تبیان، دستیار زندگی
پوست شما از درون شما حرف مى زند. هر طور كه زندگى كنید، غذا بخورید و رفتار كنید، در صورت شما مشخص خواهد شد. براى داشتن پوست سالم و زیبا كه در حقیقت آینه بدن است، استفاده از كرم هاى ضدچروك و ضدپیرى و ماسك هاى جوان كننده هیچ گو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهى به سوى زیبایى


پوست شما از درون شما حرف مى زند. هر طور كه زندگى كنید، غذا بخورید و رفتار كنید، در صورت شما مشخص خواهد شد. براى داشتن پوست سالم و زیبا كه در حقیقت آینه بدن است، استفاده از كرم هاى ضدچروك و ضدپیرى و ماسك هاى جوان كننده هیچ گونه فایده اى نخواهد داشت. این گونه فرآورده هاى بهداشتى تنها براى مدت كوتاهى تأثیر دارند و پس از گذران چند هفته اثربخشى خود را از دست مى دهند. در این كه چرا پوستمان دچار چروكیدگى و پیرى زودرس مى شود، دلایل متعددى وجود دارد كه استفاده از كرم هاى مختلف جوابگوى آن نیست. استرس و فشارهاى روانى، خستگى و كار زیاد، استعمال سیگار، مصرف الكل، گرفتن رژیم هاى سخت و چند روزه، تغذیه نامناسب و استفاده مكرر و خودسرانه از كرم ها و فرآورده هاى بهداشتى مهمترین عوامل در بروز چین و چروك پوست  به شمار مى روند. علاوه بر اینها عدم كشیدگى طبیعى ماهیچه هاى صورت نیز در چین و چروك زودرس پوست نقش مهمى ایفا مى كند. بافت هاى ماهیچه اى صورت در كسانى كه ورزش نمى كنند، سریع تر از بقیه كیفیت خود را از دست مى دهد و منقبض مى شود. كشیدن طبیعى عضلات صورت كه اصطلاحاً LIFTING نامیده مى شود و بحث امروز ما در همین رابطه است، یكى از مهمترین عوامل در جلوگیرى از شل شدن ماهیچه هاى صورت و پیرى زودرس به شمار مى رود. بسیارى گمان مى كنند LIFTING تنها انجام یك سرى حركات بى معنى است. در صورتى كه همین حركات و انقباض هاى بى اهمیت است كه از تشكیل خطوط دائمى و زودرس بر پیشانى، زیر چشم، اطراف گونه و لب ها كه ظرف مدت كوتاه، زیبایى را از شما گرفته و پوستتان را چروك مى سازد، جلوگیرى مى كند. نرمش هاى صورت باعث مى شود جریان خون افزایش یافته و به دنبال اكسیژن مواد مغذى بیشترى به بافت عضلانى صورت برسد.

براى دستیابى به آرامش ناحیه گیجگاهى را با كرم پوشانده و انگشت سبابه را روى آن قرار دهید و به صورت ملایم و دورانى حركت دهید. براى این كه نتیجه مطلوبى از نرمش هاى روزانه بگیرید، نرمش ها را پشت سر هم و بدون وقفه انجام ندهید. به صورتتان استراحت دهید. هرچه نرمش ها آهسته و منظم صورت گیرد، صورتتان بهتر سفت و تقویت مى شود. بعد از انجام نرمش ها كمپرس یخ را نیز فراموش نكنید.

در اینجا به برخى از مراحل LIFTING كه موجب از بین رفتن چین و چروك نواحى پیشانى، چشم، زیر گلو و نیز افتادگى پلك مى شود، اشاره مى كنیم. قبل از انجام عمل LIFTING حتماً صورت خود را با لوسیون پاك كنید و با یك كرم مرطوب كننده مناسب و مرغوب كاملاً بپوشانید، به طورى كه پوستتان كاملاً نرم شود.براى از بین بردن چروك هاى زیر چشم، چشمانتان را ببندید. دو انگشت میانى دست را گوشه بیرونى چشمتان قرار دهید و با حركتى نرم و آهسته انگشتان خود را به سمت گوش تا به سمت بالا بكشید.

براى رفع چین پیشانى و خطوط میان دو ابرو انگشت سبابه دست راست و چپ را در قسمت میانى ابرو قرار داده و به سمت محل رویش موها بكشید. این عمل را هرچه بیشتر در طول روز انجام دهید، نتیجه بهترى خواهید دید.براى تقویت عضلات گونه پوستتان را با كرم چرب كرده و سپس انگشت سبابه و كبادى را بر روى قسمت استخوانى گونه قرار دهید و به صورت دورانى حركت دهید. سپس كف دست را محكم روى صورت قرار داده و به سمت بالا بكشید تا چروك هاى اطراف بینى نیز از بین برود. راه دیگر براى رفع چین و چروك و شل شدگى گونه ها باز و بستن دهان به صورت O است. دهان خود را تا آنجا كه امكان دارد، باز كرده و به شكل O درآورید. بعد از مدتى استراحت كرده و مجدداً این نرمش را انجام دهید. اگر مى خواهید خطوط كناره دهان را برطرف نمایید، دهان را به شكل O باز كرده و لب ها را به سمت داخل بكشید. پس از چند ثانیه دهان را به صورت E باز كرده و مجدداً به شكل O درآورید. این نرمش را پشت سر هم انجام دهید تا جایى كه فك تان خسته شود. مدتى استراحت كنید و دوباره تمرین را از سر بگیرید. هر چه بیشتر عضلات كنار دهان را سفت كنید، چروكیدگى هاى آن ناحیه سریع تر از بین مى رود.براى رفع چروك ناحیه زیر گلو این قسمت را با كرم مرطوب كننده پوشانیده و كف دست خود را بر روى استخوان چانه قرار داده و به صورت دایره اى به سمت گوشتان حركت دهید. LIFTING علاوه بر این كه موجب سفت شدن ماهیچه هاى صورت مى شود، در رفع استرس و فشارهاى روانى نیز مؤثر است.براى دستیابى به آرامش ناحیه گیجگاهى را با كرم پوشانده و انگشت سبابه را روى آن قرار دهید و به صورت ملایم و دورانى حركت دهید. براى این كه نتیجه مطلوبى از نرمش هاى روزانه بگیرید، نرمش ها را پشت سر هم و بدون وقفه انجام ندهید. به صورتتان استراحت دهید. هرچه نرمش ها آهسته و منظم صورت گیرد، صورتتان بهتر سفت و تقویت مى شود. بعد از انجام نرمش ها كمپرس یخ را نیز فراموش نكنید. یخ سرعت گردش خون در پوست را افزایش مى دهد و با استحكام عضلات صورت باعث هر چه بیشتر جوان و با طراوت شدن پوست شما مى شود.

بهاره مهرنژاد

مطالب مرتبط

زیتون، شادابى بخش پوست

انواع ماسك براى پوست های چرب

نکاتی در مورد مراقبت از پوست

ماسک های زیبایی و تأثیر آنها بر پوست

بهداشت و زیبایی پوست و مو

کتاب های « دائرة المعارف » ، « زنان » و « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.