تبیان، دستیار زندگی
در هفته گذشته دو کمپانی بزرگ گوگل و اپل در بالاترین سطح مدیریتی، یعنی مدیر عاملی تغییر و تحولاتی داشته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحولات مدیریتی غول‌های IT

اپل

در هفته گذشته دو کمپانی بزرگ گوگل و اپل در بالاترین سطح مدیریتی، یعنی مدیر عاملی تغییر و تحولاتی داشته‌اند.

استیو جابز، موفق‌ترین مدیر صنعت IT، به دلیل بیماری و مشکلات پزشکی برای مدتی از اپل خداحافظی کرد.

استیو جابز که به بیماری سرطان پانکراس مبتلا بود تا به حال 3 بار اپل را برای تجدید قوا و رسیدگی به وضعیت سلامتی خود ترک کرده است.

این مدیر 55 ساله روز دوشنبه طی نامه‌ای که به همکاران و کارمندان خود نوشته می‌گوید اپل را به منظور "تمرکز بر مشکلات پزشکی و سلامت" برای مدتی ترک خواهد کرد.

در این مدت تیم کوک سمت جابز را بر عهده خواهد داشت. البته جابز در نامه‌ی خود گفته که در این مدت بر طرح‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان نظارت خواهد داشت و همچنان با اپل در تماس است.

وی در سال 2004 به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شد و اپل را مدتی ترک کرد سپس در سال 2009 برای انجام پیوند کبد سمت خود را برای مدتی به تیم کوک سپرد. وی در این نامه خواسته که خبرگزاری‌ها به حریم خصوصی او و خانواده‌اش احترام بگذارند. اپل و شخص جابز در مورد بیماری خود بسیار محتاط عمل می‌کند و بیشتر مشکلات جسمی او بعد از بهبود رسانه‌ای می‌شود.

جالب است بدانید بعد از انتشار این خبر، سهام اپل با وجود تعطیلی بازار مالی به دلیل روز مارتین لوتر، 8 درصد سقوط داشته است. شخص جابز و حوادث پیرامون او روی اپل و محصولاتش بسیار تاثیر گذار است.

گوگل

خبر دیگر مربوط به تغییر مدیر عامل گوگل است. بله. مدیر عامل اسبق گوگل سمت خود را به یکی از موسسین گوگل یعنی لری پیچ سپرد.

اریک اشمیت نزدیک 10 سال مدیرعامل گوگل بود و هم اکنون به عنوان یکی از اعضای هیئت رییسه و مشاور لری پیچ در گوگل به فعالیت ادامه خواهد داد. این مدیر 55 ساله قبل از ماه آوریل به طور رسمی سمت خود را واگذار خواهد کرد.

جالب است بدانید برین و پیچ قبل از اریک اشمیت، برای سمت مدیرعاملی با استیو جابز مذاکره کرده بودند ولی بعد از آخرین مذاکرات تصمیم گرفتند اریک اشمیت را مدیر عامل گوگل کنند و نه استیو جابز.

منابع: http://googleblog.blogspot.com/2011/01/update-from-chairman.html

http://www.msnbc.msn.com/id/41118154/ns/business-us_business/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی