تبیان، دستیار زندگی
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پس از وقفه ای طولانی از روز شنبه با برگزاری هشت بازی از هفته بیست و یکم مجددا پیگیری می شود که در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از تیم صنعت نفت آبادان پذیرایی خواهد کرد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت هیجان به لیگ برتر

پرسپولیس - صنعت نفت

مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پس از وقفه ای طولانی از روز شنبه با برگزاری هشت بازی از هفته بیست و یکم مجددا پیگیری می شود که در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از تیم صنعت نفت آبادان پذیرایی خواهد کرد.

هفته بیست و یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز شنبه با برگزاری هفت بازی در شهرهای مختلف آغاز می شود و روز یکشنبه با رویارویی تیم‌های استقلال و استیل آذین و شهرداری با مس به اتمام می رسد. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای این هفته خواهیم داشت:

ذوب آهن اصفهان - سایپای البرز

صدرنشین مقتدر لیگ برتر بعد از پیروزی مقابل مس در بازی حیثیتی روز دوشنبه با روحیه و اعتمادبه نفسی بالا روز شنبه به مصاف سایپا می رود، تیمی که مربی‌اش مدعی شده برای شروع لیگ لحظه شماری می کند و درصدد جبران ناکامی‌های نیم فصل اول است. ذوب آهن صدرنشین که اختلافی 22 امتیازی با سایپا در رده چهاردهم جدول دارد، می تواند با کسب پیروزی در مصاف با این تیم جایگاه خود را در صدر جدول استحکام بیشتر بخشیده و همچنان یکه تاز جدول رده بندی باشد. همین موضوع انگیزه شاگردان ابراهیم زاده را برای کسب پیروزی در آغاز دوباره لیگ دوچندان می کند.

نتیجه دیدار رفت: سایپای البرز صفر - ذوب آهن اصفهان 2

فولاد خوزستان - نفت تهران

تیم مجید جلالی یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر از حیث تاکتیک و ویژگی‌‎های فنی است. این تیم با وجود ارائه بازی‌های مطلوب در نیم اول لیگ برتر جایگاه شایسته‌ای در جدول ندارند و با 26 امتیاز بر سکوی هشتم ایستاده است. تیم مجید جلالی در آغاز دوباره لیگ از تیم نفت تهران پذیرای می کند، میهمان تازه وارد به لیگ برتر که از حیث تعداد تساوی (کسب 11 نتیجه مساوی) سرآمد دیگر تیمهای لیگ است. این نشان می دهد تیم فرکی این قابلیت را دارد که نقشه‌های تیم مقابل را برای اجرای تاکتیک‌های مورد نظرش بهم بریزد و این هشداری است برای تیم جلالی که به جای دل بستن به اتفاقات به دنبال ارائه فوتبال تاکتیکی است.

نتیجه دیدار رفت: نفت تهران صفر - فولاد خوزستان 3

شهرداری تبریز - مس کرمان

شهرداریچی‌های تبریز با حمید درخشان عملکرد بدی نداشته‌اند اما همچنان در قعر جدول رده بندی لیگ برتر جای دارند. آنها برای فرار از منطقه خطر باید پیروز شوند به ویژه در دیداری نیم فصل دوم که برای تیم‌های بالا و پایین جدول حکم فینال را دارد. آنها با این شرایط باید روز شنبه در خانه از تیم مس کرمان پذیرایی کنند، تیمی که انگار تعطیلات نیم فصل را خیلی خوب طی نکرده است. نتیجه‌ای که آنها در مصاف با ذوب آهن کسب کردند و بعد از 16 هفته شکست خوردند، نشان می دهد تیم مرفاوی مانند نیم فصل اول روپا نیست. لغزش آنها مقابل تیم باانگیزه شهرداری می تواند بهایی گزاف برای شان داشته باشد.

