تبیان، دستیار زندگی
یکی از سرگرمی های کودکی ما درست کردن بادبزن های کاغذی بود . بادبزن هایی که با کاغذهای رنگی ساده ساخته می شد و مورد استفاده کودکان قرار می گرفت . ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عناصر تزیینی و اشکال کاربردی در مدارس (12)

آنچه در گذشته خواندید....

گاهی با رجوع به گذشته و سرگرمی های قدیمی می توان روش های مناسبی  را برای طراحی  عناصر و اشکال جدید و بدیع پیدا کرد. طرح هایی که در عین سادگی ، ظرافت و زیبایی  بسیاری داشته و در تنوع بی نظیر است . این تنوع به دلیل ساده بودن عنصر اولیه است و البته ترکیب آن با چند عنصر ساده دیگر ....

یکی از سرگرمی های کودکی ما درست کردن بادبزن های کاغذی بود. بادبزن هایی که با کاغذهای رنگی ساده ساخته می شد و مورد استفاده کودکان قرار می گرفت. گاهی این بادبزن ها را برش داده و آدمک هایی را می ساختیم که دستشان را به هم داده و ایستاده اند. این بار از این سرگرمی ساده استفاده می کنیم:

ابتدا کاغذهای رنگی مان را به صورت نوارهای یک اندازه، با عرض تقریبی 10 تا 15 سانتی متر آماده کرده و به شکل بادبزن آن را تا می کنیم.

عناصر تزیینی و اشکال کاربردی در مدارس (12)

می توانیم از چند رنگ در کنار هم استفاده کرده و یا همه نوارها را تک رنگ انتخاب کنیم. همه را مرتب و با یک ریتم تا می کنیم.

عناصر تزیینی و اشکال کاربردی در مدارس (12)

طرح را روی کاغذهای تا خورده می اندازیم و می بریم. طرح ها را طوری انتخاب کنید که برش آن روی این حجم کاغذ به راحتی انجام شود. در ضمن هنگام برش مراقب باشید تا کاغذها روی هم نلغزند، چون در انتها طرحی که باید یک شکل تکرار شود، به هم ریخته و نامرتب شده و گاهی برش باعث قطع شدن قسمتی از کاغذ از طرح اصلی می شود.

عناصر تزیینی و اشکال کاربردی در مدارس (12)

ساده ترین کار برای تکمیل و اتمام کار این است که کاغذ های آماده شده را از پهلو و مرکز به هم چسبانده و درست  مثل بادبزن های کودکی مان آن را به شکل دایره درآوریم.

عناصر تزیینی و اشکال کاربردی در مدارس (12)

می بینید که اگر کار را با چند رنگ انجام دهیم و مدل را بسازیم جذابیت و زیبایی خاص خودش را دارد. خوب دقت کنید تا لبه های قسمت های مختلف دقیق و مرتب به هم بچسبد و اگر کمی نا هماهنگی در اثر لغزش کاغذ روی هم ایجاد شده، با قیچی مرتب و یکسان کنید که طرح نهایی شکیل و منظم و یکدست باشد.

مطالب مرتبط

مرکزیادگیری سایت تبیان - تهیه: گروه باران

تنظیم: سمیرا بادامستانی