تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، ساعت 18 روز گذشته عملیات مشترك وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی و دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای با ورود به 50 دفتر شركت دسیسه هرمی كوئست آغاز شد. در این عملیات 462 عضو كوئست دستگیر و روانه زندان شدند. پس از اجرای مرحله اول
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمارش معكوس برای انهدام كامل دسیسه كوئست

شرکت هرمی


شركت هرمی كوئست غده سرطانی است كه هدفش نابودی استعداد جوانان ایرانی است، این شركت دسیسه هرمی می‌كوشد تا ذهن جوان ایرانی را صرف رویای ساختن یك سراب كند، سرابی كه انتهایش بدبختی و بی‌پولی است.

با اجرای مرحله سوم ضربه به شركت‌ هرمی كوئست، شمارش معكوس برای نابودی شركت دسیسه هرمی كوئست در ایران آغاز شد.

ساعت 18 روز گذشته عملیات مشترك وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی و دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای با ورود به 50 دفتر شركت دسیسه هرمی كوئست آغاز شد. در این عملیات 462 عضو كوئست دستگیر و روانه زندان شدند.

پس از اجرای مرحله اول برخورد با دفاتر شركت‌های هرمی كوئست در اردیبهشت سال جاری و پلمب 410 دفتر این شركت، سرشبكه‌های كوئست كه دفاتر خود را در منطقه صادقیه و ستارخان از دست داده بودند، به صورت كلونی در منطقه سعادت‌آباد تجمع كرده و با اجاره چند ماهه واحدهای تجاری و مسكونی با مبالغ اغوا كننده، فعالیت‌های اخلال‌‌گرانه در نظام اقتصادی را ادامه می‌دادند.

شب گذشته یك بازیكن فوتبال لیگ دسته یك كشور، تعدادی از بازنشستگان ارتش و فرزند یك نماینده اصلاح طلب نیز در میان دستگیر شدگان كوئست بودند، این افراد نقطه سیاه عملیات دیشب بودند، چرا كه افراد مشهور نباید به این راحتی فریب كوئستی‌ها را بخورند.

شركت دسیسه هرمی كوئست با تاراج سرمایه و انرژی جوانان ایرانی توان آنان را به بیراهه برده و با عملكرد سرطانی خود موجب گمراهی جوانان ایرانی می‌شد.

این شركت‌ها نام خود را هرمی نمی‌دانند و از جوان‌ها و اقوامی كه به آنها اعتماد دارند از شهرستان‌ها تماس می‌گیرند و به آنها می‌گویند كه برایتان شغل و كار جدید پیدا كرده‌ایم

شركت هرمی كوئست غده سرطانی است كه هدفش نابودی استعداد جوانان ایرانی است، این شركت دسیسه هرمی می‌كوشد تا ذهن جوان ایرانی را صرف رویای ساختن یك سراب كند، سرابی كه انتهایش بدبختی و بی‌پولی است.

فعالیت شركت‌های هرمی نوعی كلاه‌برداری است. شكل كلی آن به این صورت است كه افراد با پرداخت مقداری پول

شرکت هرمی

عضو شركتی می‌شوند تا در آینده با به عضویت در آوردن چند نفر دیگر و رشد زیرمجموعه مشتریان به چند برابر حق عضویت دست پیدا كنند. برخی از این شركت‌ها به واسطه عضویت باواسطه نیز به اعضایشان حق‌الزحمه می‌دهند ولی در همه انواع این نوع دسیسه عضو می‌بایست دست‌كم دو نفر را مستقیماً به شركت معرفی كند.

22 دی سال جاری نیز مرحله دوم برخورد با سرطان كوئست با پلمب 20 دفتر آغاز شد و بیش از 350 نفر از اعضای كوئست دستگیر و روانه زندان اوین شدند.