نتیجه دیدار رفت: مس کرمان 5 - شهرداری تبریز 2

لیگ برتر

ملوان بندرانزلی - پیکان قزوین

مدیرعامل باشگاه ملوان در فاصله تعطیلات لیگ برتر عطای ماندن در این تیم را به لقایش بخشید تا قوی سپید بدون مدیر برای نیم فصل دوم لیگ که رقابت تیم‌ها دشوارتر می شود مهیا شود. تیم پورغلامی که در 20 هفته گذشته بیشتر میانه نشین جدول بوده است در هفته بیست و چهارم میزبان پیکان است. پیکانی که با صعود به رده سیزدهم جدول از انتهای جدول فاصله گرفته است، قطعا حریفی دشوار برای سپیدپوشان انزلی خواهد بود.

نتیجه دیدار رفت: پیکان قزوین یک - ملوان بندرانزلی یک

شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان

تمام امید سپاهان به پیروزی در دیدارهای معوقه بود تا فاصله خود را با صدر جدول کم کند اما این تیم در نخستین دیدار عقب افتاده‌اش مقابل صبای قم به نتیجه تساوی رضایت داد تا همچنان در فاصله هفت امتیازی تیم ذوب آهن بایستد. سپاهان در آغاز دوباره مسابقات لیگ روز شنبه به بوشهر می رود و مقابل تیم استیلی می ایستد. تیم استیلی آماده تر از هفته‌‎های اخیر در حالی که عمادرضا را در نوک آتش حمله خود خواهد داشت، از تیم قلعه نویی پذیرایی خواهد کرد. ایستادن عمادرضا مقابل تیمی که سال گذشته با آن قهرمان لیگ شد، یکی از اتفاقات جالب توجه دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر است.

نتیجه دیدار رفت: سپاهان اصفهان یک - شاهین بوشهر صفر

راه آهن شهرری - صبای قم

راه آهن و صبای قم در میانه جدول با یکدیگر همسایه هستند. همین مسئله بازی آنها را جذابیتی دوچندان می بخشد. این دو تیم که از مربیان جوان سود می برند، روز شنبه می توانند نمایشی زیبا را در ورزشگاه اکباتان خلق کنند، اگر ترک عادت نکرده و مانند دیدارهای اخیر میل به حمله را بر دفاع و بازی محتاطانه ترجیح دهند.

نتیجه دیدار رفت: صبای قم 5 - راه آهن شهرری 2

پرسپولیس تهران - صنعت نفت آبادان

خیلی از علاقمندان به فوتبال منتظر تماشای پرسپولیس جدید هستند. این تیم که در تعطیلات لیگ برتر در دو تورنمنت ترکیه و امارات شرکت کرد و با تیم‌های اروپایی روبه‌رو شد با هزار امید و آرزو مهیای ادامه مسابقات لیگ شده است. تیم علی دایی در آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر به مصاف تیم نفت آبادان می رود، همان تیمی که در بازی رفت با یک گل مغلوب پرسپولیس شد.

پرسپولیس - صنعت نفت

پرسپولیس را در بازی با نفت آبادان قطعا متفاوت از گذشته خواهیم دید. قطعیت این تفاوت از آنجاست که دیگر شیث رضایی در تیم حضور نخواهد داشت، بازوبند کاپیتانی بر بازوی سپهر حیدری بسته خواهد شد و "ژلکو میاچ" کروات هم کنار دست علی دایی خواهند نشست و بار دانش فنی و تجربه نیمکت سرخپوشان بیشتر می شود.

باید منتظر ماند و دید آیا پرسپولیس جدید می تواند مقابل تیم "کاسمیرو" بایستد یا اینکه همچنان روی نوار ناکامی گام برخواهد داشت.

نفت آبادان هم با انگیزه‌ای متفاوت به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. این تیم که با 2 امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس رتبه هفتم جدول را در اختیار دارد، با انگیزه پیروزی به مصاف تیم دایی خواهد آمد تا جای این تیم را بر سکوی پنجم بگیرد. زردپوشان آبادانی با این ایده که پرسپولیس دیگر در آزادی شکست ناپذیر نیست، به تهران آمده‌اند تا راهی را بروند که پیش از این ملوان بندرانزلی، صبای قم و سپاهان اصفهان پیموده و موفق به شکست تیم پرسپولیس در خانه‌‎اش شده‌اند.

