تبیان، دستیار زندگی
دوست داشتم فیلم "شاعر زباله ها" در بخش مسابقه قرار بگیرد ، اما مسوولان جشنواره در پاسخ به من گفتند با توجه به اینکه فیلم در جشنواره شیکاگو شرکت داشته، به همین دلیل نمی تواند در بخش مسابقه حضور داشته باشد. محمد احمدی کارگردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلایه کارگردان "شاعر زباله ها" از راه نیافتن به بخش مسابقه جشنواره


دوست داشتم فیلم "شاعر زباله ها" در بخش مسابقه قرار بگیرد ، اما مسوولان جشنواره در پاسخ به من گفتند با توجه به اینکه فیلم در جشنواره شیکاگو شرکت داشته، به همین دلیل نمی تواند در بخش مسابقه حضور داشته باشد.

محمد احمدی کارگردان فیلم سینمایی "شاعر زباله ها" در نشست پرسش و پاسخ این فیلم گفت: " عوامل این فیلم زمستان سال گذشته با وجود شرایط سختی که در آبعلی بود و ما در آنجا فیلمبرداری می کردیم، همکاری لازم را داشتند."

نگار اسکندرفر، بازیگر با اشاره به اینکه من علی رغم تعطیل شدن نشریه کارنامه هنوز خود را مطبوعاتی می دانم، گفت : "انگیزه من از همکاری با عوامل فیلم "شاعر زباله ها" به موسسه فرهنگی کارنامه برمی گردد. بعد از اینکه طرح را دیدم و صحبت هایی که با محمد احمدی، کارگردان، پرویز پرستویی و محسن مخملباف داشتم، همکاری ام را شروع کردم."

محمد احمدی در ادامه جلسه در پاسخ به این سوال که هدف شما از ساخت این فیلم شرکت در جشنواره فیلم فجر بوده یا برای اکران، گفت : " فیلم شاعر زباله ها با صداقت ساخته شده است، البته نگاهی هم به گیشه داشتم وبرایم مهم بوده است. البته من از مسوولان جشنواره فیلم فجر گلایه دارم، چرا که دوست داشتم فیلمم مورد قضاوت قرار بگیرد و در بخش مسابقه شرکت داشته باشد، اما مسوولان جشنواره در پاسخ به من گفتند با توجه به اینکه فیلم قبل از جشنواره در فستیوال شیکاگو شرکت داشته، به همین دلیل نمی تواند در بخش مسابقه حضور داشته باشد، در حالی که این مساله در قانون نیامده است و هیچ فستیوالی این گونه برخورد نمی کند، حتی جشنواره کن که از معتبرترین فستیوال ها است."

وی در ادامه افزود: "تنها یک انگیزه باعث شد که فیلمم را راهی جشنواره کنم و آن هم تماشاگران بودند که قصد داشتم آنها این فیلم را خوب ببینند و نظرشان را بگویند، اما باز هم مسوولان جشنواره کم لطفی کردند و این فیلم ساعت 22:30 به نمایش گذاشته شد. زمانی که همه خسته هستند."

کارگردان فیلم "شاعر زباله ها" درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفت: "بازیگران این فیلم با مشورت هایی که با پرویز پرستویی داشتم، انتخاب کردم. البته فرزین محدث نقش خیلی کوتاهی را در فیلم "مارمولک" بازی کرده بود. زمانی که پیشنهاد این گزینه را دادند، آقای پرستویی هم اعلام کردند من هم آقای محدث را مد نظر داشتم."

فرزین محدث، بازیگر این فیلم در پاسخ شما بازیگر تئاتر بودید و بازی در این فیلم نخستین تجربه حرفه ای شما در سینما است، به بازی در تئاتر علاقمند هستید یا در سینما، گفت : "برای من هیچ تفاوتی نمی کند. من به بازیگری علاقمند هستم و صرفاً کار برایم اهمیت دارد.