تبیان، دستیار زندگی
نشست پرسش و پاسخ فیلم "چهارشنبه‌سوری" اصغر فرهادی امشب با حضور کارگردان، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده، مانی حقیقی فیلمنامه‌نویس، حسین جعفریان، حسن زاهدی و فرامرز ابوالصدق در سینما صحرا برگزار شد. در ابتدای این نشست اصغر فره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"چهارشنبه‌سوری" سینمایی‌ها در سینمای مطبوعات


نشست پرسش و پاسخ فیلم "چهارشنبه‌سوری" اصغر فرهادی امشب با حضور کارگردان، سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده، مانی حقیقی فیلمنامه‌نویس، حسین جعفریان، حسن زاهدی و فرامرز ابوالصدق در سینما صحرا برگزار شد.

در ابتدای این نشست اصغر فرهادی در ارتباط با نام فیلم "چهارشنبه‌سوری" گفت: "من می‌خواستم فیلم زمانی ساخته شود که شب عید باشد و مردم در حال خانه‌تکانی باشند تا بتوان یک کارگری که برای کار به منزل می‌رود را نشان داد و فکر می‌کنم یکی از شب‌هایی که هم مناسبت خاصی دارد و هم اینکه نزدیک عید است چهارشنبه‌سوری است."

در ادامه مانی حقیقی درباره فیلم گفت: "من حدود دو سال پیش فیلم "شهر زیبا" به کارگردانی اصغر فرهادی را در جشنواره دیدم و فکر کردم یکی از معدودترین کارهای خوب بعد از انقلاب است و سعی کردم از نزدیک با سازنده این اثر آشنا شوم که این موفقیت هم حاصل شد.

من در همان ابتدای این آشنایی از نزدیک در جریان این طرح قرار گرفتم و از اردیبهشت تا دی بر سر این فیلمنامه با یکدیگر کار کردیم و با وجود تمام مشکلاتی که از نظر فکری با یکدیگر داشتیم، توانستیم به یک نتیجه قابل قبول برسیم."

فرهادی هم در ادامه افزود: "من و حقیقی سلیقه مشترک با هم نداشتیم، ولی با تمام این احوال توانستیم به یک فیلمنامه قابل قبول برسیم. ایده این طرح با نگاه من به یکی از شرکت‌های خدماتی منازل بود و فکر کردم می‌توان از طریق یکی از همین کارگرها داخل فضای شخصی منزل یک فرد شویم."

ساداتیان هم درباره اکران فیلم "چهارشنبه‌سوری" در خارج از کشور گفت: "من دوستی در فرانسه دارم که بعد از دیدن فیلم به من گفت این فیلم می‌تواند در جشنواره‌های بین‌المللی به نمایش درآید و حتی در زمان اکران در خارج از کشور هم می‌تواند فروش خوبی داشته باشد.

فکر می‌کنم چون فیلم خوش‌ساختی است می‌تواند سرمایه خود را برگرداند."

مانی حقیقی در ادامه افزود: "کار با فرهادی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و من خودم را همکار او در فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی می‌دانم و در درجه اول او را خالق این اثر می‌دانم و خود را در خدمت اثر."

در انتها فرهادی با تشکر از تمامی عوامل گفت: "جا دارد از هدیه تهرانی به خاطر بازی راحت و روانش، از حمید فرخ‌نژاد برای همکاری صمیمانه در خلق اثر و دیگر عوامل فیلم تشکر کنم