تبیان، دستیار زندگی
شهید احمد الهامی نژاد در سال 1341 در شهر سبزوار دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی به تحصیل دانش همت نمود. در بهمن 57 به فرمان امام راحل(ره) همراه با مردم علیه طاغوت به پا خاست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید سردار سرتیپ پاسدار خلبان احمد الهامی نژاد

گل لاله ، آسمان آبی


شهید احمد الهامی نژاد در سال 1341 در شهر سبزوار دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی به تحصیل دانش همت نمود. در بهمن 57 به فرمان امام راحل(ره) همراه با مردم علیه طاغوت به پا خاست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب حضور فعال داشت. شهید الهامی نژاد در در سال 1360 وارد سپاه شد و ماه ها در جبهه های حق علیه باطل در مقابل متجاوزان ایستادگی نمود و در مناطق عملیاتی حضور چشمگیر داشت. او خوب می دانست برای به زانو در آوردن دشمن می بایست به تخصص های نظامی مجهز شود به همین دلیل وارد دوره های تخصصی خلبانی شد و با موفقت کامل توانست این دوره ها را طی نماید.

از ویژگی های اخلاقی این شهید جدیت و پشتکار، تعهد، دلسوزی و مسئولیت پذیری بود. این روحیه سبب شد تا پس از پذیرش مسئولیت های مختلف در نیروی هوایی سپاه از جمله مسئول عملیات پایگاه قدر، مدیرآموزش خلبانی و جانشین آموزش نیرو، در نهایت برای ادامه راه همرزمان شهیدش مسئولیت فرماندهی دانشکده پرواز نیروی هوایی سپاه را به عهده گیرد. وی همچنین به عنوان فرمانده نمونه سپاه درسال 84 معرفی گردید. سرانجام در سانحه هوایی هنگام انجام مأموریت با سایر همرزمانش به دیدار معبود شتافت. روحش شاد.