تبیان، دستیار زندگی
شهید سعید سلیمانی فرزند علی در سال 1338 در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد. پس از حضور در دوران غرور آفرین مبارزه با رژیم پهلوی در کنارامت شهید پرور ایران، در بهار سال 59 وارد سپاه گردید. او که خد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار سرتیپ پاسدار شهید سعید سلیمانی


شهید سعید سلیمانی فرزند علی در سال 1338 در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد. پس از حضور در دوران غرور آفرین مبارزه با رژیم پهلوی در کنارامت شهید پرور ایران، در بهار سال 59 وارد سپاه گردید. او که خدمت در سپاه را انجام وظیفه می دانست با شروع چنگ تحمیلی، عاشقانه در کنار همرزمان دلاور خود به جبهه های غرب و جنوب شتافت و مدت نود ماه در مناطق مختلف عملیاتی به مبارزه علیه بعثیان کافر پرداخت. او علی رغم مسئولیت های مهم خود در مناطق جنگی چون: مسئول طرح و عملیات ، اطلاعات و عملیات، معاون دوم لشکر و جانشین لشکر محمد رسول الله (ص) و نیز مسئول معاونت عملیات قرارگاه ثارالله (ع) با شجاعت و شهامت وصف ناپذیر و جدیت و پشتکار و تعهد و دلسوزی و سوابق درخشان کاری، بارها و بارها در خط مقدم جبهه حضور یافت که از این بابت او هم نصیبی گرانقدر از جانبازی یافت و گواهی نامه ای ارزنده برای ارائه در عالم اعلی کسب نمود که چنین کالایی خریدار ملکوتی می طلبد.

وی در آخرین سمت خود به عنوان معاون عملیات نیروی زمینی سپاه عازم مأمویت بود که با سانحه سقوط هواپیما به دیار باقی شتافت و مرغ جانش در کنار همرزمان شهیدش آشیان گرفت.