تبیان، دستیار زندگی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله محمد علی عَمری، یک نمونه عینی و تجسم مظلومیت و مقاومت شیعه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضو جامعه مدرسین و استاد دروس خارج حوزه علمیه:

مرحوم عَمری، تجسم مظلومیت شیعه بود

استاد ابوالقاسم علیدوست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت‌الله محمد علی عَمری، یک نمونه عینی و تجسم مظلومیت و مقاومت شیعه بود.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علیدوست در گفت‌گو با مرکز خبر حوزه، ابراز داشت: ایشان علاوه بر برخورداری از علم، وقتی از نجف به مدینه بازگشت، مبارزه را به شکل‌های مختلفی انجام داد.

فضای تبلیغی مرحوم عَمری

وی خاطرنشان کرد: مرحوم عَمری در فضایی تبلیغ می کرد که حاکمانش اهل گفت‌وگو نیستند و از اسلام، چیزی جز طرد و سیلی و نفی دیگران برداشت نکرده‌اند.

مرحوم عَمری، به شیعیان عربستان هویت داد

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: علی‌رغم فضای خفقان آوری که دولت سعودی در شهر‌های عربستان به ویژه مدینه ایجاد کرده بود، مرحوم عَمری به شیعیان عربستان هویت داد و محل رجوع شیعیان بود.

وی ادامه داد: با وجود سختگیری‌های فراوان علیه ایشان و بیش از 40 سال زندان شدن در زندان وهابی‌ها، مرحوم عَمری از یک پایگاه اجتماعی قوی در عربستان برخوردار شد و این امر به معنای توفیق و تدبیر آن مرحوم در امر تبلیغ است.

ایجاد تعامل بین گروهای مختلف شیعی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدوست خاطرنشان کرد: مرحوم عَمری، با بهره‌مندی از مدیریت قوی، بین گروه‌های مختلف شیعه عربستانی نوعی تعادل ایجاد کرد و جلوی بسیاری از افراط و تفریط ها را گرفت.

دولت سعودی را زمین‌گیر کرده بود

وی درباره اهمیت اقدامات مرحوم شیخ محمد علی عَمری گفت: دولت پر اختناق سعودی، قبرستانی است که تنها صدای مرده از آن بلند می‌شود و اگر کسی در چنین جامعه‌ای، محل رجوع شیعیان شود و پناهگاه آنها باشد، در واقع حاکمیت را زمین‌گیر کرده است.