تبیان، دستیار زندگی
هر بار كه یك فایل word را در كامپیوتر خود ذخیره می‌كنید یا عكس‌های دوربین دیجیتال خود را در هارد درایو می‌ریزید، به مرگ دیجیتالی ذره‌ای نزدیك شده‌اید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از مرگ دیجیتالی جلوگیری كنید!

از مرگ دیجیتالی جلوگیری كنید!

هر بار كه یك فایل word را در كامپیوتر خود ذخیره می‌كنید یا عكس‌های دوربین دیجیتال خود را در هارد درایو می‌ریزید، به مرگ دیجیتالی ذره‌ای نزدیك شده‌اید. با وجود این همه قطعه جابه‌جا شونده هارد درایو محكوم به مرگ است. بنابراین برای اینكه جان سالم بدر ببرید، یك بك آپ از فایل‌ها و اطلاعات با ارزش خود تهیه كنید. می‌پرسید چرا؟ چون این فقط چند فایل نیست كه از آن پشتیبان(Backup) تهیه می‌كنید، بلكه مجموعه‌ای از عكس‌های به یاد ماندنی عزیزانتان، آهنگ‌های تداعی كننده یك خاطره و احساس و همچنین اسناد مالی و اداری‌تان است. بنابراین هر طور كه شده با مرگ دیجیتالی، مقابله كنید، حسابی به ضررتان تمام می‌شود.

تمامی این كارها با كامپیوتر سر و كار دارد، نرم‌افزارهای زیادی در دسترس‌تان وجود دارد. در عصر دیجیتال دنبال ساده‌ترین راه حل می‌گردیم: هر چه برنامه مورد نظر كاربری آسان‌تری داشته باشد، شما هم كار خود را بهتر انجام می‌دهید. علاوه بر این، قرار نیست حتما آخرین نسخه از برنامه نجات‌بخش فایل‌های ارزشمند خود را در اختیار داشته باشید تا از مرگ دیجیتالی جلوگیری كنید. اول از همه، همه چیز را سازماندهی كنید و هر چیزی را در جای خود قرار دهید. مثلا عكس‌های خود را در فلدر جداگانه و آهنگ‌ها را در فدر دیگری قرار دهید و هیچ وقت از این امر غافل نشوید.

یك هارد بیرونی (Extrenal)،‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای تهیه فایل پشتیبان باشد. وقتی از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه كردید، چنان چه به هارد بیرونی خود در كوتاه مدت نیاز ندارید، آن را در كمد یا یك جای امن قرار دهید، اما اگر اطلاعات شما خیلی برای‌تان اهمیت دارد گاو صندوق گزینه بهتری است.

منبع: هموطن سلام

مطالب مرتبط:

ناپدید شدن درایوها!

بازیافت پیشرفتة اطلاعات پاك شده در كامپیوتر

5 کاری که هر کاربر باید قبل از سفر انجام دهد

وقتی نمی‌توان فایلی را پاک كرد!

اطلاعات به آسانی پاك نمی‌شوند!