تبیان، دستیار زندگی
فروشندگان این وسایل در دستوركار قرار می‏گیرد، متاسفانه در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی نه تنها فروش این قبیل ابزارها متوقف نشده، بلكه به لیست فروش برخی از این سایت ها، سرفصل های تازه ای متشكل از انواع وسایل انتظامی و نظامی اضافه شده كه با هزینه های اندك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه هر شهروند،یک مركز جاسوسی!


فروش سلاح شكاری، كلت بادی و گازاشك آور، دست بند، شوكرو مجوزهای حمل این سلاحها در این فروشگاه هابه هر شهروندی این امكان را می‏دهد تا خانه اش را علاوه بر مبدل كردن به یك مركز جاسوسی، تبدیل به یك زرادخانه نماید و شاید در آینده نزدیك شاهد عرضه و فروش آنلاین سلاح های سنگین نیز باشیم! اگرچه شكی نیست برخی از این فروشگاه ها در حال شیادی هستند، اما...


پس از آنكه نگرانی های فراوانی از سوی افكارعمومی پیرامون فروش گسترده ابزارهای متعدد و متنوع استراق سمع و تصویر به عنوان یك تهدید برای امنیت اجتماعی و حفظ حریم شهروندی مطرح شد و مسئولان امر نیز اعلام كردند طرحی برای برخورد با فروشندگان این وسایل در دستوركار قرار می‏گیرد، متاسفانه در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی نه تنها فروش این قبیل ابزارها متوقف نشده، بلكه به لیست فروش برخی از این سایت ها، سرفصل های تازه ای متشكل از انواع وسایل انتظامی و نظامی اضافه شده كه با هزینه های اندك به فروش گذاشته شده است!

فروش ابزارهای جاسوسی در بسیاری از كشورهای جهان مغایرتی با قوانین ندارد، اما معمولاً تكنولوژی این ابزارهای جاسوسی برای عموم از سطح مشخصی بالاتر نمی‏رود و اصولاً فروش این ابزارها نیز با عنوان جاسوسی صورت نمی‏پذیرد، چرا كه در تمامی دنیا و از جمله ایران تجسس اعم از استراق سمع یا نظایر آن از شهروندان، تجاوز به حریم خصوصی و جاسوسی از مراكز و دفاتر دولتی و یا محل سكوت مسئولان رسمی، دقیقاً با لفظ "جاسوسی" به عنوان یك جرم در قوانین جزایی دولت ها مشخص شده و معمولاً مجازات سنگینی دارد.

در ایران برخلاف بسیاری از كشورهای دیگر، بخش قابل توجهی از مردم روحیه تجسس و كشف موضوعات خصوصی دیگران (اعم از بستگان، آشنایان و دشمنان یا غریبه‏ها) را دارند كه متاسفانه این وضعیت با آموزه های دینی و نص صریح قرآن كه در آن تجسس به صراحتاً نهی می‏شود، اختلاف آشكار دارد. اما به هر حال این روحیه كنجكاو هر چند در سال های اخیر و میان دو نسل معاصر اندكی كاهش یافته، ولی همچنان وجود دارد. با واردات شدید كالاهای چینی و كره ای، بخشی از محصولاتی كه وارد بازار شد، زمینه ساز توسعه عمومی گشت و برخی ابزارهای تجسس در احوالات شخصی دیگران كه در اختیار نهادهای امنیتی بود را در معرض فروش عمومی قرار داد.

با گسترش فروش این محصولات و هشدارهای افكارعمومی در خصوص اتفاقاتی كه شیوع این ابزارها می‏تواند بر سر حریم های خصوصی بیاورد و آسایش عمومی و امنیت شهروندی را متزلزل سازد، نهادهای مسئول و به طور خاص نیروی انتظامی، برخوردهایی با فروشندگان این وسایل در سطح شهرها انجام دادند كه انصافاً تا حدودی منجر به كنترل فروش این وسایل شد اما در فضای اینترنت نه تنها سایت های فراوان این ابزارآلات بسته نشد و با گردانندگان این فروشگاه های اینترنتی برخوردی صورت نپذیرفت، بلكه عرضه سری جدید محصولات امنیتی در برخی از این فروشگاه ها نیز آغاز شده است.

فروش انواع سلاح های شكاری، كلت های بادی و گازهای اشك آور، دست بندها، شوكرها و تهیه مجوزهای حمل این وسایل جزو سرفصل های تازه این فروشگاه هاست كه به هر شهروندی این امكان را می‏دهد تا خانه اش را علاوه بر مبدل كردن به یك مركز جاسوسی، تبدیل به یك زرادخانه نماید و شاید در آینده نزدیك و با عدم برخورد، شاهد عرضه و فروش آنلاین سلاح های سنگین نیز باشیم! اگرچه شكی نیست برخی از این فروشگاه ها در حال شیادی هستند، اما در هر حال بسیاری از این فروشگاه ها پس از خرید آنلاین، با پست یا پیك، محصول مورد نظر را تحویل می‏دهند و از این حیث به نظر می‏رسد كنترل این مسئله در فضای مجازی برای حفظ امنیت خصوصی مردم، یك اولویت باشد.

انواع دوربین های مخفی

دوربین جاسوسی به اندازه یك پیچ

به شما یكی از كوچكترین دوربین های جاسوسی را معرفی می كنیم كه كمتر كسی بتواند به آن شك بكند. این دوربین جاسوسی در جلوی یك پیچ طراحی شده است و به راحتی می توانید آن را روی اغلب جاهایی نصب كنید بدون این كه كسی حتی باور كند كه این یك دوربین جاسوسی است.

