تبیان، دستیار زندگی
حمزه شكیب رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران چند روز پیش به خبرنگار فارس گفت: افزایش نرخ‌ها در كمیسیون عمران شورا مورد بررسی قرار گرفته و به‌زودی در صحن علنی شورا بررسی و بعد برای تایید به فرمانداری ارسال می‌شود. اما روز گذشته محمدرضا محمودی معا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرخ جدید كرایه تاكسی‌ها اجرایی شد؟

بخش اجتماعی_مسئولان مرتبط در خصوص اجرایی شدن افزایش نرخ‌ كرایه تاكسی‌ها اظهارات متناقضی مطرح می‌كنند. همین امر باعث بروز مشكلاتی برای شهروندان شده است.

تاکسی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها قرار شد نرخ كرایه حمل و نقل عمومی از جمله تاكسی و اتوبوس‌های ریالی برابر قانون افزایش یابد.

وزارت كشور مصوبه‌ای را ابلاغ و حداكثر افزایش قیمت‌ها را اعلام كرد. در آن زمان مسئولان مرتبط اعلام كردند افزایش نرخ كرایه حمل و نقل درون شهری بعد از تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری قابل اجراست.

حمزه شكیب رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران چند روز پیش به خبرنگار فارس گفت: افزایش نرخ‌ها در كمیسیون عمران شورا مورد بررسی قرار گرفته و به‌زودی در صحن علنی شورا بررسی و بعد برای تایید به فرمانداری ارسال می‌شود.

اما روز گذشته محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران اعلام كرد كه به دلیل كوتاهی شورای شهر در اعلام نرخ كرایه‌ها، یك هفته زودتر نرخ كرایه‌ها اعلام شد.

وی می‌گوید: از دیگر دلایل زودتر اعلام كردن نرخ كرایه تاكسی‌ها جلوگیری از دو نرخه شدن تاكسی‌ها و آژانس‌هاست.

این در حالی است كه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام كرد كه هنوز افزایش نرخ‌ كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران اعمال نشده و باید امروز در شورای شهر این نرخ‌ها تصویب شود.

برخی از رانندگان تاكسی افزایش قیمت‌ها را اعمال كرده‌اند و هنگامی كه با اعتراض شهروندان در خصوص افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شوند، اعلام می‌كنند كه افزایش نرخ‌ها اجرایی شده است.

وی در ادامه می‌گوید: بر اساس قانون مرجع تصمیم‌گیرنده پیرامون نرخ كرایه‌ حمل و نقل عمومی داخل شهر توسط شورای شهر تعیین و تصویب می‌شود و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال خواهد شد.

همچنین فضل الله اسلامی، مدیر عامل شركت تاكسیرانی شهر تهران نیز اعلام كرد كه چون رانندگان هنوز بنزین 100 تومانی مصرف می‌كنند نباید افزایش قیمت داشته باشند.

اسلامی در ادامه می‌گوید: بعد از اینكه شورای شهر افزایش نرخ‌ها را بررسی و تصویب كرد افزایش نرخ‌ها اعمال می‌شود.

با توجه به اظهارات ضد و نقیضی كه مسئولان مربوطه در این زمینه اعلام كرده‌اند برخی از رانندگان تاكسی افزایش قیمت‌ها را اعمال كرده‌اند و هنگامی كه با اعتراض شهروندان در خصوص افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شوند، اعلام می‌كنند كه افزایش نرخ‌ها اجرایی شده است.

این در حالی است كه مسئولان شهری اعلام می‌كنند بعد از 15 دی باید این افزایش‌ها اعمال شود چرا كه هنوز شورای شهر نرخ‌ها را مصوب نكرده است. همین امر باعث بروز مشكلاتی برای شهروندان در هنگام پرداخت كرایه تاكسی شده است و هر كس به دلخواه به دلیل اینكه هنوز برچسب‌ها نصب نشده است، از مردم كرایه دریافت می‌كنند.

تنظیم برای تبیان/سمیه حدادی