تبیان، دستیار زندگی
برای پیروزی در بازی زندگی باید نیروی خیالمان را آموزش دهیم. کسی که به قوه تخیل خود آموخته باشد که تنها نیکی را تصویر کند و ببیند خواهد توانست به همه مرادهای به حق دلش، خواه سلامت، خواه ثروت و خواه محبت و خواه دوستی و خواه بیان کامل نفس و یا هر آرمان بزرگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درسی برای آموزش به ذهن


بسیاری از ما در اوقاتی از روز یا روزهایی از ماه دچار دگرگونی های نا خوشایندی می شویم. و احساس هایی پیدا می کنیم که حضورشان به عدم انگیزه ، و توان لازم برای زدگی موفقیت آمیز می انجامد. واقعیت این است که رفتار ما از احساس ما سرچشمه می گیرد و احساس ما از افکار ما ناشی می شود . بنابراین اگر یاد بگیریم افکار خود را اصلاح کنیم و مسیر خوشایند و ثمربخشی را در پی بگیریم مطمئنا قادر خواهیم بود احساس های بهتری را هم در خود ایجاد کنیم .

عبارات زیر ، می تواند پیام های مثبت . آموزنده ای را برای این تغییرات خوشایند برای شما داشته باشد.

- اگر کاری انجام نشده این ماییم که آن را به انجام نرسانده ایم. اگر سوء تفاهمی ایجاد شده ما آن را به وجود آورده ایم. اگر در رنج و فشار عاطفی قرار داریم این ماییم که بودن در آن حال را برگزیده ایم. اگر تمامی آنچه که هستیم نمی شویم این ماییم که تن به دگرگونی نمی دهیم.

وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است كه شما چیز زیادی از آن نخواسته اید...

امروز، اولین روز از بقیة عمر شماست...

تنها راهی كه به شكست می انجامد، تلاش نكردن است...

ایده های نویسندگان از کجا می آید؟

هیچ کس نمی تواند به ما بیاموزد یا ما را دگرگون کند. این کار فقط از عهده خودمان بر می آید. هیچ کس نمی تواند برایمان آرامش و شادی بیاورد. این احساس ها منحصراً از آن خود ما است. هیچ کس نمی تواند استعدادهای ما را از قوه به فعل در آورد و ما را تحقق بخشد. تنها خودمان می توانیم برای به تمامی انسان شدن خویش تلاش کنیم. (لئوبوسکالیا)

- یکی از مهم ترین چیزهایی که وابستگی ذهنی و عاطفی ایجاد می کند و مانع غنی شدن و آزادی روح می شود نبخشیدن دیگران است.

- هر کسی به هر شکلی که به شما بدی کرده او را ببخشایید به جای آنکه با کینه به آزار روح خود و بی توجهی نسبت به خود مشغول شوید او را ببخشایید و رها کنید و در حق او دعای خیر کنید تا روح شما بزرگ و غنی شود.

- وقتی شما خدا را پشتوانه خود احساس می کنید اعتماد به نفس و آرامشی ژرف را تجربه می نمایید.

- اگر زیاد دیگران را سرزنش کنید به همین میزان هم مورد سرزنش دیگران واقع می شوید. اگر مدام از دیگران انتقاد کنید دیگران هم از شما فراوان انتقاد می کنند.

بنده آنی که در بند آنی. (ابوسعید ابو‌الخیر)

تنها راهی كه به شكست می انجامد، تلاش نكردن است...

- کسانی  که می خواهند همه از آنها راضی باشند عملاً در تلاشند که خود نباشند.

- اگر شما تصمیم بگیرید شخصیت مثبت، قابل احترام و با اعتماد به نفس و قاطعی باشید و براساس ارزش های فکری خودتان و نه برای خوشایند دیگران زندگی کنید در سلامت روانی و روحی به سر خواهید برد.

تنها راهی كه به شكست می انجامد، تلاش نكردن است...

- اگر شما مدتی با افراد مثبت و دارای اعتماد به نفس بالا، نشست و برخاست کنید روحیه و انرژی مثبت آنها کم کم به شما منتقل می شود و شما هم مانند آنها مثبت و دارای اعتماد به نفس بالا می شوید.

- آگاهی به این که خودمان زندگی خود را می سازیم تازه نیست با این حال بیشتر ما در برابر آن مقاومت می کنیم چون اگر آن را بپذیریم چه بسا ناگزیر به عوض کردن خود شویم از همه مهم تر این که شاید سرانجام لازم آید که از سرزنش دیگران لب فرو بندیم و مسئولیت نام آفرینش زندگی خود را عهده بگیریم. (لئوبوسکالیا)

برای پیروزی در بازی زندگی باید نیروی خیالمان را آموزش دهیم. کسی که به قوه تخیل خود آموخته باشد که تنها نیکی را تصویر کند و ببیند خواهد توانست به همه مرادهای به حق دلش، خواه سلامت، خواه ثروت و خواه محبت و خواه دوستی و خواه بیان کامل نفس و یا هر آرمان بزرگ دیگر برسد.

- - بسیاری از مردم به جای توکل به قدرت خدا از قدرت شخصی خود مدد می جویند که همواره واکنشی ناخوشایند در پی خواهد داشت.

