تبیان، دستیار زندگی
یكی از مهم ترین دغدغه های جوانان قبل از ازدواج، شناخت مطمئن همسر آینده شان است و اینجا نقطه تمرکز نگرانی های دختران و پسران است اما اکثرا از آسان ترین، کم هزینه ترین و درست ترین شیوه غفلت می کنند! و آن راه کار مطمئن «حذف موارد اشتباه و نادرست در گام نخست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این افراد ازدواج نکنید

ازدواج بی سرانجام


 بسیاری از مشكلات پس از ازدواج كه منجر به طلاق و شكست می شود، به روزگار قبل از ازدواج و به مرحله انتخاب برمی گردد. یكی از مهم ترین دغدغه های جوانان قبل از ازدواج، شناخت مطمئن همسر آینده شان است و اینجا نقطه تمرکز نگرانی های دختران و پسران است اما اکثرا از آسان ترین، کم هزینه ترین و درست ترین شیوه غفلت می کنند! و آن راه کار مطمئن «حذف موارد اشتباه و نادرست در گام نخست» است.

اساسا فرایند شناخت كامل همسر و هم زبانی و تفاهم با او پروسه ای طولانی دارد و مراحل تكمیلی آن در ایام پس از ازدواج (بین 6 ماه تا 3 سال پس از ازدواج وتشكیل خانواده) اتفاق می افتد و در آن مدت نباید به انتظار معجزه نشست چون ازدواج با برخی افراد ریسك بسیار زیادی دارد و از آغاز آشنایی قابل پیش بینی است و صرف ابراز علاقه یا... چیزی را عوض نمی كند.

این گونه ازدواج ها در تمام موارد به شكست (اعم از طلاق و جدایی و سردی روابط و ...) منجر می شود. راه كار عاقلانه و مطمئن حذف انتخاب های نادرست است. جوانی و فرصت های ناب و البته زود گذر آن قابل برگشت نیست بنابراین با این افراد اصلا ازدواج نكنید:

قلب

1. معتاد (مگر اینکه تركِ كند که دیگر معتاد به حساب نیاید) و شارب خمر (شراب خوار)

2. بیمار روانی (بیماری كه ارتباطش را با واقعیت از دست داده ویاكاملا درمان نشده.)

3. بی دین و لامذهب ( رعایت این توصیه برای تمام افراد بشر با هر دین و مذهبی مفید است.)

4. بد اخلاق، تند خو (كسی كه اخلاقش قابل پیش بینی نیست.)

5. مادی و بخیل

6. مجرم خو ، تبهكار و خلاف كار

7. دوست باز افراطی (و مطلقا بی تمایل نسبت به خانواده)

8. بی كاره و علاف

9. بچه ننه (وابستگی شدید به مادر و خانواده)

10. زن زیبا از خانواده فاسد

قلب زیبا

درباره موضوع آخر، باید به یاد داشته باشید که اگرچه هر کس خانواده مناسبی داشته باشد رشد و تکامل شخصیتی اش سریعتر، بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود اما تاریخ زندگی بشر یادآور انسان های با اراده ای است که در شرایط بسیار نامناسب خانوادگی به دنیا آمدند اما در اثر پشتکار، اعتماد به نفس، ایمان و تکیه بر توانایی هایشان نه تنها از حرکت باز نماندند بلکه انسانهایی مؤمن و موفق شدند.

پـیـامـبـر خـدا(ص)فرمودند:[در انتخاب همسر] از خـضـرا الـدمن «گیاه روییده در خرابه» بپرهیزید مردم پرسیدند این خضرا الدمن چیست؟فقال: " المرأة الحسناء فی منبت السوء " یعنی:"زن زیبارو که در خانواده اى فاسد رشد كرده"  که بعضا به غلط ترجمه می شود زن خوب از خانواده بد؛ حسنا یعنی زیبا. این فرمایش ایشان در مورد دختری "مؤمنه"،"عفیفه"و"خوش خُلق" از خانواده ای بد نیست!

انسان مقهور و زیر سلطه مطلق شرایط محیطی نیست. اگرچه ممکن است محیط نامناسب سرعت حرکتش را کند یا سخت کند. یادتان باشد گل نیلوفر در مرداب می روید. یعنی حتی در لجنزار می توان پاک و زیبا زندگی کرد!

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از سایت حجت الاسلام شهاب مرادی

مطالب مرتبط:

با چه کسی می توان ازدواج کرد؟

اگر نامزد شما معتاد است... 

ازدواج با یک بیمار روانی

نامزدتان را محک بزنید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.