تبیان، دستیار زندگی
مسؤول واحد نرم افزاری دفتر آیت الله العظمی مکارم از وجود چندین نرم افزار مربوط به آثار این مرجع تقلید به صورت آفلاین و آنلاین در سایت ایشان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوه‌گری آثار یک مرجع تقلید در فضای مجازی

مکارم شیرازی

مسؤول واحد نرم افزاری دفتر آیت الله العظمی مکارم از وجود چندین نرم افزار مربوط به آثار این مرجع تقلید به صورت آفلاین و آنلاین در سایت ایشان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی دربانی در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، در مورد آخرین نرم افزارهای قرار گرفته در سایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اظهار داشت: در حال حاضر چندین نرم افزار که مربوط به آثار معظم له می‌باشد، در سایت ایشان به نشانی www.makaremshirazi.org وجود دارد؛ البته برخی از این نرم افزارها به زودی با ارائه نسخه جدیدی از آن ها، امکانات بهتری را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: نرم افزار «همراه نمونه» که شامل متن کامل قرآن همراه با ترجمه و تفسیر(تفسیر نمونه) حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی است و نرم افزار «احکام همراه» شامل فتاوای ایشان در حال حاضر در سایت وجود دارد؛ نسخه جدید آن شامل آخرین فتاوای معظم له، به زودی جایگزین نسخه فعلی خواهد شد.

مسؤول واحد نرم افزاری دفتر ‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با اشاره به وجود بخشی در سایت دفتر این مرجع تقلید با عنوان «سؤالات شیعی»، ابراز داشت: در این بخش مجموعه پرسش‌ها و پاسخ ها و همچنین شبهات در مورد شیعه مطرح و پاسخ آن ها نیز بیان شده است.

وی افزود: نرم افزاری «معارف اسلامی»، یکی دیگر از نرم‌افزارها موجود در سایت این مرجع تقلید است که در آن مجموعه سؤالات و جواب های اعتقادی در زمینه های مختلف وجود دارد.

حجت الاسلام دربانی اضافه کرد: همچنین مناجات و ادعیه که همان مطالب کتاب «مفاتیح نوین» حضرت آیت الله مکارم شیرازی می‌باشد با نام «مفاتیح نوین» به صورت نرم افزاری در سایت قرار داده شده است.

وی افزود: آخرین استفتائات و مسائل شرعی حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با نام نرم افزار «استفتائات» بر روی سایت معظم‌له قرار دارد.

مسؤول واحد نرم افزاری دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این که تمامی این نرم افزار ها به دو صورت  آنلاین و آفلاین در سایت قرار داده شده است، گفت: امیدواریم این نرم افزارها بتواند نیازهای مخاطبان را تا حدودی پاسخ گفته و رضایت آن ها را تأمین کند.