تبیان، دستیار زندگی
برای نزدیک شدن به نقش میثم در فیلم "به نام پدر" از راهنمایی‌های آزیتا حاجیان و پرویز پرستویی استفاده‌های زیادی کردم. کامبیز دیرباز، بازیگر فیلم "به نام پدر " در بازی در نقش میثم گفت: در وهله اول فیلمنامه "به نام پدر" کار خو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از راهنمایی‌های پرستویی و حاجیان استفاده کردم


برای نزدیک شدن به نقش میثم در فیلم "به نام پدر" از راهنمایی‌های آزیتا حاجیان و پرویز پرستویی استفاده‌های زیادی کردم.

کامبیز دیرباز، بازیگر فیلم "به نام پدر " در بازی در نقش میثم گفت: در وهله اول فیلمنامه "به نام پدر" کار خوبی بود، اما از آن مهمتر رفتن جلوی دوربین کارگردانی بود که با آثارش به سینما علاقمند شدم. به هر حال در این فیلم در کنار سه نسل از بازیگران سینمای ایران کار کردم و هر سه این بازیگران یعنی پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور و گلشیفته فراهانی جزو بهترین بازیگران فعلی سینمای ایران هستند. این امر و بازی در این اثر یکی از شانس‌های زندگی من بود و سعی کردم از این امکان موجود به بهترین وجه استفاده کنم. البته اینکه موفق شده‌ام یا نه بستگی به نظر منتقدان و تماشاگران دارد.

وی در مورد اختلاف بین نسل‌ها در آثار اخیر حاتمی‌کیا و فیلم "به نام پدر" گفت: به هر حال این اختلاف بین نسلی که در بطن جنگ حضور داشت و نسلی که جنگ را تجربه نکرده وجود دارد و قابل لمس است. در جامعه ما الان به طور مثال برادر کوچک من عقایدش با من تفاوت‌های عمده ای دارد و این باید در قالب آثار سینمایی مطرح و حل بشود تا به نوعی تفاهم و همدلی بین نسل‌ها به وجود آید و در عین حال مشخص شود کدامیک درست می‌گویند و بر حق هستند.

دیرباز در ادامه افزود: برای نزدیک شدن به نقش میثم بعد از خواندن فیلمنامه از مشاوره فردی باستان‌شناس استفاده کردم و این مشاوره بسیار مفید بود، چون میثم در فیلم یک دانشجوی باستان‌شناسی است و در کنار آن از راهنمایی‌های خانم آزیتا حاجیان و کمک‌های پرویز پرستویی استفاده‌های زیادی کردم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: "کار با حاتمی‌کیا بسیار عالی بود و به شدت مایلم این تجربه دوباره تکرار شود.