تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: پیش از سقوط هواپیمای فالکون سپاه، نقص فنی و از کار افتادن هر دو موتور هواپیما از سوی خلبان به عنوان وضعیت اضطراری به فرودگاه ارومیه اعلام شده است. رضا طلایی‌ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علت سقوط هواپیمای نظامی سپاه


رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: پیش از سقوط هواپیمای فالکون سپاه، نقص فنی و از کار افتادن هر دو موتور هواپیما از سوی خلبان به عنوان وضعیت اضطراری به فرودگاه ارومیه اعلام شده است.

رضا طلایی‌نیک در گفت‌وگو با مهر، افزود: نداشتن موتور سالم باعث سانحه در فرود اضطراری، سقوط هواپیما و شهادت هر 11 سرنشین آن شده است.

وی سقوط جت فالکون نیروی هوایی سپاه را در فاصله حدود یک ماه از حادثه سقوط «C-130» نیروی هوایی ارتش، خبری بسیار دردناک خواند و گفت: این گونه حوادث هوایی نشان دهنده برخی آسیب های اساسی در ناوگان و نظام پروازی کشور است.

روز دوشنبه 19 دی ماه 84 یک فروند هواپیمای فالکن نیروی هوایی سپاه که از تهران عازم ارومیه بود در ساعت 8 و 45 دقیقه در نزدیکی روستایآیدین لو کنار دریاچه و منطقه امامزاده ارومیه هنگامی كه در آستانه فرود در حال دور زدن بود، سقوط كرد و همه سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح باید در اعمال نظارت‌های موثرتر و ساماندهی مشکلات یگانهای هوایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، بررسی سانحه سقوط جت فالکون نیروی هوایی سپاه در دستور کار کمیته دفاعی قرار گرفته است.