علی تقوی مدیركل برخورد با شركت های هرمی وزارت اطلاعات می‌گوید: ‌عملیات وزارت اطلاعات علیه شركت‌های هرمی تا انهدام كامل آنها ادامه دارد و این مبارزه مقطعی نیست. آمار و اطلاعاتی موثق كه به دست آورده‌‌ایم بیانگر كاهش اعضای شركت‌های هرمی است به گونه‌ای كه تعداد این افراد به یك دهم كاهش یافته است و رشد این شركت‌ها نیز متوقف شده است.

این مدیر وزارت اطلاعات تصریح كرد: البته كلاهبرداران به این سادگی دست‌بردار نیستند و هر روز با شیوه‌های جدیدی سعی در فریب مردم دارند.

تقوی می‌گوید: هرچند اوج‌گیری شركت‌های هرمی به شدت كاهش یافته اما هنوز به علت حالت سرطانی در مناطقی كه آگاهی‌ها كمتر است فعالیت می‌كنند و افرادی را فریب می‌دهند. وزارت اطلاعات تا نابودی كامل شركت‌های هرمی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

مدیركل برخورد با شركت‌های هرمی وزارت اطلاعات تأكید كرد: برخی شركت‌های هرمی كه هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند مطمئن باشند یك به یك شناسایی و ضربه خواهند خورد.

شرکت هرمی

* آغازی برای پایان كوئست

روز گذشته در حالی 50 دفتر شركت هرمی كوئست پلمپ شد كه بسیاری از اعضای این شركت با دیدن مأموران پشت در شركت و ارائه حكم قضایی برای دستگیری و پلمپ دفترشان متحیر مانده بودند. كوئستی‌ها باورشان نمی‌شد كه این‌قدر زود رو دست بخورند.

در مجتمع افق در منطقه سعادت‌آباد حدود 5 دفتر كوئست فعال بودند كه شب گذشته پلمپ شدند، در یكی از دفاتر این شركت‌های یك استودیوی مجهز ضبط صدا كشف شد.

كشف مشروبات الكلی و مواد مخدر برای گمراهی جوانان و نابودی‌شان در دفاتر كوئست امری عادی و بدیهی است. نكته كه حائز اهمیت است و نشان از اقدام حساب شده‌ی كوئست برای جوانان ایران زمین است. روز گذشته مقادیری مشروبات الكلی و مواد مخدر از دفاتر كوئست كشف شد تا پشت پرده این سرطان بدخیم برای همه عیان‌تر شود.

* كوئست همه پل‌های پشت سرم را خراب كرد

امیر یكی از دستگیر شدگان كه مدرك لیسانس از دانشگاه آزاد دارد، می‌گوید: از غرب كشور آمده‌ام، قرار بود برای استخدام در شركت نفت یك دوره كوتاه مدت را طی كنم اما بعد از چند روز آموزش‌ها تغییر كرد و گفتند كه در یك شركت هرمی عضو شده‌ایم و باید برای كسب و كار و دریافت سود باید مبلغی را سرمایه‌گذاری كرده و چند نفر دیگر را نیز عضو كنم.

یك بازیكن فوتبال لیگ دسته یك كشور، تعدادی از بازنشستگان ارتش و فرزند یك نماینده اصلاح طلب نیز در میان دستگیر شدگان كوئست بودند، این افراد نقطه سیاه عملیات بودند، چرا كه افراد مشهور نباید به این راحتی فریب كوئستی‌ها را بخورند.

امیر ادامه داد: بیكاری باعث شد تا به دام كوئست بیفتم. اینجا طوری سرت كلاه می‌گذارند كه باعث می‌شود به یك كلاهبردار تبدیل شده و برای گرفتن پول از دست رفته‌ات، همین بلا را بر سر اقوام و نزدیكانت بیاوری.كوئست همه پل‌های پشت سرم را خراب كرده و الان روی دیدن خانواده‌ام را ندارم.

پشیمانی امیر دیگر فایده‌ای نداشت و باید برای رسیدگی پرونده‌اش به زندان می‌رفت، رویای امیر برای رسیدن به آرزوهایش و سوار شدن بر بی‌ام وی سری 7 به پایان رسید.

