تبیان، دستیار زندگی
اگر قرار باشد دوستان شما نزدیک ترین افراد زندگی تان باشند و تمام لذت هاو تفریحات تان را کنار آن ها باشید ، همین ها می توانند زندگی مشترک تان را خراب کرده باعث دوری شما از همسرتان شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حد و مرز دوستی ها بعد از ازدواج

دوستی

پس از ازدواج ، به تدریج متوجه تغییراتی در دوستان خود خواهید شد. معمولا دوستان متأهل باشادی شما را به فهرست زوج هایی که می‌توان با آنها قرار مسافرت و شام گذاشت، وارد می‌کنند و از طرف دیگر، ممکن است ازدواج شما موجب شود که دوستان مجردتان متوجه ناموفق بودن خودشان در امر ازدواج و داشتن یک زندگی مستقل شوند. اما چگونه می‌توان با دوستانی که هر یک به شیوه خود فکر می‌کنند، کنار آمد؟ آیا باید این دوستی ها را حفظ کنید؟

بعد از ازدواج شما وارد شبکه ی گسترده ای از ارتباطات می شوید. تنها ارتباط با همسرتان نیست که تعیین کننده ی موفقیت شما در ازدواج است. شما باید با خانواده ی او ،دوستان او حتی شغل او و همچنین همسرتان هم با دوستان شما ،خانواده تان و شغل و دلمشغولی های شما ارتباط درست برقرار کند.

برپا کردن یک زندگی اجتماعی که بتواند هردوی شما را راضی نگهدارد ، نشانه بسیار مثبتی از موقعیت زندگی مشترک شماست. زندگی امروز بدون روابط اجتماعی غیر ممکن است .بخش عمده ای از روابط اجتماعی این روزها را ارتباط با دوستان تشکیل می دهد. همکلاسی های دوران دانشگاه ، همکاران قدیمی و ...

بعد از ازدواج وضعیت ارتباط با دوستان کمی فرق می کند .باید هر کدام از طرفین در کنار حفظ روابط دوستانه ی خود با ایجاد تعادل در میزان رابطه ، رضایت خاطر همسرشان را تأمین کنند.

قراری که هر از گاه با دوستان  خود می‌گذاریم، معاشرت سالمی‌ است و به نوعی یک مرخصی کوتاه از زندگی زناشویی محسوب می‌شود. اما اگر شما دونفر درباره مدت زمانی که دور از هم هستید توافق ندارید ،ممکن است دچار مشکل شوید.

برای مثال اگر شوهر دوست دارد در هفته دو شب را با دوستان خود باشد و همسرش می‌خواهد هر شب با هم شام بخورند احساسات هر دو لطمه دیده و این لطمه به مشاجره ختم خواهد شد. گفتگوی ساده و باز در اینجا بسیار راهگشا خواهد بود. بگذارید عزیزتان از انتظارات شما آگاه شود و خود را آماده کنید که گفتگو در هر دو طرف به مصالحه ختم شود. اگر بتوانید درباره روزها یا ساعاتی که با دوستانتان می‌گذرانید بر سر برنامه و زمان مشخصی به توافق برسید، هر دو سود می‌برید.

اگر قرار باشد دوستان شما نزدیک ترین افراد زندگی تان باشند و تمام لذت هاو تفریحات تان را کنار آن ها باشید ، همین ها می توانند زندگی مشترک تان را خراب کرده  باعث دوری شما از همسرتان شوند.

دوستان مشترک

در نهایت، یافتن دوستان مشترک و حفظ آنها بهترین روش برای داشتن یک زندگی اجتماعی مشترک است. بیشتر زوجهای تازه ازدواج کرده، به معاشرت با زوجهای دیگر متمایلند. این تمایل به جمعهایی خوب با عده ای که همه همراهی دارند ، منجر می‌شود و بهترین جا برای مشاهده و آموختن ریزه کاری های مثبت زندگی مشترک دیگران و ارج نهادن به نکات مثبت زندگی مشترک خود ما خواهد بود.

زندگی

اگر می خواهیم ارتباط مان با همسرمان خدشه دار نشود و از طرفی زنجیره ی دوستی های سابق مان پاره نشده و بعداز تشکیل خانواده دوستان جدیدی هم پیدا کنیم و وارد ارتباط های عمیق تری شویم ، باید با همسرمان حتی قبل از ازداوج در باره ی نوع دوستانی  که داریم،نحوه ی رفت و آمد و حد و مرز صمیمیت ها به توافق برسیم و بعد از ازدواج هم اولویت را به همسر و زندگی زناشویی مان بدهیم . سعی کنیم اگر زمانی را برای دوستان خود به صورت مجردی می گذاریم حتما با رضایت همسرمان باشد و دوستی های خانوادگی مان را افزایش دهیم. فراموش نکنید اگر قرار باشد دوستان شما نزدیک ترین افراد زندگی تان باشند و تمام لذت هاو تفریحات تان را کنار آن ها باشید ، همین ها می توانند زندگی مشترک تان را خراب کرده  باعث دوری شما از همسرتان شوند.

بخش خانواده ایرانی تبیان - فرآوری : داودی

منابع : تالار گفتمان - کتاب «خانواده موفق» و «اولین سال بعد از ازدواج»

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.