تبیان، دستیار زندگی
مقاوم است راحله در فیلم "به نام پدر" از جمله زنانی است که در طول جنگ همسران‌شان حضوری فعال در این عرصه داشتند و با بردباری این مسأله را تحمل کردند. مهتاب نصیرپور، بازیگرفیلم "به نام پدر" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، در گفتگو با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راحله "به نام پدر" زنی صبور و مقاوم است


راحله در فیلم "به نام پدر" از جمله زنانی است که در طول جنگ همسران‌شان حضوری فعال در این عرصه داشتند و با بردباری این مسأله را تحمل کردند.

مهتاب نصیرپور، بازیگرفیلم "به نام پدر" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، در گفتگو با خبرنگار سینمایی "مهر" در مورد بازی در نقش راحله گفت: "معتقدم همیشه باید به ابزاری که فیلمنامه در اختیار بازیگر قرار می‌دهد رجوع کرد. فیلمنامه "به نام پدر" نکات محدودی در اختیار من قرار می‌داد، ولی آقای حاتمی‌کیا اصرار داشت راحله نمونه زنان صبور و بردباری باشد که در طول جنگ همسران‌شان در جنگ بوده‌اند.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: "البته این یک مفهوم کلی بود و من سعی کردم به این مفهوم کلی در ذهن حاتمی‌کیا نردیک بشوم و واقعا نمی‌دانم چقدر در این خصوص در اجرای نقش موفق عمل کردم. در کنار این قضیه حضور آزیتا حاجیان کمک زیادی در نزدیک شدن من به این نقش انجام داد."

وی در مورد محور بودن شخصیت‌های مرد در فیلم‌های حاتمی‌کیا گفت: "من وقتی فیلمنامه "به نام پدر" را خواندم، مقداری تعجب کردم که زن‌ها کمی نقش بیشتری نسبت به دیگر کارهای حاتمی‌کیا دارند و دیده می‌شوند. معتقدم با گذشت زمان موجودیت واقعی زن‌ها در کار کارگردان‌هایی نظیر حاتمی‌کیا جای واقعی خود را پیدا می‌کند."

نصیرپور در مورد همکاری با حاتمی‌کیا گفت: "فرصت بسیار مغتنمی بود برای من و در عین حال تجربه خوشایندی نیز محسوب می‌شود و امیدوارم از این فرصت درست استفاده کرده باشم."