جواد، جوان 22 ساله از شمال غرب كشور آمده است و هنوز باور نمی‌كند در كوئست عضو بوده و اصرار می‌كند كه در یك

شرکت هرمی

شركت بازرگانی و بازاریابی عضو است. جواد می‌گوید: این‌جا لوازم پزشكی و كالاهای مصرفی را بازاریابی می‌كردیم، 8 میلیون تومان سرمایه‌گذاری كرده‌ام كه بخش عمده‌ای از آن را قرض گرفته‌ام.

علیرغم اصرار جواد و سرشبكه این دفتر مبنی بر فعالیت اقتصادی، در و دیوار این شركت پر است از جملات ویجی اسواران و روی وایت برد نیز شاخه‌های این شركت طراحی شده است.

بسیاری از اهالی محله سعادت آباد شب گذشته از اقدام قاطع وزارت اطلاعات، پلیس آگاهی و دستگاه قضایی تشكر كردند. یكی از ساكنان كوچه بهاران سوم سعادت‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تردد جوانان به دفتر شركت كوئست باعث شده بود تا امنیت كوچه مختل شود. حضور تعدادی زیادی از جوانان بیكار كوئست در راهروهای منزل مسكونی موجب آزار همسایه‌ها می‌شد، از مسئولان بابت این اقدام تشكر می‌كنم.

یكی دیگر از اهالی سعادت‌‌آباد نیز گفت: اقدام برای تعطیلی شركت‌های هرمی مقطعی نباشد و باید این شركت‌ها ریشه كن كرد، این شركت‌ها باعث گمراهی جوانان شده است.

بخش دیگری از این شركتهای هرمی تحت عنوان شركت‌های گردشگری و سیاحتی به كار خلاف خود پوشش داده و اعمال مجرمانه خود را با دادن وعده های رویایی اجرایی می كردند.

این شركت‌ها با دادن وعده های واهی به مالباختگان از جمله اینكه به بیش از 130 كشور جهان سفر خواهند كرد و یا اینكه در صورت جذب دو نفر به عنوان زیر شاخه هزار دلار جایزه می گیرند، آنان را وسوسه كرده و خود و دیگران را دچار مشكل كرده اند.

بیكاری باعث شد تا به دام كوئست بیفتم. اینجا طوری سرت كلاه می‌گذارند كه باعث می‌شود به یك كلاهبردار تبدیل شده و برای گرفتن پول از دست رفته‌ات، همین بلا را بر سر اقوام و نزدیكانت بیاوری

شركت‌ هرمی كوئست سعی دارد جوانان كشور و اقتصاد را مبتلا كند. كوئست به دلیل فعالیت‌های خود و عملكرد امنیتی كه در دفاترش به كار می‌برد، موضوعی كاملاً هدایت شده از سوی سازمان‌های جاسوسی است.

ویجی اسواران پیش از این در پیامی به لیدرهای ایرانی اظهار می‌كند: «پیش‌بینی كرده‌ام طی آینده‌ای نزدیك ساختمان بیست طبقه‌ای در تهران به عنوان مركز منطقه‌ای كوئست برپا كنیم و تمام فارسی زبانان منطقه و ایرانیان را به شبكه كوئست وارد كنیم.»

شرکت هرمی

رویای ویجی با 600دفتری كه تاكنون در تهران منهدم شد، پایان پذیرفت. هرچند اگر این 600 دفتر را به صورت یك برج ببینیم، خواهیم دید كه ویجی توانسته یك ساختمان 600 طبقه در تهران بنا كند.

كوئست از طریق یك برنامه آموزشی، ظاهر موجه، سوءاستفاده از اخبار برخی روزنامه‌ها و نشریات و خبرسازی‌های جعلی، اعتبارسازی با شخصیت‌های معروف توانست تنها در دو سال اول فعالیت 800 هزار نفر را به دام خود بیندازد. كارشناسان معتقدند بیش از 2 میلیون نفر در ایران فریب كوئست را خورده‌اند و اكثر آنان مالباخته هستند. تنها 2 درصد از سرشبكه‌ها و لیدرهای كوئست منافع و سودهای كلانی به دست آورده اند و اكثر قریب به اتفاق اعضای كوئست مالباخته شده‌اند.

برخی شركت‌های هرمی، افراد تحت پوششان را مسخ می‌كردند و به آن‌ها می‌گفتند برای پولدار شدن باید تمام پل‌های پشت سرت را خراب كنی! مثلا از دانشگاه دست بكشی! از خانواده دست بكشی! از همه چیز دست بكشی! از خدمت سربازی فرار كنی! تا بتوانی موفق و پولدار شوی و بعد از اینكه این افراد ورشكسته می‌شدند و اموالشان به یغما می‌رفت به آنها می‌گفتند نا امید نشوید. موفقیت در آینده در انتظار شماست. و اعضا را هر روز بیشتر در باتلاق ورشكستگی فرو می‌برند.

اغلب اعضایی كه گرفتار شركت‌های هرمی شده‌اند دارای سنین 18 تا 22 سال هستند كه این سن بهترین سن برای تحصیل و شكوفایی است كه صرف این كار بیهوده و خانمان برانداز می‌شود.

شعار دروغین مجموعه شركت‌های هرمی مبنی بر این كه « همه برنده‌اند » دروغی بیش نیست. تنها یك دهم درصد از اعضای شبكه‌های هرمی به ثروت‌های هنگفت دست می‌یابند و بیش از 80 درصد، حتی نمی‌توانند اصل سرمایه خود را نیز بازپس گیرند.

برخی شركت‌های هرمی، افراد تحت پوششان را مسخ می‌كردند و به آن‌ها می‌گفتند برای پولدار شدن باید تمام پل‌های پشت سرت را خراب كنی! مثلا از دانشگاه دست بكشی! از خانواده دست بكشی! از همه چیز دست بكشی! از خدمت سربازی فرار كنی!

این شركت‌ها نام خود را هرمی نمی‌دانند و از جوان‌ها و اقوامی كه به آنها اعتماد دارند از شهرستان‌ها تماس می‌گیرند و به آنها می‌گویند كه برایتان شغل و كار جدید پیدا كرده‌ایم و یا افرادی كه شاغل هستند به آنها می‌گویند كه یك مشتری خیلی خوب برای كالای شما پیدا كرده‌ایم و برای این كار به تهران بیایید تا این قرارداد منعقد شود و این افراد پس از آنكه به تهران می‌آیند در دفاترشان شروع می‌كنند به تبلیغات بدون اینكه اسمی از هیچ شركتی بیاورند و تكذیب می‌كنند كه هرمی هستند و فقط ادعا می‌كنند شما باید سرمایه گذاری كنید و برای بستن قرارداد باید پیش پرداخت بدهید. تا جایی كه تمام ارتباطات فرد را قطع می‌‌كنند.

* 79 درصد در‌آمد هرمی‌های دنیا از پول ایرانیان است

طی 4 سال اخیر 79 درصد منابع درآمدی شركت‌های هرمی دنیا با پول ایرانی‌ها بوده كه از طریق صرافی‌های غیرمجاز و رابطان ایرانی از كشور خارج شده است.

یك صراف كه قبلاً حلوافروش بوده، خانه‌ای 7 میلیارد تومانی خریداری كرده و یك میلیارد تومان برای بازسازی آن صرف كرده است. وی در منزلش یك قهوه‌خانه سنتی دایر كرده و 170 هزار خانواده اهوازی را فریب داده است.

شامگاه 10 بهمن، 50 دفتر كوئست به پایان راه خود رسیدند و شمارش معكوس برای انهدام این جرثومه فساد و سرطان بدخیم آغاز شد و به زودی شاهد به پایان رسیدن سرطان كوئست در ایران خواهیم بود. وعده‌ای كه تحققش خیلی هم دور از دست نیست.

سراب كوئست، نتیجه‌ جز به قهقهرا بردند نسل جوان و از هم پاشیدن خانواده ایرانیان ندارد. شمارش برای نابودی كوئست را از همین امروز آغاز می‌كنیم.


منبع مهر

بخش اجتماعی