غرور بی جا و خود بزرگ بینی، انسان ها را از هم دور نگه می دارد. شما حرکت کنید از خداوند برکت و رزق و روزی می رسد. سخت به کمک احتیاج دارید تا می توانید درست بیایید و قدرشان را هم بدانید جز با افراد عاقل و نکته دان سفره دلتان را پیش کسی باز نکنید آسوده خاطر باشید که خبری بسیار خوشحال کننده دریافت می کنید.

- اگر هنوز به مرادهای دل خود نرسیده اید نادرست طلبیده اید یعنی درست دعا نکرده اید. زیرا دعای شما همان گونه برآورده می شود که بر زبانتان جاری شده است.

- بسیاری از مردم آنچه را که عزیزتر می دارند از دست می دهند چون دائم در هراس از دست دادن آن به سر می برند. برای حفظ آن به هر گونه تمهیدات بیرونی دست می زنند. حال آنکه تنها علت از دست دادن آن ترس است که تصویری مخرب در ذهن ایجاد می کند.

نتیجه تلاش

اجازه تحمیل اندیشه به هیچ کس ندهید به تحلیل های او گوش کنید و در نهایت، خود تصمیم مقتضی را بگیرید. وقتی که دوستان وفادار داشته باشید دیگر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد اگر اراده و پشتکار دارید طرح شما موفق است.

- یکی از موانع بزرگ اعتماد به نفس ترس است. بهترین راه غلبه بر ترس اقدام است. اگر از کنفرانس دادن می ترسید تنها راه حل، کنفرانس دادن است.

- هر کس هر آنچه برای دیگری آرزو کند همانا برای خود آرزو کرده است. لعن و نفرین، به خود دشنام دهنده بر می گردد. اگر انسانی برای کسی بدبختی بخواهد بی تردید بدبختی به سراغ خود او خواهد آمد اگر به کسی کمک کند تا به موفقیت برسد همانا راه موفقیت خود را همواره کرده است.

- تردید، خشم، اضطراب، ترس و نفرت یافته های تن را پاره می کند و به سلسله اعصاب آسیب می رساند و مسبب همه بیماری ها و هر چه بلا و مصیب می باشد.

- خیرخواهی انسان نیک خواه پیرامونش هاله ای عظیم از حمایت می آفریند از این رو هر سلاحی که به سوی او نشانه رود کارگر نخواهد افتاد به عبارت بهتر محبت و رضامندی دشمنان درون او را نابود می کنند. از این رو برون از خویش نیز دشمنی نخواهد داشت.

انسان نباید از ظاهر مخالف امور آزرده شود چون باید یقین بدارد که خرد لایتناهی از منافع و مصالح او حمایت می کند و از هر وضعیتی بهره می جوید تا خیر و صلاحش را پیش آورد.

- با ترس از اینکه مبادا بیمار شوید مدام حواستان در پی بروز علائم بیماری ها می رود و با همین کار خود ناخواسته و ناخودآگاه هر چه ناخوشی و بلا را به سوی خود می کشانید.

- همیشه تلاش کنید از گذشته برای حال استفاده ببرید و در حال چنان کنید که زندگی آینده بهتر شود که شکل دادن به زندگی، وظیفه ماست فقط بردباری پیشه کنید با اطمینان به این که بحث همواره با شما خواهد بود یادیان باشد اگر موفقیت راه میان بری داشت امروز دنیا پر از کامیابان و بزرگ مردانی بود که کاخ موفقیت را فتح کرده بود.

- من همانقدر به خدا محتاجم که او به من مشتاق است زیرا من همچون ابزاری هستم در دست خدا تا مشیّت خود را از طریق من به انجام برساند.

شجاع ترین مردم آن است كه حرف حق را بزند.

- اگر می خواهید افکار ناشی از ترس را نابود کنید به آنها بی اعتنا باشید و ایمان خود را در عمل نشان دهید.

- نخستین گام برای کسب موفقیت این است که از آنچه هستید شادمان باشید چه بسیارند مردمانی که از خود ملولند و آرزو دارند- دیگری- باشند. چنین مردمانی از اعتماد و اتکاء به نفس بی بهره اند.

- به زندگی گذشته خود بنگرید تا ببینید چگونه با کلامتان سعادت یا مصیبت را به سوی خود فرا خوانده اید. ذهن نیمه هوشیار ذره ای حس شوخ طبعی ندارد. مردم به گونه ای مخرب درباره خود شوخی می کنند و ذهن نیمه هوشیار نیز آن را جدی می گیرد به محض اینکه سخن می کنید تصویری ذهنی ایجاد می کنید بر ذهن نیمه هوشیار اثر می گذارد و آنگاه آن تصویر در برون جلوه گر می شود و عینیت می یابد. (اسکاول شین)

بخش خانواده ایرانی

فرآوری و تنظیم: کهتری


منابع:

کتاب راز های موفقیت در زندگی- منصوره صفایی

خانواده سبز

وبلاگ جملات قصار

مقالات مرتبط

هدفمند سازی توانایی ها

پیش نیاز های خوب بودن

می تونی از این خوب تر باشی

تو بی همتایی، می دونستی؟

هر آنچه می خواهید، انجام دهید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.