تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان عزیز، اگر به پژوهش و پژوهشگری علاقمندید. اگر به تحقیق و پژوهش در زمینه های آلودگی هوا، سازه های انتقال نیرو، مخابرات، شیمی و مواد، سوخت و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

محلی مناسب برای بازدید دانش پژوهان

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

دانش پژوهان عزیز، اگر به پژوهش و پژوهشگری علاقمندید. اگر به تحقیق و پژوهش در زمینه های آلودگی هوا، سازه های انتقال نیرو، مخابرات، شیمی و مواد، سوخت و روغن و ... علاقمندید. اگر قصد دارید از یک آزمایشگاه و پژوهشگاه بازدید نمایید، این مقاله را مطالعه نمایید.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو به ‎منظور ارتقاء كیفی امور وزارت نیرو و انجام وظایف پژوهشی آن وزارتخانه، تأسیس گردید و کار خود را رسماً از سال 1376 آغاز نمود.

در ابتدا مجوز تأسیس 3 پژوهشكده برق، تولید نیرو و انتقال و توزیع نیرو صادر شد تا اینکه در سال 1377 مرکز آزمایشگاه های مرجع مجوز تأسیس 2 پژوهشكده انرژی و محیط زیست و كنترل و مدیریت شبكه را هم اخذ نمود.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو شامل پژوهشکده ها و آزمایشگاه های مختلفی می باشد که عبارتند از: پژوهشكده انتقال و توزیع نیرو، پژوهشكده انرژی و محیط زیست، پژوهشکده برق، پژوهشکده تولید نیرو، پژوهشکده کنترل و مدیریت شبکه، مركز توسعه فن‌آوری توربین های بادی، مرکز شیمی و مواد می باشد.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

آزمایشگاه های مرکز شامل: آزمایشگاه مرجع سازه های انتقال نیرو، آزمایشگاه مرجع فشار قوی، آزمایشگاه مرجع مه ‌نمكی، آزمایشگاه مرجع كلید مینیاتوری، آزمایشگاه مرجع اتصال كوتاه، آزمایشگاه مرجع سنجش كیفیت، آزمایشگاه مخابرات، آزمایشگاه سیم و كابل، آزمایشگاه مرجع سوخت و روغن، آزمایشگاه مرجع تجزیه دستگاهی و آب و بخار ، آزمایشگاه مرجع رنگ و پوشش، آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی و ... است.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

در حال حاضر 88 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه نیرو در حال انجام می‌باشد. پژوهشگاه نیرو علاوه بر پروژه‌های داخلی در چندین پروژه بین‌المللی با مشاركت كشورهای پیشرفته صنعتی نیز حضور داشته و سعی دارد حضور خود را در این قبیل پروژه‌ها توسعه دهد.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

در این بخش می خواهیم آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو را به اختصار معرفی کنیم. آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو با هدف فراهم آوردن بستر لازم برای مدیریت مصرف انرژی و كاهش حجم آلاینده های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت در واحدهای صنعتی تأسیس گردید که قابلیت ارائه خدمات در زمینه اندازه گیری آلاینده های محیطی و عوامل فیزیكی  و كالیبراسیون تجهیزات بر طبق استاندارد ملی و بین المللی را دارا می باشد.

مرکز آزمایشگاه های مرجع پژوهشکده نیرو

آزمایش های قابل انجام در آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیكی پژوهشگاه نیرو شامل: آنالیز گاز دودكش مشتمل بر گازهای آلاینده، سرطانزا و هیدروكربورها، اندازه گیری ذرات معلق خروجی از دودكش، اندازه گیری ذرات معلق هوا و ... می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پژوهشکده ها، آزمایشگاه ها، پروژه های در حال انجام و بخش آموزش پژوهشکده نیرو به سایت این مرکز مراجعه کنید.

آدرس سایت پژوهشکده نیرو: www.nri.ac.ir

آدرس: تهران، شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان، پژوهشگاه نیرو

شماره تماس: 88079400

جهت هماهنگی قبل از بازدید از مرکز آزمایش های مرجع و کسب مجوز با روابط عمومی سازمان به شماره: 88083381 تماس حاصل نمایید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: فاطمه گودرزی