تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه «تبلور عاشورا در صنایع دستی» به مناسبت تقارن دهه فجر و عاشورا در ایلام برگزار می‌شود. هر سال، اداره‌های صنایع دستی استان‌ها به مناسبت پیروزی انقلاب، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی استان خود را برپا می‌كنند اما امسال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلور عاشورا در صنایع دستی


نمایشگاه «تبلور عاشورا در صنایع دستی» به مناسبت تقارن دهه فجر و عاشورا در ایلام برگزار می‌شود.

هر سال، اداره‌های صنایع دستی استان‌ها به مناسبت پیروزی انقلاب، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی استان خود را برپا می‌كنند اما امسال به‌دلیل همزمانی این ایام بامحرم ،اداره صنایع دستی ایلام، نمایشگاه خود رابه آثاری اختصاص داده كه بیان‌كننده حادثه عاشورا باشند.

مسعود اسكندری، مدیر اداره صنایع دستی ایلام در مورد این نمایشگاه توضیح داد:«امسال در ایلام و تمام شهرستان‌های این استان، نمایشگاه داریم. نمایشگاهی كه در مركز استان برگزار می‌شود در 20 غرفه و با حضور صنعتگران بومی است . 5 غرفه از آن را هم كارگاه‌های تولید زنده اثر(work shop) تشكیل می دهد. البته وجه قالب كارها، روایت محرم و عاشورا است و به‌این وسیله قابلیت محصولات در تطابق با نیازهای روز بیشتر نشان داده می‌شود.»

اسكندری همچنین علاقه مردم ایلام به صنایع دستی را خوب توصیف كرد:«نمایشگاه‌هایی كه در ایلام برگزار می‌شود، همیشه با استقبال خوب مردم روبه‌رو بوده از سوی دیگر، كالاهای صنعتگران بومی در نمایشگاه‌های استانی دیگر نیز از فروش بالا برخوردار است. تقریبآ تمام كالاها، مورد پسند بازدیدكنندگان قرار می‌گیرد اما «گلیم برجسته» به عنوان رشته بومی بیشترین متقاضی را دارد. بر همین اساس، من پیشبینی می‌كنم، این نمایشگاه هم مورد استقبال قرار بگیرد. البته باید گفت، قیمت مناسب و تنوع كالاها، مهم‌ترین دلایل مقبولیت نمایشگاه‌های ما است.»

نمایشگاه «تبلور عاشورا در صنایع دستی» از 11 بهمن به مدت 9 روز در محل اداراه صنایع دستی ایلام و مراكز آموزشی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.