تبیان، دستیار زندگی
"سینما"، می‌توانند از شهرداری تهران امتیاز تجاری دریافت كنند به زودی بخش خصوصی را برای توسعه ی فضاهای فرهنگی به خصوص در عرصه ی سینما وارد خواهیم كرد دكتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، طی گفتگویی درباره ی توسعه فضاهای فرهنگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار تهران خبر داد:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ازای ساخت هر سالن "سینما"، می‌توانند از شهرداری تهران امتیاز تجاری دریافت كنند


به زودی بخش خصوصی را برای توسعه ی فضاهای فرهنگی به خصوص در عرصه ی سینما وارد خواهیم كرد

دكتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، طی گفتگویی درباره ی توسعه فضاهای فرهنگی و ساخت سینما توسط شهرداری تهران خبر داد : تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران درباره ی ساخت سینما و مجموعه‌های فرهنگی به شهرداری تهران مراجعه كرده‌اند و در حال مذاكره دراین زمینه هستیم.

"همزمان با جشنواره فیلم فجر جمعی از سینماگران خواستار اقدام و کمک شهرداری در زمینه سالن سازی شده بودند".

قالیباف توضیح داد :با توجه به مصوبه اخیری كه در شورای شهر تهران داشتیم، شهرداری مكلف شده كه به سرمایه‌گذاران برای ساخت سالن‌های نمایش و سینما كمك كند كه البته ورود بخش خصوصی به این بخش ، بسیار برای شهرداری مقرون به صرفه است.

شهردار تهران معتقد است که در چند سال آینده شهر تهران در توسعه ی فضاهای فرهنگی دچار تحول خواهد شد.

دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به بازسازی سینما "آزادی" اعلام کرد : با توافقی كه بین شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی شده است، سینما آزادی مجدداً بازسازی خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ازای ساخت هر سالن سینما می‌توانند از شهرداری تهران امتیاز تجاری دریافت كنند.

وی تاکید کرد: در این راستا، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث سالن‌های نمایش و سینما ، مقرون به صرفه سرمایه‌گذاران است.

شهردار تهران طی نشستی که اخیرا و همزمان با جشنواره فیلم فجر با دست‌اندركاران سینمای ایران و اعضای خانه سینما داشت نیز خبر داد که شهرداری تهران در بودجه سال آینده 50 میلیارد تومان به ساخت سالن‌های سینما اختصاص خواهد داد. وی افزوده است: این رقم برای دستیابی شهر تهران به استانداردهای جهانی متناسب با جمعیت و تعداد صندلی سینما كافی نیست و باید برای رسیدن به یك استاندارد نسبی، مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را نیز در این زمینه جلب كرد.

در این نشست، سینماگران نیز از كمبود سالنهای سینما و فقدان استانداردهای لازم در سینماها به عنوان مشكلات اساسی سینمای ایران یاد كرده و از شهردار تهران خواستند برای ساماندهی بخشی از این معضلات اقدام و کمک كند.