تبیان، دستیار زندگی
حسین دهلوی - آهنگساز گفت : موسیقی فاخر از روزمرگی و تجاری بودن به دور است و توسط هنرمند با اندیشه و آینده نگری خلق می شود. حسین دهلوی ، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی "مهر" با اعلام این مطلب گفت : موسیقیدانی که از عل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسیقی فاخر از روزمرگی به دور است


حسین دهلوی - آهنگساز گفت : موسیقی فاخر از روزمرگی و تجاری بودن به دور است و توسط هنرمند با اندیشه و آینده نگری خلق می شود.

حسین دهلوی ، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی "مهر" با اعلام این مطلب گفت : موسیقیدانی که از علم و هنر موسیقی آگاهی لازم را داشته باشد و خود را از قید صفت هایی چون روحوضی بودن ، بازاری بودن ،مصرفی بودن و .... رهانیده باشد ، می تواند موسیقی فاخر با یک بار فرهنگی عظیم بسازد و به جامعه تحویل دهد که به تبع آروزی ما هم حمایت از این نوع موسیقی است.

آهنگساز اپرای بیژن و منیژه در ادامه صحبت های خود تشخیص فاخر بودن نوع موسیقی را به نظر متخصصان این رشته و نه مردم مربوط دانست و گفت : متاسفانه مسئولان به هنر موسیقی به عنوان یک تخصص نگاه نمی کنند ، به طور یقین تشخیص نوع موسیقی و چگونگی ارائه آن به خودی خود سهم بسزایی در گسترش اهداف رسیدن به موسیقی فاخر دارد.

آهنگساز اپرای مانی و مانا در ادامه افزود : البته برای رشد موسیقی فاخر باید ذوق و سلیقه مردم را رشد داد، چرا که مردم مصرف گرا هستند .

وی با اشاره به اینکه تغییر سلیقه مردم فقط و فقط از رادیو و تلویزیون امکان پذیراست،خاطرنشان کرد : به گفته امام راحل صدا وسیما دانشگاه جامعه است . بنابراین با بالابردن دانش و علم موسیقایی کسانی که در این رسانه کار می کنند ، می توان ذوق مردم را هم هدایت کرد.

حسین دهلوی در ادمه موسیقی هنرمندانی چون مرحوم بنان را فاخر دانست و اظهار کرد : موسیقی فاخر در درجه اول باید از طرف صدا وسیما حمایت شود. به تبع حمایت این رسانه و تشکیل شورایی قوی از آهنگسازان و هنرمندانی که سطح ادراکی و سوادی خوبی دارند ، می تواند راهگشای بسیاری از آشفتگی های فعلی باشد.

این مدرس و مولف در پایان گفت : متاسفانه در حال حاضر تمام آثار قوی و سطح بالا تاثیر خود را در مواجهه با رسانه صدا وسیما وآثاری عامه پسند از دست می دهند؛به همین خاطر اگر مسئولان از میز سالاری پرهیز کنند و سعی کنند در کار خود متخصص شوند دیگر نباید نگران تشخیص فاخر بودن یا نبودن هنر موسیقی شد.