 نفر از فرمانده‌هان نیروهای مسلح نیز در روایتگری حضور خواهند داشت.

وی در عین حال از صدا و سیما خواست در تولید و پخش برنامه‌های مربوط به راهیان نور تنها به جنبه اشک ریختن زائران توجه نکنند و موضوعات متنوع را در نظر داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد: امسال یک کاروان نیز از یکی از کشورهای اروپایی جهت بازدید به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می‌کنند.

تاجیک با اشاره به برخی آمار ارائه شده از تعداد بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی نیز گفت: تنها مرجع رسمی اعلام آمار ستاد مرکزی راهیان نور است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان