تبیان، دستیار زندگی
نسخه سینمایی« کارگران مشغول کارند» در پنجمین روز جشنواره آماده نمایش می شود نشست پرسش و پاسخ "کارگران مشغول کارند" برگزار شد نشست فیلم "کارگران مشغول کارند" با حضور علی شیدفر به عنوان مجری، مانی حقیقی کارگردان، آتیلا پسیانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگران مشغول کارند


نسخه سینمایی« کارگران مشغول کارند» در پنجمین روز جشنواره آماده نمایش می شود

نشست پرسش و پاسخ "کارگران مشغول کارند" برگزار شد

نشست فیلم "کارگران مشغول کارند" با حضور علی شیدفر به عنوان مجری، مانی حقیقی کارگردان، آتیلا پسیانی، فاطمعه معتمد آریا، محمود کلاری، کوهیار کلاری، مستانه مهاجر، احمدعلی حامد و مهناز افشار در سینما صحرا برگزار شد.

در ابتدای این نشست مانی حقیقی در ارتباط با ساخت فیلم گفت: "ساخت اولین فیلم بلند من "آبادان" طولانی شد و این امر موجب شد پیش از گرفتن پروانه نمایش ساخت این فیلم را شروع کنم.

آتیلا پسیانی بازیگر فیلم "کارگران مشغول کارند" در ادامه نتیجه این کار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: "نقشی که من در آن قرار گرفتم نقشی بود که فاصله پشت دوربین با جلوی دوربین در آن کم بود. البته این درباره همه بازیگران صدق می کند. فکر اول این داستان خیلی جالب بود. به همین دلیل از نتیجه کار راضی هستم. در این گروه دوستان بسیار خوبی دور هم جمع بودیم و رابطه صمیمانه ای حکمفرما بود.

دیگر بازیگر فیلم فاطمه معتمد آریا دلیل حضور خود را در این فیلم مجموعه عوامل و دوستان دانست و گفت: "همه ما دلایلی شبیه هم داشتیم. من از نوع نگاه مانی حقیقی در ساخت فیلم خوشم می آید و آن را قبول دارم و علاقمند به شیوه کارش هستم. شاید یکی از دلایل اصلی برای حضورم در این فیلم مانی حقیقی و نوع کار او بود." احمدعلی حامد هم که "کارگران مشغول کارند" اولین تجربه باریگری اوست، دلایل خود را برای حضور در این فیلم مجموعه عوامل ذکر کرد.محمود کلاری در ادامه گفت:

من مانی حقیقی و نوع کار او را در سینما دوست دارم و البته من از کار با کارگردانان جوان لذت می برم. من در فیلم قبلی او "آبادان" نیز به عنوان فیلمبردار حضور داشتم و این دومین تجربه من در کنار حقیقی بود." مهناز افشار دیگر بازیگر فیلم نیز دید سینمایی حقیقی را بسیار قبول دارد و در این ارتباط گفت: من با فعالیت های سینمایی مانی حقیقی آشنا بودم، اما در کنار هنرمندان پیشکسوت و حرفه ای بودن یکی از دلایل اصلی من برای حضور در این فیلم بود."مستانه مهاجر تدوینگر فیلم "کارگران مشغول کارند

در ادامه افزود: "این تجربه دوم من در کنار حقیقی بود. من ارادت خاصی به دیدگاه و سینمای او دارم." کوهیار کلاری فیلمبردار نیز در ادامه گفت: "یک اتفاق ساده بود. روزی حقیقی به من زنگ زد و گفت می خواهد در فیلمی که قرار است بسازد پدر ایفای نقش کند و از من به عنوان فیلمبردار دعوت کرد و من هم قبول کردم.مانی حقیقی بعد از اتمام صحبت های عوامل فیلم در ادامه افزود: احساس خوشبختی در این فیلم به همین راحتی شکل گرفت.

گروه ساخت این فیلم در دو یا سه روز شکل گرفت. احساس رفاقتی که در فیلم است به خاطر همین صمیمیتی است که عوامل فیلم عنوان کردند. وی یکی از ملاک های اصلی این فیلم را رفاقت دانست و گفت: "یکی از نکات مهم این فیلم حس رفاقتی بود که در فیلم به چشم می خورد."حقیقی در جواب این سوال که اگر این فیلم کوتاه ساخته می شد بهتر بود گفت: من فکر می کنم این سوژه در فیلم کوتاه بد می شد. سیر تحول در این فیلم در طرح بلند آن بود." وی این کار را یک کار هنری تلقی نمود و گفت: "من در ساخت فیلم اصلا به گیشه توجهی نداشتم و سعی داشتم به یک قصه سرگرم کننده که در بخشی از آن مخاطب به حس عاطفی برسد و در بخش دیگر برایش جذاب باشد برسم.

در ساخت این فیلم من با صراحت حرف خود را بیان کردم.محمود کلاری در ارتباط با طبیعی بازی کردن بازیگران در فیلم گفت: "تصور من این است که ما نمی توانیم غیر از آن که هستیم بازی کنیم. ما خودمان بودیم." معتمد آریا نیز در این رابطه گفت: "همه آدم ها به یک شکل هستند و مهم این است که چه کسی می خواهد در چه مقطعی خود را چگونه نشان دهد. می خواهد طبیعی نشان دهد یا غیرطبیعی.

سینما یک بخش از نگاه فرد است که به وسیله دیگران منعکس می شود."حقیقی تصریح کرد: طرح اولیه این فیلم برای عباس کیارستمی بود و مدت یکسال طول کشید تا من وی را قانع کردم که می توانم این فیلم رابسازم و او طرح را در اختیار من قرار داد.


نسخه سینمایی« کارگران مشغول کارند» در پنجمین روز جشنواره آماده نمایش می شود

مانی حقیقی کارگردان فیلم سینمایی « کارگران مشغول کارند» گفت: به احترام مخاطبان رسانه های جمعی و مطبوعات این فیلم به طریقه ویدیویی در سینما صحرا به روی پرده رفت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، وی در ادامه تصریح کرد: نسخه 35 میلیمتری فیلم « کارگران مشغول کارند» روز سه شنبه صبح آماده می شود و مخاطبان می توانند این فیلم را از روز پنجم جشنواره به طریقه 35 میلیمتری ببینند.

وی استقبال مخاطبان از این فیلم را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اگرچه در ابتدا راضی نبودم فیلم به طریقه ویدیو پخش شود، اما از اینکه این امکان برای اهالی مطبوعات بوجود آمد که فیلم را ببیند، راضی هستم.

فیلم« کارگران مشغول کارند» در بخش مسابقه سینمای ایران بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. همچنین بر اساس همین گزارش 192 میهمان خارجی از 42 کشور در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و نهمین بازار بین المللی فیلم و برنامه های تلویزیونی ایران حضور دارند.

داوران، مدیران و نمایندگان جشنواره های معتبر جهانی، دست اندرکاران تولید و توزیع، خبرنگاران و گزارشگران شبکه های معتبر تلویزیونی در این رویداد حضور دارند.

فولکر شلوندروف کارگردان معتبر سینمای آلمان، ظهیر عقاد برادر مصطفی عقاد کارگردان فقید سینما، باب پارتوف تهیه کننده مطرح هالیوود از جمله میهمانان جشنواره هستند.

نمایندگان جشنواره های معتبر جهانی چون تورنتو، کن، ونیز، نانت نیز در بیست و چهارمین جشنواره حضور دارند.