تبیان، دستیار زندگی
تا حالا با دوربین دیجیتال کار کردید؟ برای گرفتن عکس با آن باید به چند نکته توجه کنید. اما اگر شما تنها بخواهید به اصول و قاعده توجه کنید،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دوربین چی کار کنم؟

با دوربین چی کار کنم؟

تا حالا با دوربین دیجیتال کار کرده اید؟ برای گرفتن عکس با آن باید به چند نکته توجه کنید. اما اگر شما تنها بخواهید به اصول و قاعده توجه کنید، ممکن است از عکس گرفتن خسته شوید و به پیدا کردن سوژه های مناسب توجهی نکنید. دوربینتان را بردارید و به دنبال سوژه های مناسب بگردید.

ساخت مجله

صبح وقتی کارهایتان را انجام دادید و دیگر کاری ندارید، دوربینتان را بردارید و از هر چیز جالب عکس بگیرید، مثلاً از پدرتان که درحال شستن ماشین است و کاملاً خود را خیس کرده، از آشپزخانه مادرتان با کلی ظرف های نشسته، سبزی های پاک نکرده، از قناری که به جایی خیره شده، از عینک مادربزرگ و عصای پدر بزرگ، از هر چیزی که برایتان جالب است عکس بگیرید و آن را در کامپیوترتان وارد کنید و هر زمان وقت داشتید مطلبی راجع به آن بنویسید، مطمئن باشید اگر بعد از مدتی به سراغ عکس ها به همراه نوشته ها بروید خیلی به شما می چسبد.

عکس های سوال برانگیز بگیرید

شاید پیش خودتان فکر کنید که منظور ما از عکس های سوال برانگیز چیست؟ اگر شما کمی دوربینتان را جلوتر ببرید و از نزدیک از چیزی عکس بگیرید، متوجه شدن این که شما از چه چیزی عکس گرفتید کار بسیار سختی می شود.

پازل درست کنید

هر وقت به جنگلی زیبا در شمال رفتید یا در مسیر جاده کوه زیبایی را دیدید از آن عکس بگیرید و آن را روی مقوا چاپ کنید، سپس آن را با قیچی در تکه هایی ببرید، حالا پازل شما آماده است، شما می توانید آن را به هم بریزید و دوباره آن را درست کنید.

اصول و تکنیک عکاسی را یاد بگیرید

با دوربین چی کار کنم؟

اگر کسی به شما گفت اگر دوربینتان را جور دیگری تنظیم می کردی عکس بهتری می گرفتی هرگز ناراحت نشوید. همیشه به انتقادها با روی خوش گوش دهید، حتی خودتان از دیگران کمک بگیرید تا عکس های زیباتر و ناب تری بگیرید.

دوربینتان را با خود به مسافرت ببرید

اگر یک روز تطیل به همراه پدر و مادرتان به پیک نیک رفتید، یا به پارک، باغ وحش، دشت و جنگل رفتید، سعی کنید از موضوعات جذاب عکاسی کنید. عکس های خانوادگی هم بسیار به یاد ماندنی است، حتماً از تک تک اعضای خانواده خواهش کنید تا جمع شوند و یک عکس زیبا بگیرید.

بارون نگار

بخش کودک و نوجوان

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر: مهدیه زمردکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.