تبیان، دستیار زندگی
مه بلند را به پایان رساند «موج زنده»؛ فیلمی ضد آمریکایی مسعود ده نمکی ساخت اولین فیلم نیمه بلند داستانی اش را به پایان رساند. به گزارش «بانی فیلم» «موج زنده» عنوان فیلم تازه این فیلمساز است که تصویربرداری آن سه روز در تهران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسعود ده نمکی ساخت یک فیلم نیمه بلند را به پایان رساند

«موج زنده»؛ فیلمی ضد آمریکایی


مسعود ده نمکی ساخت اولین فیلم نیمه بلند داستانی اش را به پایان رساند.

به گزارش «بانی فیلم» «موج زنده» عنوان فیلم تازه این فیلمساز است که تصویربرداری آن سه روز در تهران به طول انجامید. فیلمنامه «موج زنده» را ده نمکی براساس طرحی از رضا کشاورز نوشته است. فیلم داستان خواهر و برادری مسیحی را روایت می کند که در حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس پدر و مادر خود را از دست داده اند. آنها در دانشکده هنر، موسیقی می خوانند. در روز یکه قرار است جمعی از دانشجویان موسیقی به همراه این خواهر و برادر برای گروهی که از یونسکو برای بازدید از دانشکده آمده اند برنامه اجرا کنند این دو نفر به خاطر حادثه سقوط هواپیما از اجرای برنامه خووداری می نند. بقیه دانشجویان وقتی دلیل ناراحتی خواهر و برادر مسیحی را می فهمند، جلوی دانشگاه برای هم دردی با آنها برای مسؤولان یونسکو سرود «مرگ بر آمریکا» را می نوازند. سپند امیر سلیمانی، لیلا بلوکات و سیدابراهیم بحرالعلومی بازیگران اصلی این فیلم نیمه بلند هستند.

ده نمکی درباره فیلم تازه اش به «بانی فیلم» می گوید: «ساخت این فیلم کوتاه در واقع دستگرمی بود برای ساخت اولین فیلم بلندم. تجربه خوبی بود و گروه خوبی من را همراهی کردن. تجهیزات فنی که در اختیار داشتم در حد یک فیلم بلند سینمایی بود و من از نتیجه کار راضی ام.» زمان «موج زنده» حدود 35 دقیقه است.

عواملی که در این فیلم حضور دارند عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مسعود ده نمکی(براساس طرحی از رضا کشاورز) دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزی مسعود عجمی؛ تصویربردار: فریدون شیردل؛ گریم: مریم فتحی؛صدا بردار: علیرضا توتونچیان؛ مدیر تولید: امیر عباسی، بازیگران: سپند امیرسلیمانی، لیلا بولوکات، سیدابراهیم بحرالعلومی ، مریم السادات دارا پور، نوری مقدس، آتنا شایسته.