نتیجه دیدار رفت: صنعت نفت آبادان صفر - پرسپولیس تهران یک

پاس همدان - تراکتورسازی تبریز

بازی مقابل پاس برای تراکتورسازی یک بازی انتقامی است. این تیم که در خانه کمتر امتیاز از دست می دهد، در نیم فصل اول مقابل پاس همدان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تن به شکست داد. تیم کمالوند در حالی با پاس روبهرو می شود که وزن بار تجربی نیمکت این تیم نسبت به نیم فصل اول بیشتر شده و محمود یاوری به جای علی اصغر مدیرروستا سپیدپوشان همدانی را هدایت می کند. باید دید جوانترین مربی لیگ برتر در مصاف با باتجربه ترین مربی لیگ می تواند راه به جایی ببرد یا خیر.

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی تبریز صفر - پاس همدان یک

- برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه - 16/11/89

* ذوب آهن اصفهان - سایپای البرز، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: سید علی نژادیان و مصطفی فراهانی، داورچهارم: جواد شرفی

ناظر: سعید بطحائی

* فولاد خوزستان - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز

داور: محسن قهرمانی کمک‌ها: صفدر احمدی و مجید شمس، داورچهارم: رسول احمدی

ناظر: اسماعیل صفیری

* ملوان بندرانزلی - پیکان قزوین، ساعت 15، ورزشگاه تختی انزلی

داور: البرزحاجی پور، کمک‌ها: رحیم شاهین و سجاد طوری، داور چهارم: علیرضا اکرمی

ناظر: فرج اله یثربی

* شاهین بوشهر - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه شهیدبهشتی بوشهر

داور: سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: مرتضی کریمی و محمدرضا منصوری، داورچهارم: پیروز سیف اله پور

ناظر: زاهد بحرینی

* راه آهن شهرری - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: حسین خانبان و مهدی عالیقدر، داور چهارم: محمدرضا فغانی

ناظر: حسین خوشخوان

* پرسپولیس تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت 15:45، ورزشگاه آزادی تهران

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: رضا سخندان و مسعود فرح نیا، داورچهارم: سعید فتاحی

ناظر: عبداله باعزم

* پاس همدان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:45، ورزشگاه قدس همدان

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: مجید ویشگاهی و محبت علی رضایی تبار، داور چهارم: محمد ملکی

ناظر: محمد ریاحی

یکشنبه - 17 /11/89

* شهرداری تبریز - مس کرمان، ساعت 15، ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

داور: محمد حسین اسدی، کمک‌ها: صادق نوری و بهرام حسینی نقوی، داورچهارم: علیرضا شیخی

ناظر: فریدون اصفهانیان

* استیل آذین - استقلال تهران، ساعت 15:45، ورزرشگاه آزادی تهران

داور: تورج حق‌وردی، کمک‌ها: علیرضا کهوری و محمدرضا ابوالفضلی، داورچهارم: فرشید افشار

ناظر: غلامرضا بهروان

بخش ورزشی


منبع: مهر

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1ذوب آهن211263291613+42
2استقلال21107433276+37
3سپاهان20992341816+36
4تراکتورسازی2198423149+35
5مس کرمان2197529218+34
6پرسپولیس2110382727033
7فولاد خوزستان21786362313+29
8صبای قم2178627225+29
9صنعت نفت2091102424028
10ملوان2168718191-26
11راه آهن21741021276-25
12شاهین بوشهر2158820222-23
13سایپا کرج21651029323-23
14شهرداری تبریز2158828379-23
15پاس همدان2149818268-21
16پیکان قزوین216312243511-21
17نفت تهران21311718257-20
18استیل آذین214710193819-19