تبیان، دستیار زندگی
یك شب" درباره "خیانت" است نیكی كریمی گفت: "یك شب "متعلق به سینمای متعارفی كه شاهد آن هستیم نیست و سوژه آن شخصی است.این فیلم حس و افكار درونی من است.همیشه می خواستم فیلمی درباره خیانت بسازم «نیكی كریمی» كارگردان فیلم «یك شب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیكی كریمی : فیلم" یك شب" درباره "خیانت" است


نیكی كریمی گفت: "یك شب "متعلق به سینمای متعارفی كه شاهد آن هستیم نیست و سوژه آن شخصی است.این فیلم حس و افكار درونی من است.همیشه می خواستم فیلمی درباره خیانت بسازم

«نیكی كریمی» كارگردان فیلم «یك شب» در جلسه پرسش و پاسخ نمایش فیلم خود كه برای نخستین بار در ایران اتفاق می افتاد ضمن اظهار تاسف از كیفیت نمایش فیلم گفت: هیچ وقت فكر نمی كردم برای اولین بار فیلمم را با چنین كیفیتی نمایش بدهم.

كریمی درباره علت روی آوردن به فیلمسازی گفت: من احترام زیادی برای بازیگرها قایل هستم اما بازیگری برایم كافی نبود و نمی خواهم در سن 34 سالگی كماكان بازیگر باشم .من دوست دارم یاد بگیرم اما بازیگری دریك محدوده ای تمام می شود مگر چقدر فیلمنامه خوب وجود دارد؟ من به دنبال چیز تازه ای هستم وچون چند داستان در ذهنم داشتم دلم می خواست به صورت فیلم در بیاورم.

این بازیگر و فیلمساز كشورمان به چگونگی ساخت «یك شب» اشاره كرد و گفت:«یك شب» متعلق به سینمای متعارفی كه شاهدش هستیم نیست و سوژه ای شخصی دارد. من یك سال می نوشتم وتحقیق می كردم مثلا برای مرد اول كه زندگی دوگانه ای دارد با همین آدم ها گفتگو كردم وبعضی از دیالوگ ها را هم از این گفتگو در آوردم.

وی اضافه كرد: فیلم من همان سوژه ای است كه دوست داشتم كار كنم و به این فكر نكردم كه چه سینمایی است و چه می خواهد بگویم . یك شب آن كاری است كه دلم می خواست انجام بدهم و خیلی شخصی است .

كریمی در پاسخ به این سوال كه آیا تحت تاثیر فیلم «ده»كیارستمی بودگفت: با عرض پوزش باید بگویم نه.چرا فكر می كنند مثلا هر كس كه فیلم جنگی می سازد شبیه حاتمی كیا فیلم ساخته است .

این فیلمها هیچ ربطی به هم ندارد فیلم «ده» در دو شات گرفته شده ولی دوربین من آنجا نیست .فیلم ها داستان و لوكیشن های كاملا متفاوت دارند.

وی درباره تلخ و سیاه بودن«یك شب» گفت: به عنوان یك زن اگر حس دیگری داشتم حتما یك فیلم دیگری می ساختم.این حسی است كه در اطراف و جامعه ای حس می كنم اگر میخواهید فیلم كمدی بسازید آن چیز دیگری است. به نظر من حس و موقعیت دراماتیك را فقط غم وتلخی ایجاد می كند.

وی تصریح كرد:‌شادی چیز دراماتیكی نیست اگر فیلم رئال می سازید یا باید واقعی باشید تا از یك شادی ویژه حرف بزنید. یك شب حس و افكار درونی من است.

كریمی به انتخاب «هانیه توسلی»در فیلم اشاره كرد و گفت: هانیه خصوصیات نقش را داشت .من دختری در سن 20 تا 24 سال در نظر داشتم كه معصومیت توام با هوش داشته باشد .چون دختر فیلم به دنبال آگاهی است و این شب برایش مثل خواب است.در این شب گیر افتاده واین او را به فكر وا می دارد.

وی در باره عنصر بازی در«یك شب »گفت: بازیگری به عنوان یكی از عوامل فیلم به كمك ام آمد . من آدم های زنده و طبیعی می خواستم به همین خاطر بازیگرها را بدون اینكه با انها تمرین كنم یا از قصه خبر داشته باشند وارد فیلم كردم. فكر می كنم بازیگر هر چقدر كمتر تمرین كند و حس اش را نشان بدهد بهتر است.

كریمی تصریح كرد: بازیگری 10 ثانیه حس است كه باید بهترین 10 ثانیه ای باشد كه تو به عنوان بازیگر ارائه می كنی.

من هم در یك شب فكر كردم كه هر چقدر كلیت بازی به حس فیلم نزدیك تر باشد بهتر است گو اینكه فیلم من فیلم بازیگر نیست.