تبیان، دستیار زندگی
روح «آزاد» رها شد هموطن سلام - سرانجام شاعر و مترجم نامدار ، «محمود مشرف آزاد تهرانی» (م.آزاد) پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان روده درگذشت. «م.آزاد» ماه ها بود که رنج بیماری را تحمل می کرد و پس از چند مرحله ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درگذشت محمود مشرف آزاد تهرانی

روح «آزاد» رها شد

هموطن سلام - سرانجام شاعر و مترجم نامدار ، «محمود مشرف آزاد تهرانی» (م.آزاد) پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان روده درگذشت.

«م.آزاد» ماه ها بود که رنج بیماری را تحمل می کرد و پس از چند مرحله بستری شدن در بیمارستان ، سرانجام روز پنجشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد. مشهورترین مجموعه های شعر او قصیده بلندباد و بهارزایی آهو بود، ضمن این که دیار شب، آیینه های تهیدست، با من طلوع کن، و «باید عاشق شد و رفت» نیز در طول پنج دهه شاعری، از او منتشر شد. آزاد همچنین سال ها در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعال بود و در بازنویسی متون درخشان فارسی برای نسل جدید تلاش های فراوانی کرده بود.

آزاد که متولد آذرماه 1312 و دانش آموخته ادبیات فارسی بود، شاعری بود که علاوه بر مضامین عاشقانه، شعرهای اجتماعی زیادی نیز سروده بود. پیکر وی روز یکشنبه (2 بهمن 84) ساعت 8:30 صبح از منزل وی واقع در ابتدای خیابان شهید کلاهدوز (دولت) به سمت امامزاده طاهر کرج تشییع خواهد شد.