دوربین

قیمت این دوربین دوست داشتنی 48 دلار است.

دوربین شكاری

تلسكوپ و ركوردر شكاری

این وسیله دارای یك دوربین و ضبط كننده قدرتمند است!

دوربین و ضبط كننده شكاری با قابلیت عكس برداری و فیلم برداری از تصاویر دور!

- بزرگنمایی 30X

- دارای سنسور CMOS رزولیشن 0.3 مگاپیكسل

- قابل اتصال به مموری SD حداكثر 16 گیگابایت

- فیلم برداری بدون صدا

- ضبط فیلم با فرمت AVI

- كم وزن و قابل حمل (300 گرم)

خودكاردوربین دار6 مگاپیكسلی SUMSUNG اصل كره

در نگاه اول شما یك خودكار در اختیار دارید برای انجام امور روزانه

دوربین

اما آنچه این خودكار رابا خودكار های دیگر متمایز نموده است چند عمل هنرمندانه مثل عكسبرداری و فیلمبرداری با كیفیت بسیار بالا ست :

كه اگر بخواهیم برای هر كدام ازاین كارآیی ها وسیله ای مناسب با این كیفیت صدا و تصویر داشته باشیم تا هر زمان كه اراده كنیم خاطره تلخ و شیرینی را با رزولیشن بسیار بالا و وضوح تصویر غیر قابل وصف ثبت نماییم اولا باید هزینه بسیار بالایی را متحمل شویم ثانیا همواره باید حجم و وزن بالایی را با خود حمل نماییم كه عملا به هیچ وجه امكان پذیر نمی باشد. و مهم تر و جالبتر از همه اینكه با لنز بسیار ریز و غیر قابل دیدی كه این خودكار دارد بدون اینكه كسی متوجه شود میتوانیم فیلم بسیار عالی و یا عكسی هایی با كیفیتی باور نكردنی داشته باشید كه این امكان با هیچ وسیله دیگری وجود ندارد.

مشخصات فنی دستگاه :

-خودكار دوربین دار لنز بسیار ریز 8 مگاپیكسلی

-فیلمبرداری با رزولوشن 736x576 برای اولین بار در ایران (این رزولیشن حقیقی و تست شده می باشد)

- عكسبرداری با رزولیشن واقعی 1280x960

-حافظه داخلی رم خور قابل ارتقا تا 14 گیگ

-فرمت فیلمبرداری AVI

-فرمت عكسJPG

- عمر مفید باتری با یكبار شارژ یكساعت

این خودكار بسیار باریكتر از تمام خودكار های مشابه موجود در بازار و زیبا تر از همه آنهاست.

قیمت: 138,000 تومان

كوچكترین دوربین فیلمبرداری جهان: مینی دی وی Mini DV MD80

فیلمبرداری با كیفیت HD واقعی

قابلیت فیلمبرداری در سرعت های بالاتر از 100 كیلومتر

پشتیبانی 16 گیگ رم میكرو اس دی

كیفیت بالای صدا و به ویژه تصویر

دارای سنسور حساس به صدا با قابلیت فیلمبرداری اتوماتیك به محض شنیدن صدا

باطری قوی با قابلیت دو ساعت فیلمبرداری مداوم و 250 ساعت (بیش از 10 روز) آماده باش

ضبط بیش از پنج و نیم ساعت فیلم در یك رم 8 گیگ و 11 ساعت با رم 16 گیگ

امكان استفاده به عنوان وب كم و یا دوربین مدار بسته

فیلمبرداری برای مدت طولانی تر با اتصال آداپتور به برق

تعویض مموری در صورت پر شدن حافظه و همچنین استفاده از مموری برای نقل و انتقال داده های دیگر

گیره قابل نصب روی لباس و گردن بند

قاب محافظ سیلیكونی با قابلیت دفع ضربات احتمالی كه به دلیل خاصیت ارتجاعی از آسیب های احتمالی تا حد چشمگیری می كاهد

ایده آل برای مستند سازان و خبرنگاران حرفه ای

امكان نفوذ به هر جایی كه حمل دوربین به آنجا ممنوع بوده و به هیچ طریق نمی توان از آنجا فیلمبرداری كرد

دوربین

این دوربین طوری طراحی شده است كه در آن به میزان قابل توجهی از لرزشهای حین فیلمبرداری كاسته شده و به همین علت وضوح و كیفیت آن در مقایسه با خودكارهای دوربین دار و انواع دوربین های مخفی دیگر تفاوت شایانی دارد ضمن آنكه در انواع دیگر دوربین ها حافظه آنها قابلیت ارتقا و یا تعویض نداشته و همین موضوع دستگاه را در مواجهه با ویروسها و یا مشكلات سخت افزاری آسیب پذیر و در بسیاری موارد بلا استفاده می كرد.

برای روشن شدن بسیاری از مشتریان به استحضار می رساند كه شركت سازنده این دوربین انواع مختلفی از مینی دی وی ها را تولید كرده و تفاوت عمده آنها در فرق ظاهری شان می باشد، و تنها تفاوت آنها در نامشان می باشد كه عبارتند از: MD 80 ،PD 80 ،VD 80، MD80s


منبع:سایت آینده نیوز

بخش اجتماعی