تبیان، دستیار زندگی
ا مذهب شد عبدالحسین مختاباد گفت: مهم‌ترین تأثیر انقلاب اسلامی بر تحول موسیقی،آشتی دادن موسیقی با مذهب بود عبدالحسین مختاباد خواننده و مشاور امور مجلس و استان های صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب در خصوص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مختاباد: انقلاب اسلامی باعث آشتی موسیقی با مذهب شد


عبدالحسین مختاباد گفت: مهم‌ترین تأثیر انقلاب اسلامی بر تحول موسیقی،آشتی دادن موسیقی با مذهب بود

عبدالحسین مختاباد خواننده و مشاور امور مجلس و استان های صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب در خصوص تأثیر انقلاب اسلامی در روند موسیقی كشور گفت: بعد از انقلاب اسلامی و با وجود امام خمینی(ره) نگاه مردم به موسیقی تغییر كرد و موسیقی را از یك فعل حرام و یك موضوع ضد اسلامی و ضد مذهبی به یك موضوع فرهنگی و هنری تبدیل كرد و این خود باعث تغییر نگاه جامعه به این مقوله شد.

تا قبل از انقلاب اسلامی موسیقی در جامعه وجود داشته و مزاحمتی هم برای ما نداشته است اما بدنه جامعه موسیقی را قبول نمی‌كرد و تنها قشر فرهنگی و كسانی كه از نظر اقتصادی در موقعیت مناسب قرار داشتند، مصرف كننده این هنر بودند و این طور نبود كه یك روحانی در خصوص موسیقی مطلب بنویسد و یا خود دوستار موسیقی باشد كه یكی از عمیق ترین تأثیرات و تحولات موسیقی در جامعه روی این بخش بوده است كه همه اقشار با موسیقی ارتباط برقرار كنند و دوستار و علاقه‌مند آن باشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در همان ابتدا تحول عظیمی بر روی فرهنگ و هنر گذاشته است و یكی دیگر از معجزات انقلاب،عمق بخشیدن به هنر بوده است و انقلاب اسلامی بازگشت خویشتن را در هنر ایجاد كرد.

ارتباطی كه بدون نگاه و توجه به غرب كارهای هنری انجام شد.به عنوان مثال سینمای ایران، سینمای مؤلف شد و موسیقی سنتی ایران به عنوان یك موضوع فرهنگی خودش را در جامعه ما نشان داد.