تبیان، دستیار زندگی
پدر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین دعوت حق را لبیك گفت و به دیار باقی شتافت. عبدالرزاق شیخ زین‌الدینی پدران شهیدان زین‌الدین بعد از مدت‌ها تحمل بیماری كه به آن مبتلا بود ظهر امروز مقارن با سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بیمار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پدر شهیدان زین الدین ملکوتی شد

پدر شهید زین الدین

پدر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین دعوت حق را لبیك گفت و به دیار باقی شتافت.

عبدالرزاق شیخ زین‌الدینی پدران شهیدان زین‌الدین بعد از مدت‌ها تحمل بیماری كه به آن مبتلا بود ظهر امروز مقارن با سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان ولیعصر قم دار فانی را وداع گفت.

مرحوم شیخ زین‌الدینی از انقلابیونی بود كه در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی اقدامات بسیاری انجام داد و حتی مدت زمانی نیز در تبعید به سر برد.

مرحوم عبدالرزاق شیخ زین الدین صبح چهارشنبه 13/11/89 در سن 77 سالگی بر اثر بیماری سرطان خون درگذشت.

وی پدر شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر17 علی بن ابیطالب (ع) و مجید زین الدین است که در سالهای قبل از انقلاب به علت مبارزه با رژیم پهلوی بارها از قم تبعید شد و پس از انقلاب هم در جبهه های حق علیه باطل حضور چشمگیری داشت.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم عبدالرزاق شیخ زین الدین در روز پنج شنبه 14/11/89 برگزار شد.

پس از تشییع پیكر مرحوم حاج عبدالرزاق شیخ زین‌الدین از گلزار شهدای شیخان قم به سمت حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم بر پیكر این مرحوم نماز میت را اقامه كرد. پس از اقامه نماز میت، پیكر مرحوم زین‌‌الدین به گلزار شهدای علی بن جعفر قم در میان خیل عظیم جمعیت عزادار تشییع شد.

در این مراسم علاوه بر مسئولان سپاه قم، استاندار قم، زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولان نیز حضور داشتند. پدر شهیدان زین‌الدین پس از تشییع در جوار فرزندانش در آغوش خاك آرام گرفت. شایان ذكر است به مناسبت درگذشت ابوالشهیدین زین‌الدین، مراسم بزرگداشتی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

در پی درگذشت عبدالرزاق شیخ زین‌الدین پدر شهیدان گرانقدر زین‌الدین رئیس مجلس شورای اسلامی پیام تسلیتی صادر كرد. دراین پیام آمده است:

محمد جواد لاریجانی

«در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) چهره ماندگار عرصه ایثار و مقاومت، عبدالرزاق شیخ زین‌الدین پدر شهیدان گرانقدر مهدی و مجید زین‌الدین پس از مدتها تحمل بیماری دعوت حق را لبیك گفته و به دیار باقی شتافت.

مرحوم شیخ زین‌الدین در سالهای حكومت ستم‌ شاهی به صف مبارزین انقلاب پیوست و در این راه تلاش‌های بسیاری انجام داد و حتی زمانی را در تبعید به سر برد و پس از پیروزی انقلاب در همه صحنه‌ها متعهد به آرمان‌های نظام بود و همواره بر پشتیبانی همه جانبه مردم از ولایت و رهبری تاكید داشتند.

این جانب ضمن تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیته‌الله اعظم مقام معظم رهبری، مردم متدین شهر قم و خانواده معظم شهیدان زین‌الدین برای آن مرحوم رحمت و رستگاری و برای بازماندگان صبر و شكیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌كنم. »

سردار جعفری

سردار سرلشكر محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت پدر بزرگوار شهیدان زین‌الدین پیامی صادر كرد كه متن آن به شرح ذیل است:

«ما اصاب من مصیبه الا باذن الله و من یومن بالله یهد قلبه "التغابن-۱۱ "

خانواده محترم شهیدان والامقام مهدی و مجید زین‌الدین

خبر درگذشت یار وفادار نظام و بسیجی مخلص، ابوالشهیدین، مرحوم حاج عبدالرزاق زین‌الدین كه در سالروز رحلت جانسوز پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) دعوت حق را لبیك گفت، موجب تأثر و تألم خاطر فراوان گردید.

آن عزیز سفركرده به دیار باقی را همان بس كه حیات طیبه‌اش را به تربیت فرزندانی مومن، مجاهد و ولایتمدار سپری و سبز قامتانی چون سرداران شهید مهدی و مجید زین‌الدین را در عرصه دفاع از مكتب علوی و فاطمی، عاشقانه تقدیم حضرت دوست كرد.

او كه عمر شریفش را در راه به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای آن طی كرده، سرانجام ندای ارجعی حضرت دوست را اجابت كرد و بسوی معبودش شتافت تا در جوار شهیدان عرش نشینش خوش بیاساید و حیاتی جاودان آغاز كند.

اینجانب فقدان آن پدر بزرگوار را تسلیت عرض كرده، از خداوند منان مسئلت می‌كنم روان پاكش را در اعلی علیین همراه با اولیاء و مقربانش محشور و به همسر مكرمه، انقلابی و ولایتمدار و نیز خانواده متدین ایشان در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و دعای خیر رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) شكیبایی، عزت و سعادت عطا فرماید.»

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: فارس و ایلنا